Bu dükkanda şişmanlar istenmiyor

Güncelleme Tarihi:

Bu dükkanda şişmanlar istenmiyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2013 00:46

40 beden üzerinde kıyafet üretimi yapmayan ABD'li giyim markası Abercrombie & Fitch, şişmanları dışlamakla suçlanıyor. Hatta şirket CEO'su Mike Jeffries'in şişman insanların mağazasından içeri girdiklerini bile görmek istemediği iddia ediliyor.

Haberin Devamı

Perakenden satışları üzerine kitap yazmış ABD'li yazar Robin Lewis bir gazeteye verdiği röportajda, Abercrombie & Fitch markası CEO'su Mike Jeffries'yi güzellik  mağazalarında şişman insanlarıı görmek istemediğini ve bu yüzden de kilolu insanların bedenlerine uygun kıyafet üretimi yapılmadığını iddia etti. Lewis " Jeffries markasını üzerinden taşıyan müşterilerin kendilerini en az mağaza çalışanları ve tanıtım mankenleri kadar çekici hissetmesini istiyor" dedi.

İYİ GÖRÜNÜMLÜ İNSANLAR BİRBİRİNİ ÇEKER

Bu durum yeni bir şey değil. Abercrombie & Fitch CEO'su bundan birkaç yıl önce verdiği röportajda satış personelini her zaman dış görünümü güzel insanlar arasından seçmeye özen gösterdiklerini ifade etmiş,   bu durumun sebebini şöyle açıklamıştı; "İyi görünümlü insanlar daima birbirini çeker. Biz ürünlerimizi yalnızca yakışıklı ve güzel insanlar taşısın istiyoruz. Bu yüzden personelimizi de ona göre seçiyoruz".

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea0cf6f018fbb8f8676cb0

MESAİ SAATLERİNDE EGZERSİZ YAPIYORLAR

Bu ayrımcılığı sebebiyle tazminat ödemesi yapmak zorunda dahi kalan marka, personelin işe alındığındaki vücut ölçülerini koruyabilmesi için çalışma saatlerinde dahi egzersiz yapmaya zorluyor.

Bu şekilde konumlandırmaktan mutlu olduğunu her fırsatta belirten marka, şişman, zayıf, genç, yaşlı herkesin hedef kitlesinden bulunduran firmaları başarısız olarak nitelendiriyor ve Jeffries söyle geniş kitleleri hedeflemenin bir süre sonra ürünlerin sıradanlaşmasına sebep olduğunu ifade ediyor.

DEĞİŞTİREBİLİR

Ancak şirket CEO'su Jeffries nüfusun yaklaşık yüzde 70'ini büyük beden insanların oluşturduğu ABD'de, hali hazırdaki iş modellerini değiştirmenin zamanının gelmiş olabilir cümlesiyle de bir değişimin sinyallerini veriyor.

1892 yılında kurulan firma dünyanın dört bir yanında binin üzerinde mağazaya sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!