Borusan, esnafı kargocu yaptı

Güncelleme Tarihi:

Borusan, esnafı kargocu yaptı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2015 22:20

BORUSAN, hayata geçirdiği ‘Bukoli’ firması ile yeni bir kargo sistemi geliştirdi. Çiçekçiden bakkala kadar 450 esnaf kargocu oldu. Yeni sistem ile kargolar evlere değil istenilen yerdeki esnafa teslim ediliyor. İDO ile de anlaşan Bukoli, İDO iskelelerine de ‘kargo odaları’ yerleştirecek. Bundan sonraki hedefleri ise metro ve metrobüs durakları

Haberin Devamı

BORUSAN’ın inovasyon ekibi kargoculuk sektöründe yeni bir çalışmaya imza attı. Çiçekçiden tekel bayisine, bakkaldan kasaba kadar yaklaşık 450 esnafın kargo noktası olması için sistem geliştirdi. Bukoli ile e-ticaret sitesinden alışveriş yapan müşteri kargo
şirketi olarak Bukoli’yi seçiyor. Seçtikten sonra müşterinin önüne bir harita çıkıyor. Bu haritada kargoyu nereye istediği soruluyor. Müşteri evine ya da işyerine yakın bir esnafı seçiyor. Yapılan alışveriş sonrası kargo o esnafa gidiyor. Kargo, esnafın açık olduğu saatlerde istendildiği zaman teslim alınabiliyor. Bu sistemle alışveriş yapan kişinin, kargonun evine gelmesini beklemediğini ifade eden Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç şöyle konuştu: “Kargo mahalledeki esnafa gittiği için istediği saatte kargosunu o esnaftan alabiliyor. Ürün 3 gün boyunca sahibini bekliyor. Bir arkadaşınıza yemeğe giderken ona hediye etmek istediğiniz şeyi, arkadaşınızın evinin önündeki çiçekçiye sipariş edip oradan kargonuzu teslim alabiliyorsunuz. Biz müşterimizi İstanbul içinde 500 metreden fazla yürütmeyeceğiz. Bugün itibariyle İstanbul’un 39 ilçesinin 33’ünde 450 noktadayız. Yakında 2 bin 500 noktaya ulaşacağız. Şu anda e-ticaretin çok hızlı bir büyüme kapasitesi var. 2014 yılında yaklaşık 20 milyar TL’lik büyüklüğe ulaşıldığı belirtiliyor. Bir önceki yılla kıyasladığınızda yüzde 35 gibi bir büyüme var” dedi.

6 BİN ESNAFLA GÖRÜŞTÜK


Esnafın bu iş modeline pozitif baktığına dikkat çeken Gürgenç, “450 esnafı görevlendirirken yaklaşık olarak 6 bin esnafla görüştük ve bu esnafların yüzde 65’i buna ‘ben içinde yer almak istiyorum’ diye cevap verdi. Esnafın tavrı, duruşu, internet bağlantısı, depolama kapasitesi, yaptığı işin şekli, açılış kapanış gibi bir çok kritere uyum sağlaması gerekiyordu. Tüm bunları kontrol ederek seçimimizi yaptık. İstanbul’dan yola çıktık. Çünkü Türkiye’de ki toplam e-ticaret hacmini yaklaşık olarak yüzde 40’ı İstanbul içinde tüketiliyor” diye konuştu. Bukoli noktalarını 2 bin 500’e çıkarırken esnaf dağılımının homojen olmayacağına vurgu yapan Gürgenç, “Çünkü bazı ilçeler e-ticarette çok daha fazla kullanıyor. Bir ilçede 500 nokta olurken, bir başka ilçe 5-10’da kalabilecek” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Metrolarda ‘kargo’ odaları

ESNAF dışında Bukoli’nin bir teslimat yolu daha olacağına dikkat çeken Kaan Gürgenç, “O da ‘locker room’ dediğimiz kilitli dolaplar. Başlangıçta İDO’nun iskelelerine konacak. Arkasından da metro ve metrobüsü takip edecek. İşe giderken yolunuzun üzerindeki metro durağından kargolar alınabilecek. Dolapların ortasında akıllı bir bilgisayar yer alıyor. Kendi internet bağlantısı var. Kameraları var. Gerekli bilgiler bilgisayara girilince kargonun bulunduğu kapı otomatik olarak açılıyor. Sonraki hedefimiz müşteriler 24 saat kargolarını alabilsin diye benzin istasyonlarını da sisteme dahil etmek” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!