Brisa’nın kârı yüzde 9 arttı

Güncelleme Tarihi:

Brisa’nın kârı yüzde 9 arttı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 09, 2016 16:38

Brisa, 2016 yılının ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre esas faaliyet karı seviyesinde yüzde 9 büyüdü.

Haberin Devamı

Brisa 2016 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre, net satış gelirlerinde yüzde 5, firma esas faaliyet karı seviyesinde ise yüzde 9’luk bir artış sağlayarak 108,7 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı. Brisa, Lassa markasıyla yüzde 0,6 büyüyen Avrupa lastik pazarında yüzde 5 oranında büyüme sağladı.

Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay; “2016 yılının ilk yarısında, yurtiçi otomobil ve hafif ticari araç lastikleri segmentinde, pazarın üzerinde performans sergileyerek, pazar payı kazanma başarısı elde ettik. 2016 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre, Lassa uluslararası satışlarında adet bazında toplam yüzde 11 artış sağlayarak uluslararası pazarlarda da rekabetçiliğimizi korumaya devam ediyoruz” dedi.

LASTİK PAZARI HAREKETLİ BİR YARIYIL GEÇİRDİ

Haberin Devamı

2016 yılının ikinci çeyreğinde, dünya genelinde akaryakıt fiyatlarının düşmesi ve araçların daha fazla kilometre yapmasıyla Çin, Rusya ve Brezilya pazarları başta olmak üzere dünyada hafif ve ağır ticari araç lastikleri pazarında bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 3’lük bir artış kaydedildi. 

Avrupa Birliği ve EFTA (Avrupa Serbest Bölge Birliği) ülkeleri toplamında otomotiv endüstrisi pazarında görülen yüzde 10’luk artışın yanında Avrupa lastik pazarında rekabetin arttığı gözlemlendi.

2016 yılı Ocak-Mayıs döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre, Türkiye’de toplam otomobil lastikleri pazarı aynı seviyede kalırken hafif ticari araç lastikleri pazarı ise yüzde 5 daraldı. Ancak ticari araç üretimindeki düşüşle tetiklenen yenileme pazarındaki satışlarla kamyon ve otobüs lastikleri pazarında yüzde 9 artış elde edildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!