Güncelleme Tarihi:
Yaklaşık 50 bin çalışanı bulunan ev aletleri üreticisi BSH, 2013 yılında yaklaşık 10,5 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdi. Şirket, ticari sicile kaydın ardından BSH Hausgeräte GmbH adını alacak.
Konu ile ilgili Bosch Türkiye'den yapılan açıklamada "BSH’ın tamamının alınması, Bosch’un ağa bağlı bina ve cihazlar alanındaki faaliyetlerinin genişletilmesinde önemli bir rol oynayacak. Akıllı ev konseptleri kapsamında, ev aletleri gelecekte kullanımı daha kolay ve daha enerji verimli hale gelirken daha da kullanıcı dostu olacak" denildi.
BOSCH, SİEMENS'İN BSH'DEKİ HİSSELERİNİN TAMAMINI SATIN ALIYOR
BAĞIMSIZ YÖNETİMİ OLACAK
Bundan sonra da BSH’ta dümenin başında olmaya devam edecek olan Dr. Karsten Ottenberg, satın almanın tamamlamasıyla ilgili olarak “Stratejik hedefimiz ağa bağlı bir dünya için çözümler üretmek” dedi. Şirketin, Bosch Grubu’nun içinde büyük ölçüde bağımsız bir operasyon olarak yönetileceğini de söyleyen Ottenberg, “Bosch, stratejimizi tamamen destekleyen ana şirket olmaya devam edecek” şeklinde konuştu. Dünyanın önde gelen ev aletleri şirketlerinden biri olarak BSH, küresel pazardaki konumunu daha da genişleterek başta Avrupa dışında olmak üzere daha fazla pazar payı kazanmayı hedefliyor. Satışlarını 2025 yılına kadar iki katına çıkartmayı planlayan BSH; bunu başarmak için, AR-GE ve BSH markalarına yapılan yatırımları arttıracak.
SATIŞLARIN YARISI OTOMOTİV DIŞINDA
Bosch, BSH’ın tüm hisselerini satın alarak otomotiv dışı iş kolunu genişletmiş oluyor. Tüketim malları iş kolunu artık tamamen konsolide eden Bosch’un satışlarının neredeyse dörtte biri bundan böyle bu iş kolundan gelecek. Bosch’un otomotiv dışı satışlarının payı da bu şekilde yüzde 40’ın üzerinde olacak. Böylece Bosch, satışlarının neredeyse yarısını otomotiv dışı iş kolundan elde etme hedefine doğru çok ciddi bir adım daha atmış olacak.