Oluşturulma Tarihi: Eylül 09, 2006 00:00
Sadece kozmetik ve destekleyici ürünlerin satılacağı Boyner Beauty mağazalarının ilki Etiler’de açılıyor. Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, son yıllarda tüketicinin kozmetik sektörüne ilişkin talebinin çok değiştiğini, erkeklerin de genç ve bakımlı görünmek istediğini belirterek, 2007 sonuna kadar İstanbul ve Ankara’da 2 Boyner Beauty mağazası daha açacaklarını söyledi.
TÜRKİYE genelinde 12 şehirde 21 mağazası bulunan Boyner, sadece kozmetik ve destekleyici ürünlerin satılacağı Boyner Beauty mağazalarıyla, kozmetik alanında da iddialı olmaya hazırlanıyor. İlk Boyner Beauty Etiler’de 14 Eylül’de açılıyor. Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, Boyner Beauty fikrinin nasıl doğduğunu şöyle anlattı: "Çok güçlü ve sektörde önemli bir pazar payına sahip olduğumuz kozmetik işini yeni ve farklı bir boyuta taşımak istedik. Boyner Beauty ile amacımız tüketicilere güzellik ve yenilenme duygusu yanında, kendilerini iyi hissedebilecekleri her türlü ürün ve servisin birarada bulunduğu ortamlar yaratmak."
ERKEKLER DE BAKIMLI: 3 katlı 485 metrekare büyüklüğündeki mağazada dünyada kozmetik konusunda yeni ve ilk olan her türlü marka ve ürünü Türk tüketicisiyle buluşturmak istediklerini belirten Aslı Karadeniz, son yıllarda kozmetik sektöründe ve tüketici talebinde önemli değişimler yaşandığını söyledi. Karadeniz "Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, artık tüketiciler kalıcı güzellik ve derinlemesine bakıma daha fazla eğiliyor. Ayrıca son yıllarda sadece kadınlar değil erkekler de bakımlı olmayı ve genç görünmeyi istiyorlar. Bu nedenle yeni ürün ve kavramlar karşımıza çıkıyor" dedi.
SEKTÖRDEKİ DEĞİŞİM: Sektörde bilinen marka ve ürünlerin yanısıra dermokozmetik olarak adlandırılan daha medikal ve eczane arzlı ürünler ile ağırlıklı doğal ve hiç bir yan etkisi olmayan gıda takviyelerinin de ön plana çıkmaya başladığına işaret eden Karadeniz, tablet formundaki gıda takviyelerinin zayıflamadan, cildi gençleştirmeye, selülit ve menopoz etkilerinin azaltılmasına kadar pekçok alanda kullanıldığını kaydetti. Karadeniz, Boyner Beaute’nin konumlandırmasında sektördeki gelişmeye paralel tüm ürün gruplarını biraraya getirdiklerini de ekledi.
2007’DE 2 MAĞAZA DAHA: Karadeniz, Boyner Beauty mağazasını şöyle anlattı: "Boyner Beauty’de cilt bakım, makyaj ve parfümde uluslararası pek çok markanın yanısıra bir eczacı gözetiminde gıda takviyelerinin sunulduğu health&care (sağlık&bakım) bölümü, dermokozmetik ürünleri, kadın ve erkek cilt bakım ürünleri bulunacak. Sürekli bir make-up artist ile uzman makyaj hizmeti verilecek. El ve ayak bakımı konusunda da bir ünite bulunacak. 2007’de İstanbul ve Ankara’da 2 mağaza daha açmayı planlıyoruz."
Veri tabanımız çok önemli bir silahımız
MÜŞTERİ sadakatini var saymadıklarını ve hak etmek için sürekli çalıştıklarını anlatan Aslı Karadeniz "Anahtar kartımız ve müşterilerimizin taleplerini rahatlıkla değerlendirebildiğimiz, anlara doğrudan ve özel tekliflerle ulaşmamızı sağlayan müşteri veri tabanımız bizim çok önemli bir silahımız. Bu sayede özel ve farklı sadakat programlarını uygulayabiliyoruz" dedi.
Yeni rekabet ortamı
YABANCI markaların girişlerini sürdürdüğü, yerli markaların mağaza sayılarını sürekli artırdığı Türk perakende sektörünü Aslı Karadeniz şöyle değerlendirdi: "Artık çok farklı bir ortam var. Sektörde rekabet sürekli artıyor. Kendini yenileyebilen, yeni ve farklı uygulamaları şirket kültürü haline getirebilen, trendleri, müşteri talebindeki olası değişiklikleri izleyen ve önceden tedbir alan markalar rekabete rağmen büyümeyi başaracaklar."
Artık tek kategoride mağazalar açacağız
TÜRKİYE genelinde 12 şehirde 21 Boyner mağazası bulunduğunu belirten Aslı Karadeniz, "Haziran ayında Kayseri’de yeni mağaza açıldı. Kasım ayında Eskişehir mağazamızı açacağız" dedi. Hem mevcut illerde hem de yeni lokasyonlarda uygun alternatifleri değerlendirdiklerini de bildiren Karadeniz, "Kısa ve orta vadede yurt içinde daha fazla büyümek istiyoruz. Yurtiçi büyümemiz de mevcut Boyner formatı yanısıra Boyner Beaute’de olduğu gibi tek kategoride derin ve uzmanlaşmış mağazalar açmayı düşünüyoruz" diye konuştu.
Yenilenme ve değişim başarıyla sürüyor
ASLI Karadeniz, Boyner mağazalarının 2004’te başlattığı yenilenme ve değişim programının başarıyla sürdüğünü belirterek şöyle konuştu: "Bu programla ürün ve marka karmamızı yeniden tanımladık. Özel marka koleksiyonlarımızı sürekli yenilenen, trendleri takip eden bir seviyeye taşıdık, yeni ve iddialı ürün gruplarını devreye soktuk. Kozmetik ve genç aktif spor kategorilerinde otorite tavrımızı koruyoruz. Mix & match (karıştır & eşle) mantığı ile her yaş ve profildeki müşterilere hitap edecek marka ve ürün karmaları oluşturuyoruz. Mağazalarımızı yeniledik, renovasyon çalışmalarımız hálá sürüyor."