Güncelleme Tarihi:
VODAFONE 14 Mayıs’ta Haliç Kongre Merkezi’nde düzenleyeceği Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde ünlü modacı Arzu Kaprol ile işbirliği yaptı. Arzu Kaprol, Türkiye’nin ilk dijital defilesini bu zirvede gerçekleştirecek.
‘Yaşamın kaynağı’ temalı defilede Arzu Kaprol’ün mobil iletişim teknolojilerini de kullarak hazırladığı 4 mevsim giyilebilen, ‘akıllı’ özel tasarım ceketi sergilenecek.
Bu ceket son yıllarda moda dünyasında da hızla yaygınlaşan ‘işlevsel akıllı giyim’ teknolojisinin Türkiye’deki ilk örneği.
Arzu Kaprol bu ceket için Vodafone ve 3 genç mühendisle birlikte 4.5 aydır çalışıyor. Gençlerden biri elektronik, biri endüstri, biri de genetik mühendisi.
Ceket hava durumuna göre şekil değiştiriyor. Yakaları kalkıyor, kapşonu çıkıyor, kapanıyor.
Ceketin üzerinde mikro güneş panelleri var. Gün içinde enerji toplayarak vücudu ısıtıyor veya soğutuyor.
Vodafone Locate ürünü ile bu ceketin nerede olduğunu tespit ediyor. Vodafobe SIM kartı ile bu cekette panik butonu da yer alıyor.
Kullanıcının daha önceden sistemine yüklediği 3 kişiye SMS atılabiliyor.
111 MİLYON KİŞİ
“Kendimi geleceğin moda kültürünü tasarlayan biri olarak görmek istiyorum” diyen Arzu Kaprol VODAFONE ile gerçekleştirdiği işbirliğinden çok memnun ve heyecanlı.
,Bu proje yalnızca Vodafone Türkiye için bir ilk değil, aynı şekilde Vodafone’un global anlamda da desteklediği bu tarzdaki ilk proje.
Bu yüzden de Arzu Kaprol, “İstanbul’dan çıkan bir modacı olarak bu işi gerçekleştirdiğimiz için çok mutluyum” dedi. 14 Mayıs’ta gerçekleşecek defilede hologram da kullanılacak.
Defile için 56 metrelik sahne hazırlanıyor. Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç, amaçlarının dijital bağlantılı yaşamı birey ve kurumlar için erişilebilir kılmak olduğunu belirtti.
Dijitalleşmenin yaşamın her alanındaki hakimiyetinin hızla arttığını kaydeden Özgüç, önümüzdeki yıllarda bu gibi örneklerin katlanarak artacağının altını çizdi.
2013 yılında dünyada 22 milyon kişi giyilebilir teknoloji ürünlerinden satın aldığını örnek veren Özgüç “Bunların büyük çoğunluğu akıllı saatler. Bu rakam 2018 yılında 5 katına çıkacak. Giyilebilir teknoloji ürünlerini kullananların yaş ortalaması ise 36. Meraklı, kontrolcü, ölçmeyi seven, sağlıklı yaşamak isteyen, hevesli ve teknolojinin içine doğan kişiler giyilebilir teknoloji ürünlerini satın alıyor” dedi.
22.1 MİLYAR DOLARI BULACAK
GİYİLEBİLİR teknolojiler akıllı saatlerden gözlüklere, çiplerle donatılmış kıyafetlerden akıllı yüzüklere kadar çok zengin bir yelpazeyi kapsıyor. ABI Araştırma Şirketi verilerine göre 2018 yılında bu pazardaki sevkiyat oranı 485 milyon birim olacak. Pazarın global gelirleri için ise 4.65 milyar dolar ile 9.17 milyar dolar arasında değişen tahminler yapılıyor. BCC Research’e göre 2014 yılında 6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan pazar 2018 yılında 22.1 milyar dolar olacak.