Boyner: Kolay satılanı bırak, müÅŸteri çeken mala bak

Güncelleme Tarihi:

Boyner: Kolay satılanı bırak, müşteri çeken mala bak
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 15, 2004 00:00

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, Çarşı’da büyük deÄŸiÅŸim baÅŸlattıklarını belirterek, ‘AlışveriÅŸ merkezlerinin, maÄŸazaların düştüğü, kolay satılan mal hatasından dönüyoruz. Artık Çarşı müşteriye iyi gelen, müşteriyi çeken mala yönelecek’ dedi.BOYNER Grubu bünyesindeki Çarşı, bir deÄŸiÅŸim ve yenilenme programı baÅŸlattı. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, alışveriÅŸ merkezleri ve maÄŸazaların, ‘farklı olan, müşteriyi çeken ürün’ yerine, ‘kolay satılan ürün’e odaklandığını belirterek, ‘Artık ilk zamanlardaki farklı olma özelliÄŸimize dönüş yapma zamanı. Kolay satılan, satışı garanti olan yerine müşteriye iyi gelen ürün sunumuna baÅŸlıyoruz. Eskisi gibi olmak ekmek yedirmiyor’ dedi.Dünyadaki büyük maÄŸazalar ve alışveriÅŸ merkezlerini çatısı altında toplayan National Retail Federation’un yönetim kurulunda bulunduÄŸunu belirten Boyner, bütün dünyada büyük maÄŸaza ve alışveriÅŸ merkezlerinde geçmiÅŸle yüzleÅŸme rüzgarı yaÅŸandığını vurguladı. Büyük maÄŸazalarda ilk yıllardaki kredi kartı ile vadelendirme, bir durakta bütün alışveriÅŸin yapılması gibi özelliklerinin yaygınlaÅŸarak artık ayrıştırıcı özellik olmaktan çıktığını, hiparmerketlerin de yavaÅŸ yavaÅŸ ucuz konfeksiyon iÅŸini girmeye baÅŸladığına iÅŸaret eden Boyner, şöyle devam etti:KIBLEYÄ° KAYBETTÄ°LER‘Büyük maÄŸazalar son 10 yılda gençleri kaybettiler. Gençler genelde, moda, heyacan, yenilik, tutku ister. Büyük maÄŸazalar daha çok annelerinin alışveriÅŸ yaptığı yerler olmaya baÅŸladı. Gençler eÄŸlence istiyor, onu veremememeye baÅŸladı. Eskiden dünyada en yeni ürünleri satarlardı, daha sonra bu gevÅŸemeye baÅŸladı.Satın almada da büyük maÄŸazalar biraz kıblelelerini kaybetti. Yani müşteri için çok cazip olacak ürünleri alıp satmak yerine, kendisi için çok kárlı olan malları alıp raflara koymayı tercih ettiler. Oysa büyük maÄŸaza için cazip olan müşteri için çok cazip olmayabiliyor.’DeÄŸiÅŸime ayak uydurmak için muazzam bir dönüşün yaÅŸanacağını, kabuk deÄŸiÅŸtirmek gerektiÄŸini vurgulayan Boyner, lüksün demokratikleÅŸmesinin de artık çok önemli bir gerçek haline geldiÄŸini söyledi. Boyner, ‘Herkes heryerin müşterisi aslında. Aynı yerler üst, orta, alt gelir, genç yaÅŸlı demeden bütün repertuarı dünyaya sunmaya baÅŸladı. Sosyo ekonomik durumlarına göre müşteri klasifikasyonu da artık geride kalıyor. Fiyat çok önemli ama tek başına hiçbir zaman en önemli faktör deÄŸil. Fiyat için gelen, fiyat için gider deriz hep’ diye konuÅŸtu.Boyner, Çarşı’da Genel Müdür Aslı Karadeniz’in bayında bulunduÄŸu ve yenilenen ekiple devreye soktukları ‘büyük deÄŸiÅŸim projesi’ni 2004 Eylül’ünde tamamlamayı hedeflediklerini belirtti.PERAKENDECÄ° OKULUÇarşı’da yeni dönemde müşterinin sesine daha fazla kulak vereceklerini ifade eden Boyner, şöyle konuÅŸtu:‘Çarşı’da 1997’de metrekare başına satış geliri 6 bin 500 dolardı. Bu rakam günümüzde ortalama 3 bin 800 dolar düzeyinde bulunuyor. Hedefimiz bu rakamı yeniden 5 bin dolara çıkarmak. Bunun da rehavet içinde, ‘neyi