Güncelleme Tarihi:
Klein, 2010 yılını değerlendirdiği ve önümüzdeki yıl beklentilerine ilişkin düzenlediği basın toplantısında, Türkiye'de beyaz eşya sektörünün hacimsel olarak bu yıl yüzde 8-9 büyüdüğünü, en hızlı büyüyen segmentin gayrimenkule bağlı olarak ankastre olduğunu, önümüzdeki 5 yıl içinde de beyaz eşya sektörünün yüzde 18 oranında büyümesini beklediklerini söyledi.
Önümüzdeki dönemin zorluklarına karşın, başarısı kanıtlanmış stratejileriyle karlı bir şekilde büyümeye devam etmek için gerekli koşullara fazlasıyla sahip olduklarını ifade eden Klein, BSH'ın çok kuvvetli olduğu ve önem verdiği ankastre satışlarının önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 92 büyümesini beklediklerini kaydetti.
Küçük ev aletleri pazarında üreticilerin ağırlıklı olarak Çin'den ithalat yaptığını, BSH'ın ise üretiminin önümüzdeki yılın ikinci yarısında deneme modunda ve küçük bir yatırımla başlayacağını, 2012'de ise tam kapasite üretim yapacaklarını, bu alana daha da yatırım yapacaklarını belirten Klein, BSH için küçük ev aletlerinde pazarın Türkiye ve Avrupa olacağını bildirdi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Klein, önümüzdeki yıl 140 milyon lira yatırım yapacaklarını ifade ederek, “Önümüzdeki yıl en büyük yatırım lojistikte olacak. Kapasitemizi yüzde 30-40 artıracağımız için dağıtım ağı çok önemli” dedi.
Bu yıl pazar payında da küçük bir artış yaşadıklarını kaydeden Klein, geçmiş birkaç yılda bulaşık makinesi pazarında patlama olduğunu, diğer segmentlere oranla bu alanda yüzde 40 ile önemli bir büyüme yaşadıklarını ifade ederek, “Sektörün yeni yıldızı kurutma makinesi segmentidir. Bulaşık makinesinde gördüğümüz patlamayı bundan sonra muhtemelen kurutma makinesinde yaşayacağız” diye konuştu.
ÇERKEZKÖY'DE 100 BİN METREKARELİK ARSA ALDIK
Norbert Klein, küçük ev aletleri üretimi için Çerkezköy'deki fabrikalarının yanında 100 bin metrekarelik bir arsa aldıklarını bildirdi.
Küçük ev aletlerinin çok dinamik bir pazar olduğunu vurgulayan Klein, şöyle devam etti:
“Neden Çin'de değil de Türkiye'de üretiyoruz, diye sorarsanız, Çin'de birçok avantaj gibi birçok dezavantaj olduğunu, Türkiye'de ise bu alanda çok fırsat bulunduğunu söyleyebilirim. Örneğin Çin'in para birimi güçleniyor. Siparişten üretim süreleri artıyor. Çin, lojistik olarak da birçok pazara uzak. Bizim ise Çerkezköy'de çok güçlü bir üretim merkezimiz var. Çok da rekabetçiyiz. Beyaz eşyadaki gibi küçük ev aletlerinde de benzer bir başarıyı tekrarlayabileceğimizi düşünüyorum. Küçük ev aletlerinde de ihracat ve iç pazar oranları aynı olacaktır diye düşünüyoruz. Toplam cironun içerisinde küçük ev aletleri yüzde 8 paya sahip. Küçük ev aletleri cirosunu 5 yılda 2'ye katlamayı hedefliyoruz.”
BSH Grubu'nun Ar-Ge'de 3 merkeze odaklandığını, bunların Almanya, Türkiye ve Çin olduğunu belirten Klein, önümüzdeki yılın şubat ayında pazara sunulacak bir buzdolabının tamamıyla Türkiye'de geliştirildiğini ve burada üretileceğini ifade ederken, “Bu BSH Grubu'nun Türkiye'de sıfırdan üretip tüm sorumluluğu aldığı ilk örnek... Önümüzdeki dönemde grup için daha fazla Ar-Ge projeleri üretme hedefimiz var” görüşünü dile getirdi.
“AVRONUN YILI 2 LİRADAN KAPATACAK OLMASI OLUMLU”
Karlılık anlamında en fazla kar elde eden ülkelerden olduklarını, bu sayede yüksek yatırımları Türkiye'ye çekmeyi başardıklarını ifade eden Klein, avronun yılı 2 liradan kapatacak olmasının, ihracatlarının yüzde 60 olduğu düşünüldüğünde, ciro ve ihracata olumlu yansıdığını söyledi.
Bu yılı 2 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatmayı düşündüklerini ifade eden Klein, ihracata baktıklarında Avrupa'daki krizin kendilerini çok etkilemediğini, Almanya'da “inanılmaz” iyi bir yıl geçtiğini, İspanya gibi zayıf giden pazarlar da olduğunu söyledi.
Bu yılın 9 aylık döneminde EBİTDA'larının yüzde 11, vergi sonrası karın ise 9,2 olduğunu belirten Klein, Türkiye'ye her zaman uzun vadeli baktıklarını, stratejilerini doğru geliştirdikleri için BSH için bir krizin yaşanmadığını kaydetti.
Klein, “Türkiye'nin inişlerini, çıkışlarını çok yaşadık ve her krizin sonunda güneşin açtığını gördük. Dolayısıyla bütün stratejilerimizi uzun vadeli yaparak, Türkiye'nin potansiyelinin açığa çıkacağından emin olarak yolumuza devam ediyoruz. BSH'nın Türkiye'de çok hızlı ve her şeye hazırlıklı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bunda krizde işten çıkarma yapmamamız, yatırım yapmaya devam etmemiz gibi faktörler son derece olumlu etki edecek” diye konuştu.
TÜRKİYE'DEKİ YATIRIM 1 MİLYAR AVROYU BULDU
Türkiye'deki toplam yatırımlarının 1 milyar avroyu bulduğunu ifade eden Klein, bir gazetecinin “BSH'da 2011'de zam görür müyüz?” sorusuna ise, “Bunu yanıtlamak çok zor. Enflasyon var ve ham madde fiyatları inanılmaz derecede yükseldi. Bir şekilde bunu pazara yansıtmamız gerekebilir. Ancak diğer taraftan da inanılmaz yoğun bir rekabet var. Pazarda, fiyatların nasıl seyredeceğini bekleyip görmemiz gerekiyor” karşılığını verdi.
Şu anda tüketici fiyatlarının son derece makul seviyelerde olduğunu belirten Klein, bu yıl 3,6 milyon adet üretim gerçekleştirdiklerini de kaydetti.