A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2008 14:03
Robert Bosch GmbH Türkiye'den Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Wolfgang Chur, Türkiye'nin, önümüzdeki dönem yatırımları için çekici bir pazar olmaya devam edeceğini bildirdi.
Chur, Bosch'un, bulunduğu ülkeler içerisinde sıralaması ne olursa olsun Türkiye'nin, büyüme potansiyeli açısından kendileri için her zaman çekici olduğunu ifade ederek, geçen yıl Türkiye'deki istihdam kapasitelerini yüzde 10 artırdıklarını, yaklaşık 8 bin 400 çalışanları bulunduğunu anlattı.
Bu yıl Türkiye'deki istihdama bin kişinin daha ekleneceğini, böylece 3 yıl önce söylediği "2010'da Türkiye'de 10 bin kişi çalışacak" sözünü teyit ettiğini bildiren Chur, Bosch için Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu ve Türkiye'nin uzun süreli büyüme potansiyeline baktıklarını söyledi.
Chur, "Bosch'un uzun süreli büyüme potansiyeline, stratejilerine baktığımızda Türkiye, yatırımlar için, bizim de önümüzdeki yatırımlar için çekici bir pazar olmaya devam edecek. Uzun vadeli baktığımızda Türkiye'nin ekonomisine güveniyoruz. Büyük bir nüfus, sağlıklı bir ekonomik büyüme var. Ekonomide dönemsel inişler, çıkışlar her yerde olabilir" şeklinde konuştu.
Türkiye'de geçen yıl ciroda ciddi bir büyüme elde ettiklerini belirten Chur, büyüme, yatırım ve stratejilerinin devam etmesini umut ettiklerini söyledi.
Otomotiv konusunda Türkiye'de büyük potansiyel bulunduğunu ifade eden Chur, Bosch için Türkiye'nin, sadece otomotiv açısından değil, dayanıklı tüketim malları ve ısıtma teknolojileri için de önemli olduğunu, Avrupa'daki en büyük beyaz eşya üretim merkezleri olan Çerkezköy'deki fabrikanın 1 milyar avrodan fazla gelir elde ettiğini bildirdi.
"RAKİBE BAŞARILAR DİLERİM"
Wolfgang Chur, başka bir otomotiv tedarikçisinin Türkiye pazarına girişi konusunda da, "Hiçbir etki görmüyorum. Onlara başarılar dilerim. Planladığımız gibi hareket etmeye devam edeceğiz" dedi.
Türkiye'deki ana aktivitelerinden birinin dizel enjeksiyon sistemleri ve fren sistemleri olduğunu belirten Chur, söz konusu firmanın bu alanlarda faaliyet göstermediğini, Bursa'daki faaliyetlerine yatırım yapmaya devam edeceklerini, Bursa'nın uluslararası network'lerinde çok önemli bir merkez haline geleceğini kaydetti.
Chur, geleneksel Türk dağıtım kanalı yapısının değiştiğini ifade ederek, Türkiye'ye giren elektronik marketlerin rekabet üzerindeki baskıyı artıracağını ve fiyat seviyesini düşüreceğini, bunun da tüketiciler için olumlu olduğunu söyledi.