BP eleştrilere Almanya’daki laboratuvardan cevap verdi

Güncelleme Tarihi:

BP eleştrilere Almanya’daki laboratuvardan cevap verdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2014 01:37

EPDK’nın akaryakıtta katkılı ürünleri yakın takibe aldığı bugünlerde, Almanya’nın Bochum kentinde bulunan Küresel Akaryakıt Teknoloji Merkezi’ne Türk gazetecileri davet eden BP, Türk piyasasında satılan katkılı ürünleri detaylı şekilde anlattı.

Haberin Devamı

ENERJİ Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK), katkılı akaryakıt ürünleri konusunda dağıtım şirketlerini önce uyarıp, sonra tavan fiyat uygulaması başlattığı bu dönemde, BP, Türkiye’den bir grup gazeteciye Almanya’nın Bochum kentinde bulunan Global Akaryakıt Teknoloji Merkezi’nin kapılarını açtı. BP yetkilileri, burada, Türkiye piyasasında satılan BP Ultimate ürünleri hakkında bilgi verirken, ürünlerin test edilme ve geliştirilme aşamaları laboratuvarlarda detaylı şekilde anlatıldı. BP Ultimate’ın test aşamasında 500 kilometre yol yapıldığı kaydedildi.

EPDK’NIN MERCEĞİNDE

EPDK, akaryakıt şirketlerini yarım ila 1 kuruş maliyeti olan katkılar için 10-12 kuruş fiyat farkı aldıkları gerekçesiyle uyarmış ve mart ayı ortasında uygulamaya koyduğu tavan fiyatla katkılı ile katkısız akaryakıt arasındaki fiyat farkını “sıfır”a çekmişti. EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Sabah Gazetesi’ne verdiği röportajda, “Akaryakıta bir katkı maddesi konuyor, bundan dolayı litreye 12 kuruş fiyat farkı ekleniyor. Böyle serbest piyasa olmaz. Halen bu ürünlerle ilgili tüketiciye tam bilgilendirme sağlanmadığını düşünüyoruz. Örneğin arabamda Euro-dizel kullanıyorum, katkılı ürün almıyorum. Çünkü biliyorum ki, Avrupa’daki en kaliteli ürün şu an Türkiye’de de üretiliyor” demiş ve ürünlerin içeriğini şirketlere sorduklarını kaydetmişti.

SERTİFİKAYLA TESCİLLENDİ

Haberin Devamı

BP’nin, bu gelişmeler yaşanırken, Almanya’da bulunan Küresel Akaryakıt Teknoloji Merkezi’ne Türk gazetecileri davet ederek, akaryakıt ürünleri hakkında kapsamlı bilgi vermesi ve katkılı ürünlerin geliştirildiği tesislerin kapılarını açması dikkat çekti. Merkez’de, daha ekonomik yakıt tüketimi, daha yüksek performans ve daha az karbondioksit salınımı, yani daha temiz çevre gibi üç ana hedefe yönelik yeni tip akaryakıt ürünlerinin geliştirilmesi üzerinde çalışılıyor. Türkiye’de geçtiğimiz yıl pop sanatçısı Mustafa Sandal’ın reklam yüzü olarak yer aldığı kampanyayla lanse edilen BP Ultimate ürünleri de bu merkezde geliştirildi. Merkezde, farklı ülkeler için geliştirilen ürünler üzerinde ayrı ayrı çalışılıyor. Çeşitli ülkeler için geliştirilmiş bu ürünler renk ve görünümleri ile birbirinden ayrılıyor. BP Global Akaryakıt Teknoloji Merkezi’ndeki toplantıda, Türkiye’ye özel olarak geliştirilen Ultimate ürünleri, Almanya merkezli sertifikasyon şirketi TÜV tarafından da belgelendirildi. Merkezi Almanya’nın Köln kentinde olan TÜV Rheinland’ın verdiği sertifikada, “BP Ultimate Euro Diesel sıradan yakıtlarla kıyaslandığında, ‘yakıt enjektörlerini tortu oluşumuna karşı korur’ ve ‘mevcut tortuları azaltıp motorun yakıt enjektörlerini temizleyerek yakıt tüketiminin düşmesine yardımcı olur’ denildi.

Haberin Devamı

Büyüme neredeyse orada olmak istiyoruz

BP Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Murat Lecompte, 2011 yılında “Bulunmadığımız illere girelim” yönünde stratejik karar aldıklarını hatırlatarak, “Ağı genişletmek amacıyla 18 şehir seçtik. 2013’te 40 yeni istasyon açtık. Türkiye genelinde talep nerede çoksa, büyüme nerede ise orada olmak istiyoruz. Nüfus yoğunluğuna bakıyoruz. Temsil edilmeyen 10 il var. Uygun bir bayi bulursak her ile giriyoruz” dedi. Otogaz kullanımının arttığını ve Türkiye’deki LPG ağını genişlettiklerini dile getiren Lecompte, açılan yeni istasyonların LPG’li olduğunu bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!