Güncelleme Tarihi:
Boeing, aynı menzilde daha fazla yolcuyu düşük maliyetlerle taşımak için B757'yi uzatıyor. B757-300 adı verilen uçak, özellikle yolcu kapasitesinin yoğun olduğu hatlarda kullanılacak. Gövdenin 43 ve 46'ncı bölümlerine 7.1 metre uzunluğunda özel bir ek takılacak. Uçağın diğer sistemleri ise aynı kalacak. Ayrıca B757'lerin kalkış sırasında 30 dereceden fazla açı verilmesiyle karşılaşılan kuyruk vurma sorunları da özel bir tasarımla önlenecek. Yeni B757'nin yolcu kapasitesi iki sınıflıda 269, üç sınıflıda ise 218 olarak belirlendi. Kargo kapasitesi ise 67.6 metre küp. Yakıt kapasitesi 91.4 ton olan uçağın menzili ise 6 bin 436 kilometre. B757'lerin 300 modelinde itiş güçleri artırılmış Rolls Royce'un RB211-535E4-B ve Pratt and Whitney'in PW2043 motorları kullanabiliyor. Bu uçak kendi sınıfında en düşük uçuş maliyetlerine sahip olacak. A321 ve A310'la uçuş maliyetlerini karşılaştıran Boeing, kendi uçağının operasyon maliyetlerinin yüzde 10-20 daha düşük olduğunu ileri sürüyor. Boeing, tarihinde rekor bir hızla ilerleyen bu projede uçuş testlerine temmuz ayında başlayacak. İlk müşteri Alman Condor Havayolları. Teslimatların Ocak 1999'da yapılması planlanıyor. Condor'un B757-300 siparişleri 12'si kesin, 12'si opsiyon olmak üzere toplam 24 uçak.