ANKA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2010 17:01
BSH Ev Aletleri’nin 2009 yılında cirosu yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL, net karı ise yüzde 227 artışla 233 milyon TL olarak gerçekleşti.
BSH Türkiye’nin 2009 yılı finansal sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan Klein, 2009’daki küresel mali kriz nedeni ile dünya ekonomilerinde yaşanan küçülme ve işsizlikteki artışın beyaz eşya sektörünü olumsuz etkilediğini, tüm bunlara rağmen BSH Grubu’nun, globalde 39 bin çalışanı ve 8.8 milyar
Euro'luk ciroya ulaştığını söyledi. BSH Türkiye’nin ise ağır kriz koşullarına karşın yatırım yaptığını ve Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirdiğini kaydeden Klein, “Ekonomik krize karşın şirketimizin Türkiye’ye duyduğu güvenin bir göstergesi olarak, geçen yıl Çerkezköy fabrikalarımızda toplam 67 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. BSH Grup olarak Türkiye’ye inancımız çok büyük. Bu önemli pazarda ciddi yatırımlar ile duruşumuzu kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz” dedi.
İstihdamda da artış sağladıklarını açıklayan Klein, 2008’de 3 bin 354 olan çalışan sayısının 2009’da yaklaşık 4 bine ulaştığını belirterek, bu yıl da çalışan sayısını artırmaya devam edeceklerini söylemekle yetindi.
BULAŞIK MAKİNESİ EKSİ RAKAMLARA DÜŞMEYEN TEK ÜRÜN OLDUTürk ekonomisinin 2009’da yüzde 4.7 küçüldüğü ve talep düşüşünün yaşandığı ortama bağlı olarak, yurt içi büyük ev aletleri pazarının yüzde 4 küçüldüğünü belirten Klein, büyük ev aletleri üretim hacminin yüzde 3 artarak 16 milyon birime ulaştığını bildirdi. BSH Ev Aletleri’nin ise sektörün iki katından fazla bir büyüme ile 2009 yılında hacmini yüzde 7.7 genişlettiği bilgisini veren Klein, “Buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesinde üretim hacimleri küçük oranlarda artarken, fırın üretimi yüzde 12 azaldı. İhracat yüzde 6 artışla 12.3 milyon birim olarak gerçekleşti. Buzdolabı satışları yüzde 10, fırın satışları yüzde 9, çamaşır makinesi satışları ise yüzde 1 oranında geriledi. Satışların yüzde 3 arttığı bulaşık makineleri, eksi rakamlara düşmeyen tek ürün kategorisini oluşturdu. Tüm olumsuz koşullara rağmen BSH, geçtiğimiz yıl Türkiye’de başarılı bir şekilde pazar payını arttırmayı başardı” dedi.
2009’DA ÜRETİMİN YÜZDE 60’I İHRAÇ EDİLDİBSH Ev Aletleri’nin 2009 yılında toplam üretiminin yaklaşık yüzde 60’ını dünya pazarlarına ihraç ettiğini açıklayan Klein, 2009 yılında sektörde ihracat hacmi yüzde 9 artarken, yaklaşık 1.9 milyon birim ihracat gerçekleştiren BSH’ın yüzde 11 büyüme ile bu alanda da öne geçtiğini söyledi. Bu başarının temelinde Ar-Ge’nin yattığının altını çizen Klein, “BSH Grubu’nun araştırma ve geliştirme yatırımları cirosunun yüzde 3’ünü oluşturuyor” dedi. Norbert Klein, enerji verimliliği konusuna önem verdiklerini vurgulayarak, son 15 yılda, BSH’ın enerji sarfiyatını buzdolaplarında yaklaşık yüzde 58, çamaşır makinelerinde yüzde 42, bulaşık makinelerinde yüzde 35, fırınlarda ise yüzde 30 azaltmayı başardığını açıkladı. Klein, ayrıca çamaşır ve bulaşık makinelerinde yüzde 50’ye yakın su tasarrufu sağlandığını kaydetti.
2010 NET KARI YÜZDE 227 ARTIŞLA 233 MİLYON TL OLDUBSH Türkiye’nin cirosunu 2009 yılında 2.2 milyar TL’ye çıkararak 2008’e oranla yüzde 10 büyüme kaydettiğini, pazar payını da yüzde 30’un üzerine taşıyarak Türkiye pazarındaki ikinciliğini güçlendirdiğini vurgulayan Norbert Klein, 2010 yılında ev aletleri pazarında yaklaşık yüzde 2’lik büyüme beklediklerini açıkladı. Klein, “2010 yılı içinde yavaş bir toparlanma ve müşterilerimizde güven artışı bekliyoruz. Müşterilerimizin dayanıklı tüketim maddelerine olan talebinin yavaş yavaş artacağını ve ankastre ürünlere olan ilginin yükseleceğini düşünüyoruz” değerlendirmesinde bulundu. BSH Türkiye’nin açıkladığı 2009 yılı bilanço sonuçlarına göre, cirosu yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL, net karı ise yüzde 227 artışla 233 milyon TL olarak gerçekleşti.