Boyner, Advantage'ın çoğunu Akbank'a veriyor

Güncelleme Tarihi:

Boyner, Advantageın çoğunu Akbanka veriyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2001 00:00


Haberin Devamı

Boyner Holding kuruluşlarından olan Benkar'ın çoğunluğu Akbank'a satılıyor. Çıkardığı Advantage Card ile rekor kıran Benkar'ın çoğunluk hisselerinin Akbank'a satışıyla ilgili ön protokol yapıldı. Advantage Card ile, Akbank bireysel bankacılıkta önemli bir avantaj elde edecek.

Akbank, Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri A.Ş.'nin çoğunluk hissesini satın almak üzere Boyner Holding ile bir ön anlaşma yaptı. Advantage Card uygulaması ile 1 milyon 400 bin müşterisi bulunan Benkar hisselerinin satışı, Akbank'ın yapacağı detaylı incelemenin ardından gerçekleşecek.

Boyner Grubu tarafından ‘‘stratejik bir ortaklık’’ olarak tanımlanan bu satışın gerçekleşmesiyle birlikte Advantage Card'ın sahibi olan Benkar'ın hisselerinin yüzde 50'sinden fazlası Akbank'ın olacak. Sağlıktan otomotive, tekstilden turizme kadar birçok alanda hizmet veren Advantage Card'ın kredi kartı pazarındaki yüzde 9'luk pazar payı ile Akbank, bireysel bankacılıkta önemli bir avantaj sağlayacak.

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, Advantage Card'ı hizmete soktukları 1998 yılından bu yana, staretejik iş modelinde ‘‘bir banka ile işbirliği’’ hedefinin yer aldığını vurguladı. Boyner, Akbank ile ortaklık konusunun da bu hedef çerçevesinde ön protokol imzalama aşamasına geldiğini kaydetti. Boyner yaptığı açıklamada, bu ortaklığın 1.4 milyon Advantage Card müşterisi açısından da olumlu bir gelişme olduğunu ifade ederek, ‘‘Ortaklık gerçekleştiğinde, müşterilerimize çok markalı mağaza kartı fırsatlarının yanı sıra, kredi kartları dahil Akbank'ın tüm finansal hizmet yelpazesinden de yararlanma ortamı sağlayacağız’’ dedi.

KARTTA LİDERİ AKBANK OLACAK

Advantage Card ile birlikte kredi kartı pazar payında liderliği hedeflediklerini belirten Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul ise, şu açıklamayı yaptı:

‘‘Geçtiğimiz yıl çalışmalarına başladığımız yeniden yapılanma projesinin ana hedefi, her alanda lider banka olmaktır. Bu hedef doğrultusunda attığı adımları hızlandıran bankamız, son olarak Benkar A.Ş.'nin çoğunluk hissesini almak üzere ön anlaşma sağlamıştır. Büyüme hedefimizin en önemli stratejik parçası, bireysel bankacılık pazar payımızı yükseltmektir. Advantage Card ile birlikte toplam kredi kartı pazar payında lider konuma ulaşmayı hedefliyoruz.’’

ADVANTEGE'IN AVANTAJI

Boyner Holding kuruluşu olarak, grup şirketleri içir mağaza kartı hizmetleri vermek üzere 1988 yılında kurulan Benkar, benzer kartlar arasında ilk olmanın avantajına sahip. Kuruluşunda Beymen Credit ile başlayan çalışmaları Benetton ve Cotton Bar ile devam ettiren Benkar, 1996 yılından bu yana da tüketici finansmanı şirketi olarak hizmet veriyor. Sahip olduğu kartlar arasına daha sonra Çarşı ve Benetton Card'larını da ekleyen Benkar, 1998 yılında uygulamaya aldığı Advantage Card ile asıl başarısını sağladı. Hem grup şirketlerini, hem de değişik birçok sektördeki firma ve markayı tek bir kart sisteminde birleştiren Advantage'ın bugün toplam kredi kartı pazarındaki payı yüzde 9'larda. Çağrı merkezi, kredi risk yönetim ünitesi, pazarlama birimleri de bulunan Benkar'ın halen 501 çalışanı bulunuyor.

