Güncelleme Tarihi:
İTALYA’da geçen hafta düzenlenen Micam Fuarı’na katılan Türk ayakkabıcılar yoğun ilgi gördü. Türk ayakkabıcıların standları dünyanın pekçok ülkesinden gelen ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelenirken, fuarda Türk ayakkabısının tanıtımı için kullanılan görseller hem ilgi hem de tepki çekti. Türkiye’nin yurtdışında en çok tanınan ürünleri arasında olan Türk kahvesi ve Türk lokumunun yoğun olarak kullanıldığı tanıtımlarda, lokumun ayakkabı tabanında yer alması ise tartışmaları da beraberinde getirdi.
ART NİYETİMİZ YOK
Tanıtımı çok beğendiklerini ve lokumun sadece görsel amaçlı kullanıldığını ifade eden Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, “Güzel bir görüntü oldu. Ayakkabı tabanında yer alan lokum çok ilgi çekici bir tanıtım oluşturdu. Ancak tepki göreceğini düşünmüyoruz. Lokum da Türk ayakkabısı da dünyada tanınan ürünler. Herhagi bir art niyetle hazırlanmadı” diye konuştu.
KEŞKE YAPMASALARDI
Yapılan tanıtımın maksadını aştığını ifade eden Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mete, lokumun ayaklar altında değil, gönüllerin üstünde olması gerektiğini dile getirdi. Mete, “Keşke lokumu ayakkabının altına koymasalardı. Ayakkabıyı giyenin yemesi daha uygun olurdu. Açıkçası ayakkabının altında lokum olmasını yadırgadım. Türk lokumunun dünyadaki tanınırlığını kullanmak istemişler. Ancak daha farklı şeyler de bulabilirlerdi. Dinimize göre de nimet yerde olmaz. Bence bu afişle çizmeyi değil maksatlarını aştılar. Keşke yapmasalardı” diye konuştu.