A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2011 13:47
Boyner, orta harcama grubunun beklentilerini karşılamak amacıyla, “Çarşı” mağazalarını yeniden hayata geçiriyor.
Boyner Büyük Mağazacılık AŞ Genel Müdürü Aslı Karadeniz, özellikle büyük şehirlerdeki orta harcama gruplarına yönelik yeni alışveriş merkezi yatırımcılarının yoğun talepleri üzerine yeniden hayata geçirilen Çarşı Mağazaları'nda 800-2.500 metrekare arasında esnek mağaza büyüklüğü bulunacağını, hem cadde hem de AVM'de ve yeni yerleşim bölgelerinde yer alacağını anlattı.
Karadeniz, “Tüketiciler içinde sosyo ekonomik gelir grubundan bağımsız bir harcama trendi gelişiyor. Harcamalarını belli seviyede tutmak isteyenlerin bu markalara ulaşmasını sağlamayı istiyoruz. Müşterilerimizin tüm temel ihtiyaç giyimini bulabilmesini arzu ediyoruz. Orta harcama gruplarının beklentilerini karşılayacak bir mağaza yaratmak istiyoruz” dedi.
Aslı Karadeniz, 2011'de 7 yeni mağaza ile ilave 10 bin metrekare, 2012'de 7 yeni mağaza, ilave 12 bin metrekare, 2013'te 8 yeni mağaza ve ilave 13 bin metrekare alan olmak üzere, yeni Çarşı Mağazaları ile 2013 yılına kadar 22 yeni mağaza açarak 35 bin metrekare yeni satış alanına ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
Çarşı'da müşterilerden çok ciddi talep gördüklerini, bunun Boyner'in küçük bir kopyası değil tamamen yeni bir format olduğunu ifade eden Karadeniz, dinlenmeye aldıkları Çarşı markasını müşterilerle buluşturmak istediklerini, belirtti. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de, Çarşı markasıyla ilgili olarak “Nadasa bırakmıştık” ifadelerini kullandı.
“2011'DE YÜZDE 20'NİN ÜZERİNDE BÜYÜME TAHMİNİMİZ VAR”
Boyner Mağazacılık'ın bu yıl 26 ilde 61 mağazaya, 119 bin metrekare toplam satış alanına, 38 milyon yıllık ziyaretçi sayısına, 3 milyon anahtar kart müşterisine ulaştığını, çalışan sayısının 2.400, tedarikçi sayısının 800 olduğunu belirtti. Karadeniz, “2005 yılında 320 milyon lira olan net satış, 5 yıl içinde 500 milyon lira seviyesinin üstüne çıkarak 2010 yılında 553 milyon liraya ulaştı. 2011 yılı için ise yüzde 20'nin üzerinde bir büyüme tahminimiz var” dedi.
Son 5 yılda net satışlarda yüzde 72'lik artış kaydeden Boyner Büyük Mağazacılık'ın operasyonel karını da (EBITDA) yüzde 174 oranında artırdığına işaret eden Karadeniz, 2005 yılında 6,8 milyon liralık zararın ardından iki yıl içinde kara geçmeyi başaran Boyner Büyük Mağazacılık'ın 2010 sonunda 20,8 milyon lira vergi öncesi kara ulaştığını, şirketin artık nakit fazlası üreden bir şirket haline geldiğini vurguladı. Aslı Karadeniz, “Dün öğrendiğimize göre şirketimiz Türkiye'den Dow Jones endeksine dahil edilen 4 şirketten biri olmuş” dedi.
Konuşmasının ardından soruları da yanıtlayan Karadeniz, Van'ın çok girmek istedikleri bir şehir olduğunu, oradaki projeleri yakından takip ettiklerini, önümüzdeki yıl planları içerisinde Gaziantep olduğunu, Türkiye'nin her şehrini çok önemsediklerini belirtti.
Karadeniz, “Boyner Büyük Mağazacılık olarak Türkiye'de 26 şehirde varız. Zaman içerisinde 40-45 ile çok kısa sürede ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. Her yıl en az 2 yeni ile girme programımız var. Bu yıl bunu biraz aştık. Şanlıurfa, Isparta açıldı. Kış sezonunda açılacak Malatya ile birlikte bu yıl 3 yeni şehre girmiş olacağız” dedi.
Karadeniz, Boyner ve Çarşı ile ilgili ciro hedeflerine ilişkin bir soru üzerine, her ne kadar fiyat seviyeleri birbirinden farklı olsa da ciro beklentilerinin paralel olduğunu belirterek, “Birinde (Çarşı) adet satışının çok daha yüksek olması, daha sürümle yaratılan bir ciro modeli var. Diğerinde ise (Boyner) daha fazla veya daha yüksek fiyatlı ürünlerin servisle yaratılan bir cirosu var” şeklinde konuştu..
2011 ciro beklentisine ilişkin de Karadeniz, “Mevcut işlerimizle ilgili 2011 yılı için yüzde 22'lik bir ciro artışı hedefimiz var” dedi. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de bir soru üzerine, Türkiye'de herkesin önce hayat standardını, daha sonra hayat kalitesini yükseltmek istediğini ifade ederek, “Herkes hangi harcama grubundaysa bir üsttekine atlamaya çalışıyor. Türkiye'de müthiş bir dinamizm var” şeklinde konuştu.