Brillant dünya markası oluyor

Güncelleme Tarihi:

Brillant dünya markası oluyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2010 11:06

Dünyanın en büyük perde üretim kapasitesine sahip olan Brillant, dünya markası olabilmek hedefi doğrultusunda 2010 ve 2011 yılında başta Avrupa ülkeleri olmak üzere yurt dışında toplam 80 mağaza açacak.

Baydemirler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Baydemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada yaşanan ekonomik krizin Türkiye'ye yansımaları olduğunu ve sektörün de olumsuz etkilendiğini, Çin'e karşı rekabet edemediklerini ifade ederek, geçen yılı grup olarak çok az bir zararla kapattıklarını belirtti.
Baydemir, “Ama, Çin mallarının ucuz ve kalitesiz olması, tekrar halkımızın ve dünyanın uyanmasıyla birlikte Baydemirler Grubu tekrar 2010 yılının birinci ayında atağa geçti. 2010, 2011 ve 2012 yıllarının bizim altın yılımız olacağını hedefliyoruz” dedi.

Türkiye'de her yıl 450 bin konut yapıldığına ve 350-400 bin çiftin evlendiğine işaret eden Baydemir, pazardaki paylarını artırmak için çaba gösterdiklerini, temmuz ayının sonuna kadar süren kampanyaları kapsamında Brillant Store ve Brillant Home mağazalarından 2 bin 500 liralık alışveriş yapanlara gelinlik paketi hediye ettiklerini söyledi.

“20 MİLYON DOLARLIK YATIRIM VE TANITIM BÜTÇESİ”

Grup olarak 2010 yılında yüzde 15 büyümeyi hedeflediklerini bildiren Baydemir, 256. mağazalarının geçen hafta Gaziantep'te açıldığını anımsattı, yıl sonuna kadar 300 mağazaya ulaşacaklarını kaydetti.

Yeni ürünlerinin ve reklam-tanıtım çalışmalarının devam edeceğini ifade eden Baydemir, İstanbul'da 2 olmak üzere Ankara ve Çankırı'da toplam 4 üretim tesislerinin bulunduğunu, yeni yapacakları yatırımlarla mevcut tesislerinde daha katma değerli üretim gerçekleştireceklerini anlattı.

Türkiye'nin ve dünyanın en büyük perde üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Baydemir, “Yıllık üretimimiz 48 milyon metre kare. Türkiye'de yüzde 65-70 pazar payımız var. Dünyanın en büyük perde üreticisiyiz. Şu anda 4 bin 500 kişiyi istihdam ediyoruz. 2010 yılı için yatırım bütçemizi 10 milyon dolar, tanıtım bütçemizi de toplam 10 milyon dolar olarak ayırdık. Krizin etkilerini çok çalışarak sileceğiz” dedi.

“DÜNYA MARKASI ATILIMI”

Baydemirler Grubu olarak 2010 yılında 120 milyon dolar ihracat, toplam 300 milyon lira ciro hedeflediklerini bildiren Erdoğan Baydemir, Amerika, Avrupa, Rusya, Uzak Doğu ve Arap ülkeleri ile birlikte toplam 75 ülkeye ihracat yaptıklarını açıkladı.

Yurt dışına ağırlık vererek “Brillant” markasını dünya markası yapmak istediklerini söyleyen Baydemir, bunun için çok iyi üretim yapmak, yenilikçi olmak, çok çalışmak, müşteri odaklı olmak, rekabetçi pazarlarda devamlı yeniliklerle ayakta duracak atılımları yapmak gerektiğini anlattı. Baydemir, “İşinize aşık olmanız lazım” diye konuştu.

Şu anda Tunus, Suriye, Irak, Azerbaycan, Bulgaristan, Romanya, İran'da toplam 15 tane Brillant Store ve Brillant Home mağazaları bulunduğunu ve hepsinin franchising olduğunu belirten Baydemir, şunları kaydetti:

“Yurt dışında 2010 yılı sonuna kadar yeni 40 mağaza düşünüyoruz. 2011'de de 40 mağaza daha açacağız. Değişik ülkeler olacak. Hedefimizde Fransa, İtalya, Almanya var. Avrupa'da yavaş yavaş mağazalaşarak, markamızı bir dünya markası olarak yapacağız.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!