Bu numaradan arananlar dikkat!

Güncelleme Tarihi:

Bu numaradan arananlar dikkat
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2014 15:47

Gün geçmiyor ki yeni bir dolandırıcılık yöntemi keşfedilmesin. Şimdi de ‘444’le başlayan numaralar gündemde… Kurumsal şirketler için çıkarılan ‘444’lü özel servis numaraları ile aranan kişiye, check up hakkı kazandığı, sigorta hizmetinin olduğu ifade ediliyor. Tuzağa düşürülen kişinin kredi kartı bilgileri alınarak para tahsil ediliyor. Şirketin sahibi ise kimseyi kandırmadıklarını ancak 'Zaman zaman pembe yalanlar da söylendiği oluyor' diyor.

Haberin Devamı

"444 4 514" numaralı hattan arayan çağrı merkezi görevlilerinin en sık kullandığı ifade: “Yaptığınız son alışverişlerden dolayı check-up kazandınız, ancak süresini geçirdiğiniz için 299.00 TL borçlusunuz” şeklinde. Durumdan şüphelenen kişiye ses kaydının dahi olduğu söyleniyor. İkna edilen kişiden kredi kartı bilgileri alınıyor; tahsilat yapılıyor.

Bu numaradan arananlar dikkat
Ancak durumdan şüphelenen kişi ile başa çıkamayacaklarını anladıklarında ise “Borcunuz yok, yanlışlık oldu” denerek telefon kapatılıyor.

'PEMBE YALANLAR SÖYLÜYORUZ'

PCS İletişim isimli şirketin sahibi İbrahim Kesgin yaptıkları işin dolandırıcılık amaçla olmadığını söyleyerek şunları kaydetti: "Biz full asistanlık paketi satıyoruz. Bu paketin içinde, yolda kalan aracın çekilmesi veya yakıtı biten araca yakıt hizmeti veya evde elektik ile ilgili yaşanan bir sorunda bizim elemanlarımız gidip sorunu çözüyor. Check up hizmetini de hediye olarak veriyoruz. Full asistanlık hizmeti verirken, zaman zaman pempe yalanlar da oluyor. Bu paketi satmak için check up paketini hediye olarak veriyoruz. Normalde 900 lira olan check up hiztemini 299 liralık paketin içinde satmak mümkün değil. Ancak biz check up hizmetini 60 liraya alıyoruz" dedi. Kesgin, İstanbul Ticaret Odası'nı kayıtlarının olmadığını, şahıs şirketleri için bu durumun zorunlu olmadığını söyledi. Şirketin web sitesinde yer alan sabit numara arandığında ise numaranın arızalı olduğu belirlendi.

Haberin Devamı

Konu ile ilgili çok sayıda şikayetçi mesajı da çeşitli sitelerde yer alıyor. Sikayetvar.com sitesine yapılan şikâyetlerde sistemin nasıl işlediği anlatılıyor. İşte o mesajlardan bazıları:

YÜZLERCE MAĞDUR
“444 4 51* no'lu telefondan aranılarak yanıltılmaya çalışıldım. Arayan şahıslar uydurma bir bahaneyle kredi kartı bilgilerimi almaya çalıştılar. Bu numarayı geri aradığımda telefonlarıma cevap verilmiyor. Bu numara ile alakalı bir araştırma yaparsanız yüzlerce insanın mağdur olduğunu göreceksiniz.

Haberin Devamı

YA DEVAM ET YA DA…
“Geçenlerde 444 4 51* No' lu numaradan arandım. Sigorta hizmetleri olduğunu ve 1 yıllık kullanım süresinin dolduğunu, 1 yıl daha devam etmek için 598 TL ödeme yapmamı, yok eğer iptal edersem 299 TL ödemem gerektiğini söylediler. Arayanların oldukça inandırıcı olduğunu söyleyebilirim. Lafı fazla uzatmak istemiyorum. Benim anlamadığım, sürekli prestijin numarası diyerek reklam yapılan bu numaraların dağıtımı bu kadar kolay mı? Her gelene sorgusuz sualsiz bu numaraları dağıtıyor musunuz?”

‘SES KAYDINIZ VAR’
“444 4 51* çağrı merkezinden sağlık merkezi adı altında arandım. Güya yaptığım alışverişlerden indirimli check-up kazanmışım. Telefonda bilgi verilmiş onaylamışım sesim sistemde kayıtlıymış, check-up süresi dolduğu içinde bana 299.00 TL borç çıkardılar. İlk kez arandığım bir yerden borçlu olduğumu öğrendim, ses kayıtlarını çıkartın dediğimde müşterilerin dinleyemeyeceğini söylediler. O zaman nerede kaldı karşılıklı korunma yasası diye çıkıştım. Biraz daha çıkışınca borcunuz yok deyip teli kapattılar.

Haberin Devamı

dgokce@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!