Güncelleme Tarihi:
Kurul, tüketiciyi yanıltan bu reklamlar için ağır para cezaları verdi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, son toplantısında bitkisel içerikli ilaç reklamlarını durdurdu. Söz konusu ilaçların tıbbi hiçbir yanı bulunmadığına karar veren kurul, “Birkaç aylık kullanım kürü sonrasında bile etkisini hissedeceksiniz. Hayatınızı değiştirir ve sizi olmak istediğiniz kişi yapar. Atletler, mankenler, basketbol oyuncuları, boylarının uzaması için bu ürünü kullanıyor. Ünlü, sanatçılar ve mankenler de bu ilacı kullanıp sonuç aldılar” şeklindeki boy uzatma reklamlarının tüketiciyi yanılttığına karar vererek durdurdu.
KANSERİ ÖNLEYEN İLACA CEZA
Kurul kanseri önlediği öne sürülerek, “Yaradan ne doktora, ne eczacıya, ne de lokman hekimlere güvenmiştir. Öncelikle vücudun kendi savunmasını kendisine vermiştir. Bu ilaç öldürücü hastalıkları bile yüzde 100’lere varan oranlarda tedavi etmektedir” ifadeleriyle satılan bitkisel ürün reklamlarının tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğuna hükmederek durdurdu. İnternet ve televizyonda yayınlanan söz konusu reklamlara ulusal düzeyde de idari para cezası verildi.
ANTAKYA DEĞİL SAMANDAĞ BİBERİ
Kurul, zayıflattığı öne sürülen Samandağ biberiyle ilgili reklamların da aldatıcı olduğuna karar verdi. Kararda reklamlarda geçen “Mesut Yar, Antakya biberiyle değil Samandağ biberiyle kilo verdi. Bu kapsüllerle hızlı kilo vereceksiniz” ifadesinin tıbbi hiçbir yanının olmadığı belirtildi. Reklamlarda Mesut Yar’ın isminin izinsiz kullanıldığı, bunun iyi niyet ve dürüst rekabet ilkelerine aykırılığa yol açtığı belirtildi. Kurul firmaya 74 bin lira para cezası uyguladı. Kurul, “Kilolarınızdan kurtulmanın vakti geldi” içeriğiyle yayınlanan elma sirkesi reklamların da durdurdu.