Güncelleme Tarihi:
YAKLAŞIK 3 hafta önce BiTaksi kullanıcısı bir yolcunun, taksi şoförü tarafından dövülmesi üzerine BiTaksi harekete geçti. Uygulamayı güncelleyerek yeni kriterler getiren BiTaksi, artık yolcuların memnun kalmadığı sürücülerle bir daha eşleşmemesini sağlıyor. Şu anda kadar toplamda 10 milyondan fazla yolcuyu taşıdıklarını ve geçtiğimiz yaşanan olayla ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kaldıklarını belirten BiTaksi Kurucusu Nazım Salur, “BiTaksi’yi güncelledik. Çok sıkı önlemler aldık. Böyle olayların bir daha yaşanmaması için ihtimalleri en aza indirdik” dedi.
EŞLEŞMEYECEK
Bu olay yaşanmadan önce kullanıcılardan gelen olumsuz bildirimleri ve puanlamaları manuel olarak kontrol ettiklerini ve buna göre harekete geçtiklerini aktaran Salur, “Olayın olduğu gün gelen bildirimleri kontrol eden çalışanımızın ve o çalışanımızdan sorumlu olan yöneticisinin gözünden kaçmış. Bu olaydan sorumlu bu arkadaşlarımızla yollarımızı ayırdık. Artık yeni BiTaksi uygulaması, insan hatası ihtimalini en aza indiriyor. Yolcular artık memnun kalmadığı sürücülerle bir daha eşleşmeme imkanına sahip oldu. Ayrıca yolcu “Sürücüyle bir daha eşleştirme” seçeneğini tıklamasa bile, sürücüye 1 veya 2 yıldız vermesi halinde sürücüyle 1 yıl süreyle eşleşmeyecek. Artık 1 ve 2 yıldız verilen yorumlar sürücüler tarafından görüntülenmeyecek” dedi.
PUANA BAKILACAK
Taksicilerin BiTaksi ile çalışabilmesi için gerekli olan ortalama puanlarını 4’ten 4.5’e çıkardıklarını söyleyen Salur, “Sürücülere 1 aylık geçiş verdik. Bu geçiş süresi boyunca 4.5 puanın altında kalan sürücüler puanlarını 4.5 ve üzerine çıkarmaya çalışacak. 4.5 altında kalanlara ise yolcu yönlendirmeyeceğiz” diye konuştu. Yolculuk sonuna ‘Müşteri Hizmetleri beni arasın’ seçeneği eklediklerini de sözlerine ekleyen Salur, şunları söyledi: “Müşterimi hizmetleri operasyonlarımızı tamamen kendi içimizde yapıyoruz. Müşterilerimizin sorun yaşadığında bizi aramaya uğraşması yerine sunduğumuz yeni seçenekle, onlara hemen ulaşacağız. Böylelikle yaşanılan sorunlara en hızlı şekilde müdahale edeceğiz. Sorun yaşayan müşteri gözden kaçsın istemiyoruz.” BiTaksi’nin, taksi sürücüleriyle yolcuyu buluşturan bir platform olduğunun altını çizen Salur, “Duraklarla ya da taksi plaka sahipleriyle değil, sadece taksiyi kullanan sürücülerle çalışıyoruz. Sürücüler BiTaksi’nin kadrolu çalışanı değil. Mevcuttaki sarı taksi sürücüleri, BiTaksi’yi kullanmak üzere sisteme üye oluyor” dedi.
BAKIRKÖY’DE YAŞANMIŞTI İSTANBUL
Bakırköy’de oturan J.R, kız arkadaşıyla BiTaksi üzerinden taksi çağırdı. Adı Barış K. olan taksi şoförü, kaza yapan kişilerle tartıştı. Kısa süre sonra olay yerine polis geldi. J.R ve kız arkadaşı, polislere taksicinin haksız olduğunu söyledi. Aradan bir hafta geçtikten sonra J.R. ve kız arkadaşı yine aynı uygulamadan taksi çağırdı. Gelen taksici şikayet ettikleri Barış K. idi. Taksi şoförü Barış K., “Ben bir haftadır sizi takip ediyorum, yeniden çağırmanızı bekledim, hemen geldim, bu araçtan inemezsiniz, sizi öldüreceğim” dedi. Taksiyi durağa götüren Barış K, J.R’yi küfür edip, dövdü.