Güncelleme Tarihi:
“Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, Dünyada 1.2 milyar insan gizli ya da açık işitme sorunu yaşıyor. Ve her yıl sayı artıyor. Buna karşın bu alanda teknoloji bilgisi çok sınırlı. Ülkemizde de odyoloji öğrencileri için kaynak ihtiyacı had safhada” diyen Mehmet Emin Ağaç; 2010 yılından bu yana üzerinde çalıştığı kitabın ülkemizde 12 Odyoloji Fakültesi ve 30’a yakın Odyometrist Yüksekokulunda kaynak kitap olarak hazırlandı ve Avrupa birliği Akustik ve Odyoloji müfredatına uyumlu olduğunu bildirdi.
4 DİLE ÇEVİRİ TALEBİ GELDİ
Kitabın yurtdışındaki bazı üniversitelerden de “kaynak kitap” olarak talep edildiğini ifade eden Ağaç, henüz piyasaya sunulan kitabın İngilizce, Arapça, Almanca ve Gürcü dillerinde tercümesinin istendiğini anlattı.
Mehmet Emin Ağaç, 4 bölümden oluşan, teknik bilgilerin yanısıra işitme cihazı tarihinin de anlatıldığı “Duyma Akustiği & İşitme Cihazı Teknolojisi” adlı yeni kitabı hakkında şu bilgiyi verdi: “İşitme cihazlarında farklı uyarlama formülleri kullanılıyor. Günümüze dek kullanılan formüller merkez dil İngilizce kabul edilmiş ve algoritmalar ona göre hazırlanmış. Kitapta akustik harf kimliği üzerinde çalışmanın zaruri olduğunu yöntemin değişmesi gerektiği anlatılmaktadır. Diğer taraftan 2005 yılından beri Ear Technic olarak, işitme sektöründe sağladığımız yeni teknolojik gelişmeler sayesinde yeni bir algoritma oluşturduk. Bu gelişmeleri de yeni işitme cihazlarımıza uyarladık. Yani artık son işitme cihazları (tüm dünya dillerine uyumlu) ile sadece duymayı sağlamıyoruz, kaybedilen harfleri de yeniden öğretme olanağına sahip oluyoruz. İşte yeni kitapta, öğrencilere algoritmayı, kültürel dilin ve algılama dilinin ne anlama geldiğini ve duyma akustiğini anlatıyorum. Ayrıca sektördeki yeni teknolojik gelişmeler yer alıyor.”
ÇEVRELERDE BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
Mehmet Emin Ağaç’ın 3 yıl öce piyasaya sunduğu “İşitme Cihazları ve Uyarlama Metodları“ adlı kitabı da, akademik çevrelerde büyük ses getirerek, ülkemizde ve yurtdışında bir çok üniversitede Odyoloji Bölümü’nde ders kitabı olarak okutulmuştu.