Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2006 00:00
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), taklitli mallar sorununu çözmeye kararlı. Avrupa Markalar Derneği (AIM) Taklitle Mücadele Komitesine Mart 2006’da üye olan BMD, Komite üyelerinin de katılımı ile 2007 yılında taklit ürün konulu bir seminer düzenleyecek.
BMD Başkanı Ali Murad Kızıltaş, kayıt dışı ekonomi ve bu kapsamda taklitle mücadeleyi öncelikli faaliyet alanı olarak gören BMD’nin, kayıt dışı ekonominin ülke kaynaklarının israfı olduğuna, böyle bir düzen içinde satılan sahte, taklit ve korsan ürünlerin, insan sağlığına ve çevreye zararlı kanserojen nitelik taşıyan bir çok üretim girdisini içinde barındırdığına inandığını söyledi. Dernek üyelerinin uyduğu ve perakende sektörü için rehber niteliği taşıyan önemli kriterlerin, tüketicilerin gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilmelerini sağladığına işaret eden Kızıltaş, bu çerçevede BMD üyelerinin sahte ürün satmadıklarını, sağlığa ve çevreye zararlı ürün üretmediklerini ve kayıtlı ekonomi içinde faaliyet gösterdiklerini belirtti.
TAKLİT MARKA İHRACATI: AB’de taklit hacminin 250 milyar
Euro’ya ulaştığını, ABD’de ise taklitçilikten kaynaklanan kaybın 200 milyar
dolar civarında olduğunu söyleyen Kızıltaş, Türkiye’nin yaklaşık 500 milyon dolarlık bir taklit marka ihracatı bulunduğuna dikkat çekti. Kızıltaş, taklitçiliğin önemli bir yeri işgal ettiği kayıt dışı ekonominin yurt içi milli gelire oranının yüzde 45’ler düzeyinde bulunduğunu, kayıt dışında yüzde 20’lik bir düzelmenin 5 ile 7,5 milyar dolarlık ek vergi anlamına geleceğini vurguladı.
PUMA’DAN TAKLİT TAKİBİ: Kızıltaş, BMD üyesi Puma firmasının 2004 yılında 330 bin, 2005 yılında ise 411 bin taklit ürünü yakalattığını bildirdi. Ali Murad Kızıltaş, "Bir diğer örnek yazılım alanından verilebilir. 2005 yılında, Türkiye’nin de dahil edildiği coğrafi bölgede yazılım korsanlığı oranı yüzde 66 iken, bu oran ABD’de yüzde 20-35, Rusya’da ise yüzde 80 olarak gerçekleşmiştir. 2005 yılında toplam kayıp ise 34,3 milyar dolardır" dedi.