Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl sonunda SBK Holding tarafından satın alınan Borajet Havayolları dün itibariyle seferlerine ara verdi. Havayolunun daha önceden sattığı 30 bine yakın bilet için de yolcular Türk Hava Yolları’na (THY) yönlendirildi. Yeniden yapılanma içerisinde olduklarını söyleyen SBK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sezgin Baran Korkmaz, “10 adet uçağın 6’sı teknik arıza ve parça eksikliğinden dolayı uzun süre uçamayacak. Biz de 3. Havalimanı’na güçlü grimek için yeni yapılanmaya gidiyoruz. 2018’in Şubat ayında filomuza 10 adet yeni uçak gelecek. Bu uçaklarla birlikte hem uçuş ağımızı genişleteceğiz hem de daha kaliteli hizmet vereceğiz” dedi. Borajet’te yaşanan gelişmeleri değerlendiren sektör temsilcileri ise, “Şirket satıldıktan sonra yöneticilerin birçoğu görevden alındı. Ayrıca şirket rakiplerine göre daha düşük kapasiteli uçaklara sahip. Bu da onları rekabette zorluyordu” dedi.
JETLERLE HAVA TAKSİ
Borajet, havayolunda çalışan pilot, kabin memuru ve genel müdürlükte yaklaşık 400 çalışanını işten çıkartıyor. Dün 550 çalışanı ile toplantı yapan şirket, tazminatların ödeneceği sözünü verdi. Borajet yoluna hava taksi şirketi olarak devam edecek. Havayolunun filosunda 6’sı yedek parça bekleyen toplam 10 yolcu uçağının yanı sıra iki adet de özel jet bulunuyor. Plana göre, Embraer 190 serisi yolcu uçakları, finansal kiralama şirketlerine iade edilecek. Ancak finansal kiralama şirketleri, bu uçakları borçları ödenip ve uçabilir duruma getirilip teslim edilmesini istiyor. Şirketin iki özel jeti bulunuyor. Bu uçaklardan biri, Türkiye’den ABD’ye doğrudan uçabilen uzun menzilli Bombardier Global Express. Koltuk kapasitesi 14. Filoda ayrıca Hawker 900XP tipi orta sınıfta da bir jet bulunuyor. Toplam 8 koltuklu uçağın menzili 5 bin 463 kilometre. Bu iki uçağın operasyonunun süreceği, böylelikle Borajet’in uçuş yetkisinin kaybedilmemesi öngörülüyor. Uçak bakım hizmeti veren Borajet Teknik de açık tutulacak bir başka şirket. Bu şirket üzerinden bakımlar tamamlanacak.
AYASLI, KURMUŞTU
ABD’de yaşayan Yalçın Ayaslı tarafından kurulan havayolu, operasyonuna önce pervaneli ATR72 tipi uçaklarla başlamıştı. Şirket, 4 yıl önce Embraer 190 serisi uçaklara geçti. Ayaslı geçen yıl sonunda Borajet’i 260 milyon dolara SBK Holding’e sattı. Satış sonrasında havayolu şirketi yönetim değişikliğine gitti. Bu değişimden sonra şirket yeni bir yapılanma içerisine girdi.
FENERİ UÇURMAYA DEVAM EDECEK
BORAJET, sezon başında Fenerbahçe ile sponsorluk anlaşması imzalamıştı. Anlaşma kapsamında şirket, Fenerbahçe futbol takımının 2016-2017 sezonu için Avrupa’da oynadığı maçlarda forma göğüs sponsoru olmuş, kulübün tüm branşları için de ‘resmi havayolu taşıyıcısı’ görevini üstlenmişti. Dün konuyla ilgili açıklama yapan SBK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sezgin Baran Korkmaz, “Sponsorluk anlaşmamız devam edecek. Tüm uçuşları söz verdiğimiz şekilde gerçekleştireceğiz” dedi. Kulüpten yapılan açıklamada da, “Takımlarımızın Borajet ile ilgili işbirliğini etkileyen bir durum söz konusu değildir. Sözleşme koşulları ve yükümlülükleri aynen geçerlidir” denildi.