Uzun süre banka aradı...

1997 yılından bu yana ‘‘bir banka sahibi olmayı’’ Boyner Grubu'nun birinci gündem maddesi olarak belirleyen Cem Boyner, Advantage Card'ı çıkardığında bu hedefe kendi deyimiyle ‘‘yaklaştı.’’ Advantage ile tüketici finansmanında yakaladığı başarıyı bir banka alarak pekiştirmek isteyen Boyner, 2000'li yıllara gelmeden bu hedefini gerçekleştirmek istiyordu.

Şu anda Fibabank olarak Fiba Holding bankalarından biri olan Türk Sakura Bank ile bir dönem pazarlık eden Boyner, bu banka ile anlaşamadı ama banka sahibi olma hevesinden de vazgeçmedi. Advantage ile 1.4 milyona ulaşan müyterisi ile hem Visa, hem Master Card hem de bankacılık ürünleri verebilmek için tamamen tüketici finansmanı ağırlıklı bir bankası olsun isteyen Boyner, geçen yıl Kasım krizi çıkıncaya kadar 5-6 banka ile görüşme de yaptı. Beymen ve Çarşı mağazalarının içinde birer banka şubesi açma planları yapan Boyner, geçen yıla kadar bankacılıkla ilgili düşüncelerini şöyle anlatıyordu: ‘‘Alacağımız bankayla derhal tüketici finansmanı işimizi geliştirmek peşindeyiz. Hazine'nin borçlanma ihtiyacı azaldıkça, enflasyon düştükçe, faiz, hazine bonosu faiz oranları indikçe, bankacılar gerçek bankacılığa dönmek zorunda. Bu yüzden tüketici finansmanına girmek için müthiş bir çaba sarfediyorlar. Biz zaten bankaların belki 10 yıl sonra gelmeyi hedefledikleri yerdeyiz.’’

Bir banka sahibi olmanın yanı sıra, bir bankaya ortak olmak fikrine de sıcak bakan Boyner, krizle birlikte bu sevdasından vazgeçmek durumunda kaldı. Boyner Grubu'ndaki gündem değişikliğinin ilk işaretini Citibank ile yapılan işbirliği ile geldi. Bu işbirliği ile istediğini pek elde edemeyen Boyner, kriz sonrası geliştirdiği üçüncü şeçeneği, yani bir bankanın Benkar'a ortak olmasını tercih etti.

1.4 milyon Advantage'lı var

Benkar, Şubat 1999'da Avantage Card'ı kullanıma sundu.

Advantage ile Türkiye'nin yanı sıra dünyada da ilk defa 19 firma aynı kart altında birleşerek kart sahiplerine uygun koşullarda alışveriş imkanı sunmaya başladı.

Advantage Card'la birlikte Benkar'ın müşteri portföyü de 200 binlerden ilk yıl içinde 800 binlere çıktı. Şu anda müşteri sayısı 1 milyon 400 bine ulaşmış durumda.

Advantage Card, bugün 200 kuruluşun 3 binden fazla mağazasında geçerli.

Advantage Card, Türkiye'deki en iyi portföye sahip kartlardan biri olarak halen 1 milyon 400 bin kişi tarafından kullanılıyor.

Aktiflik oranı yüzde 72 olan Advantage ile kart başına yıllık bin dolar civarında harcama yapılıyor. Yani Advantage Card sisteminin 1.5 milyar dolar civarında yıllık cirosu bulunuyor.

Advantage uygulamasında, kart sahiplerine Advantage logosunu gördükleri her üye kuruluştan taksitli, kredi kartı gibi tek ödemeli ve indirimli alışveriş gibi üç ayrı seçenek sunuluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!