Brisa, 20 yaşına girdi, krizde başarıyı yakalamaya kilitlendi

Güncelleme Tarihi:

Brisa, 20 yaşına girdi, krizde başarıyı yakalamaya kilitlendi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2008 00:00

Japon Bridgestone ile Sabancı Holding, Brisa’daki 20 yıla ulaşan ortaklıklarını kutladı. Bridgestone’nin CEO’su Shoshi Arakawa, "Brisa, Avrupa pazarında önemli yer edindi. Dünyada yaşanan kriz hem Bridgestone’ye, hem de Brisa’ya fırsat yaratacak" dedi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı da deprem ve krizden büyüyerek çıktıklarını vurguladı.

DÜNYANIN en büyük lastik üreticisi Japon Bridgestone’un Başkanı ve CEO’su Shoshi Arakawa, dünya ekonomisini zorlu bir dönemden geçtiğini ancak Brisa’nın bu zorlu dönemde şanslı olduğunu söyledi. Sabancı Holding ile Bridgestone’un ortak şirketi Brisa’nın 20’nci yılı için düzenlenen törenlere katılmak için İstanbul’a gelen Arakawa, Türkiye’nin stratejik ve ekonomik olarak Avrupa için önemli bir ülke haline geldiğini, Brisa’nın da Avrupa pazarında önemli bir yer edindiğini belirtti.

Kriz fırsat yaratacak

Brisa’nın 20 yıl içinde mükemmel bir şirket haline geldiğini belirten Arakawa, şunları söyledi: "Dünya ekonomisi zorlu bir dönemden geçiyor. Hammadde fiyatları atıyor, üretim azalıyor. Yeni firmalar pazara dahil oluyor. Bütün bunların hem Bridgestone ve Brisa için fırsat yaratacağına inanıyorum. Krizi nasıl atlatacağımıza değil, diğer rakiplerimizden nasıl daha hızlı ve etkin olacağımız önemli. Yeni başarılar elde etmek bir numaralı yerimiz korumak için şans bizden yana. Brisa’nın bu başarılara imza atması 20 yıllık başarılı ortaklığa dayanıyor. Bu kriz döneminde daha büyük başarılara imza atacağız. Ortaklığımızı daha da derinleştireceğiz. Brisa olarak üst yönetime önem vereceğiz ve kriz yönetimi uygulayacağız."

48 fabrika, 130 bin çalışan

Arakawa, 1931 yılında kurulan Bridgestone’un, 2007 yılında 3.4 trilyon Japon Yeni konsolide satış gelirine ulaştığını ve 130 bin çalışanı, 48 fabrikayla faaliyet gösterdiğini anlattı. İki grubun ortaklığından bu yana geçen 20 yıl içinde şirketlerinin teknolojik desteğini sürdürdüğünü ve Brisa’nın kayda değer gelişme gösterdiğini dile getiren Arakawa, üretim miktarının üç katına çıkarıldığını kaydetti.

Krizlerde hedeflere ulaştık

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, kurum olarak krizlere alışık olduklarını belirterek, şöyle konuştu: "Kriz ve Brisa, 20 yıllık süreçte hep var. 99 depreminde İzmit’teki fabrikamızın yarısı yerle bir oldu. Fabrikayı yeniden yaptık, makineleri yeniledik hatta üretimi hızlandırdık. Brisa ihracatçıydı, 2001 krizinde daha fazla pazarlara ihracata önem verdik. Bu küresel krizden de başarıyla çıkacağımıza inanıyorum. Genel Müdürümüz hedeflerini açıkladı. Bu ortamda her iki lastikten birini Brisa satacağım diyor. Biz krizlerde hedeflerimizi hep gerçekleştirdik. Bunu da yapacağız."

20 yıl önce Bebek’te yaşıyordu şimdi Bridgestone’un başında

GÜLER Sabancı, Brisa’nın 10’uncu yılını Sakıp Sabancı ile Japonya’da kutladıklarını kaydederek, 20’nci yıl için de İstanbul’da karar kıldıklarını söyledi. Sabancı, "1988 yılında Turgut Özal’ın şahitliğinde o dönemin en büyük yabancı sermayesini getirdik. Bridgestone’la evlilik bize yeni bir kültür ve anlayış getirdi. Arakawa 1998 yılında Türkiye’de Bridgestone’un temsilcisiydi. Bebek’te oturuyordu o zaman. Bu ortaklıkta hem önemli payı oldu, hem de Brisa’nın isim babası. 20 yıl sonra ise Bridgestone’un Başkanı ve CEO’su oldu" dedi.

Türkiye’de iki lastikten birini Sabancı satacak

BRİSA Genel Müdürü Bülent Savaş, 20 yılda lastik pazarının lider markası olduklarını belirterek, "Şu anda Türkiye’de satılan üç lastikten biri bizim lastiğimiz. Hedefimiz dünyanın en büyük 10 lastik üreticisinden biri olmak ve iç pazarda her iki lastikten birini satmak. Brisa bu hedeflere ulaşmak için daha hızlı koşacağız" dedi. Bülent Savaş, Brisa’nın 1988 yılında 155 milyon dolar cirodan, bugünkü 600 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını, ihracatın da 1 milyon adetten 4 milyon adete ulaştığını söyledi.

İşçilik maliyetleri yükselirse Sabancı ile yurtdışına bakarız

TÜRKİYE’de lastik sektöründe işçilik maliyetlerinin çok yüksek olduğundan yakınan Bridgestone’un CEO’su Shoshi Arakawa, "Maliyetlerin daha da artması halinde Brisa ile birlikte üretim için yeni pazarlara bakabiliriz. Şu an Mısır’da bir tesis açma gibi fiili bir planımız yok. Ancak yurtdışında Brisa ile bir yatırım ihtimali şartlara göre olabilir" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!