Güncelleme Tarihi:
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Borusan Kurulu Başkanı Ahmet Kocabıyık, 2013'te Türkiye'nin önündeki en önemli ve tarihi sınavın, kırk yıldır süren iç çatışma ortamını sona erdirecek kalıcı bir çözüm oluşturmak olacağını söyledi. Kocabıyık, "2013 yılı, uzun zamandır Türkiye’ye vakit kaybı yaşatan pek çok sorun ve tartışmanın geride bırakılıp ulusça ekonomik kalkınmaya odaklanacağımız ve her alanda toplumsal potansiyelimizi harekete geçirebileceğimiz bir dönem olabilir" dedi.
Borusan Holding CEO'su Agah Uğur da Borusan'ın faaliyet gösterdiği sektörlerde yeni iş modelleri geliştirme konusunda kapsamlı bir dönüşüm sürecinde olduğunu belirtti. Bu dönüşüme örnek olarak çelik boru üretimi alanında katma değeri yüksek ürünlere yatırım yaptıklarını vurgulayan AgahUğur, aynı şekilde liman işletmeciliğinin Grubun faaliyet gösterdiği sektörler içinde en karlı alanlardan biri olarak ön plana çıktığını kaydetti.
Grubun en önemli işalanlarından bir diğeri olan distribütörlükte de kiralama müşterinin ihtiyacına yönelik çözümler üretildiğini ifade eden Agah Uğur, bu başarılı dönüşüm çalışmaları ile bu yıl çelik fiyatlarındaki düşüş ve otomotiv sektöründeki küçülmeye rağmen konsolide cirolarını 4 milyardolar seviyesinde tutmayı başardıklarını belirtti.
400 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
2013 yılında baştaçelik boru üretimi ve enerji alanında olmak üzere toplam 400 milyon dolarlık bir yatırım planları olduğunu ifade eden Uğur sözlerini şöyle sürdürdü:
“Piyasa koşulları, pazar dinamikleri ve rekabet yapısında oluşan zorlu ortamın kalıcı olduğuna inanıyorum. Artık sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için kalite ve yüksek kapasiteler yeterli değil, bunlar hijyen faktörler oldu. Bu ortama hızlı adapte olmak ve kalıcı rekabet avantajı sağlamak için, tüm iş dünyası olarak yüksek katma değerli inovatif ürün ve hizmetlere odaklanmamız gerekiyor. 2013'te, oluşturduğumuz yeni ürün ve inovasyon süreçlerinin sağlıklı bir şekilde işlemesine odaklanacağız. Bunun için gerekli performans göstergelerini belirledik. Müşteri memnuniyetini artırmanın ötesinde, kendisinin bile farkında olmadığı ihtiyaçlarını tespit etmeye odaklanacağız. Bu yıl Grubumuz bünyesinde aynı anda 20 yeni ürün/hizmetve iş modeli geliştirme projesi üzerinde çalışıyoruz. 50 kişilik bir yeni ürün geliştirme ve inovasyon ekibi kurduk. Bu çalışmalarımıza, ortaya çıkacak projeler hariç 10 milyon dolarlık bir bütçe ayırdık."