kolay satarsak, onunla olur’ anlayışıyla yakalayamayacağımızı biliyoruz. Onun için müşteriyi çekecek her adımı atacağız. Gerekirse isim deÄŸiÅŸtirmeye bile gideceÄŸiz. Yeter ki, diÄŸer büyük maÄŸazalardan kendimizi ayıralım, farklı olalım, müşteriyi böyle çekelim.’Boyner, krizde beklemeye aldıkları Perakendeci Okulu projesini de önümüzdeki dönemde gündeme getirebileceklerini vurguladı.Metroseksüel erkek Metrocity Çarşı’daBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘Çarşı’yı yenilerken ÅŸimdilerde çok gündemde olan metroseksüel erkekler için farklılıklar düşünüyor musunuz?’ sorusunu yanıtlarken şöyle dedi: ‘Metroseksüel erkekler Çarşı’nın Ä°stanbul Metroctiy’deki maÄŸazasını tercih ediyor. Erkek bakım ürünlerinin satışının orada fazla olması bize bunu gösteriyor.’Gençleri çekeriz, dışarı açılırızÇARÅžI Genel Müdürü Aslı Karadeniz, herÅŸeyin satıldığı büyük maÄŸazaların gençlerin gözünde yaÅŸlıların maÄŸazası olarak algılandığını belirterek, ‘Gençler annelerinin alışveriÅŸ yaptığı maÄŸazada alışveriÅŸ yapmak istemiyorlar’ dedi. Karadeniz, hem büyük maÄŸazaların hem de alışveriÅŸ merkezlerinin aynı tanınmış markalarla dolduÄŸunu ve hepsinin birbirine benzemeye baÅŸladığını belirterek, ‘Sonuçta birbirini tekrar eden sıkıcı mekanlar haline geldiler. Gençler, cool satış elemanlarından alışveriÅŸ yapmak istiyorlar’ dedi. Çarşı’nın 2003’de 183.7 milyon dolar ciroya ulaÅŸtığını belirten Karadeniz, müşteri giriÅŸinin 24 milyon kiÅŸiden 26 milyon kiÅŸiye çıktığını bildirdi. Karadeniz, özellikle Rusya, Romanya ve Dubai olmak üzere yurtdışına açılma çalışmalarının sürdüğünü duyurdu.Krem reklamı sorunu SaÄŸlık Bakanlığı’nınBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, inceltici krem reklamı yüzünden Çarşı’ya da 45 milyar lira ceza verilmesine iliÅŸkin soruyu yanıtlarken, Türkiye’ye ithal edilen tüm kozmetiklerin imal eden ÅŸirketlerce en ileri laboratuvarlarda piyasaya çıkmadan araÅŸtırıldığını hatırlattı. Boyner, ayrıca Türkiye’de satılan her kozmetik ürününün de SaÄŸlık Bakanlığı’nın onayından geçtiÄŸini vurguladı. Boyner, şöyle devam etti: ‘Ortada bir sorun varsa, bu SaÄŸlık Bakanlığı ile ilgili sorun. SaÄŸlık Bakanlığı’nın onayı olan her ürünü satarız biz. Ä°kinci kere düşünmeyiz.’CoÅŸkun krem reklamı için dava açacakSANAYÄ° ve Ticaret Bakanı Ali CoÅŸkun, çıplak kadın fotoÄŸraflarına yer verdiÄŸi için eleÅŸtirdiÄŸi ve Reklam Kurulu’ndan ceza alan krem reklamı konusunda kendisine tepki gösterenlere dava açacağını bildirdi.EleÅŸtirdiÄŸi krem reklamına, Reklam Kurulunun verdiÄŸi cezayı deÄŸerlendiren CoÅŸkun, konunun çarpıtıldığını savundu. Reklamda cazibeyi saÄŸlayacak obje ile mesaj olmak üzere iki unsur bulunduÄŸunu belirten CoÅŸkun, şöyle konuÅŸtu: ‘Bakanlık olarak mesajı önemsiyoruz. Sözkonusu reklamda mesajdan öte obje ön plana çıkıyordu. Bunu söylediÄŸim için ağır eleÅŸtirilere maruz kaldım. Bu kiÅŸilere ve kuruluÅŸlara karşı ben de ÅŸimdi dava açacağım.’Köşe yazarlarının ‘Senin neyine Ali Bey’ dediklerini anımsatan CoÅŸkun, sözkonusu köşe yazarlarından Anayasa’nın 172. maddesini okumalarını istedi. CoÅŸkun, ilgili maddenin tüketicinin korunmasını içerdiÄŸini ifade etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!