Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda Avrupa ve Türkiye’de değişen otomobil tercihleri yavaş yavaş Amerika’ya da yansımaya başladı. Bu durum çok net olarak geçtiğimiz hafta kapılarını açan ve 27 Kasım’a kadar ziyaret edilebilecek Los Angeles fuarında kendini gösterdi. Avrupa ve Türkiye’de satışları hızla artan kompakt SUV’lar Los Angeles fuarının yıldızı olurken, tercihlerdeki değişikliği de gözler önüne serdi. Son dönemde Amerikalıların sedanlara olan ilgisinin azaldığını kaydeden sektör yetkilileri, kompakt SUV ve crossover araçlara olan talebin ise arttığından bahsediyor. Kuşkusuz devasa SUV’lar ve pick-up’lar yine gözde ama özellikle sedandan kompakt SUV’lara geçilmesi otomotiv markalarının iştahını kabartmış görünüyor. Bu durum Los Angeles gibi lüks ve spor otomobil tutkunlarının ağırlıkta olduğu bir şehirde bile düzenlenen fuarın bile en dikkat çeken modellerinin kompakt SUV’lar olmasını sağlamış.
ERKEN DAVRANANLAR
Fuarda İtalyan, Japon, Avrupalı ve Amerikalı markalar yeni modelleriyle gövde gösterisi yaparken, adeta ‘kompakt SUV’da erken davranan yol alır’ mesajını veriyorlardı. Japon Mazda yenilenen CX-5 ile ABD’deki iddiasını artırma hedefi koyarken, bir başka Japon Toyota ise Türkiye’de ürettiği kompakt SUV ile ön plana çıktı. Fuarın diğer dikkat çeken yeni kompakt SUV modelleri ise Alfa Romeo Stelvio, yeni Audi Q5, yeni MINI Countryman, yeni Jeep Compass ile yeni Ford EcoSport oldu. Ayrıca Avrupa için büyük olsa da ABD pazarı için kompakt sayılabilecek SUV modelleri de fuardaydı. Bunların arasında en dikkat çekenler ise Subaru’nun 7 kişilik yeni SUV modelinin konsept versiyonu ile ABD’de dizel skandalı yüzünden sıkıntılar yaşayan Alman Volkswagen’in en büyük SUV modeli Atlas’dı.
TÜRKİYE’DE 2. YARI OYUNA GİRECEK
MAZDA Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, ilk kez Los Angeles’ta sergilenen yeni CX-5’in 2017 yılının ikinci yarısında satışa sunulacağını belirterek, “CX-5’in Türkiye’de vergi dilimine uygun tek bir motor seçeneği var; o da 2 litrelik benzinli motor. Onu getireceğiz. Bildiğiniz gibi açıklanan dizel motoru 2.2 litre ve bizde bir üst vergi dilimine giriyor. O yüzden vergiler nedeniyle can çekişen bu segmentte, modelimizin güzelliği ve kalitesi nedeniyle 80 adetlik bir sipariş verdik. 2017 yılının son 5-6 ayında hedefimiz bu araçları satmak” diye konuştu. Yurdakul, bu yıl sonunu 1700 adetlik satışla bitireceklerini belirterek, 2017 yılında da ekonomide önemli hareketlilik yaşanmazsa aynı seviyede satış hedeflediklerini söyledi.
AVRUPA 100 BİN ADET İSTEMİŞ
ADAPAZARI’nda üretilen ve geçtiğimiz hafta Los Angeles fuarında Toyota’nın en büyük silahı olan C-HR’a dünyadan büyük talep var. Türkiye’den ABD ve Kanada da dahil olmak üzere dünyanın 61 ülkesine ihraç edilecek olan Toyota C-HR’a Avrupalıların talebi ise büyük boyutlara ulaşmış. C-HR için sıraya giren Avrupalılar, gelecek yıl için Türkiye’de üretilen Toyota C-HR’dan tam 100 bin adet istemişler. Böylece 2017 yılında 175 bin adet üretilmesi planlanan C-HR’nin büyük kısmı Avrupa’ya gidecek geri kalanın tüm dünya paylaşacak. Şimdi soru şu; “Ya Amerika talebi de patlarsa o zaman ne olacak?”