Güncelleme Tarihi:
BİT pazarları eski dönemlerden beri şehirlerin en önemli merkezlerinden biri.Kullanılmayan eşyaların veya ikinci el ürünlerin satıldığı bu merkezlerde, bir bakıma paylaşım ekonomisinin ilk temelleri de atıldı. İnternet ve akıllı telefonlarla yeniden tanımlanan paylaşım ekonomisi en çok ikinci el eşyalara yaradı. Özellikle de giyim ve aksesuvar kategorisine. ‘Dolap’ da bunlardan biri. İkinci el giyim ve aksesuvarlar için bir ilan platformu olan Dolap’ın rakiplerinden en büyük farkı ise sadece akıllı telefonlarda kullanılabilmesi.
Dolap’ın hikayesi, 2016 Nisan’da bir e-ticaret şirketinde çalışan Cenk Çivici, Yiğit Darçın ve Hande İzmirlioğlu’nun işlerinden ayrılmasıyla başladı. Türkiye’de ikinci el giyim ve aksesuvar kategorisinde büyük ihtiyaç olduğunu ifade eden Dolap kurucularından Cenk Çivici, “Alışveriş yapıyoruz, ancak dolaplarımızdaki fazlalıklar önemli bir sorun yaratıyor. Dolap tam da bu problemi çözmek için var. Giymediklerinizi, sıkıldığınız kıyafetleri, çantaları, ayakkabıları yüklüyorsunuz ve kısa süren onaydan sonra satışa çıkıyor. Alıcıların marka ve az giyilmiş neredeyse yeni durumdaki kıyafetleri yüzde 80’e varan indirimlerle sahip olma şansı oluyor. Marka giyinmeyi büyük bir maliyet olmaktan çıkarıyoruz” dedi.
Dolap’ın nasıl işlediğini anlatan Çivici, şunları söyledi: “Ürünler satıldığında kargo koduyla alıcıya ulaştırıyoruz. Para satıcının banka hesabına yatırılıyor. Bu süreçte ihtiyaç duyulduğu anda yardımcı oluyoruz. Ayrıca 500 TL üstü pahalı markalarda orijinallik kontrolü yapıyoruz.”
İŞ MODELİ KOMİSYON
10 ürün ekleyen kullanıcılardan yüzde 15 komisyon aldıklarını belirten Çivici’nin paylaştığı bilgilere göre Dolap geçtiğimiz temmuzda iOS ve Android platformlarında yayınlandı ve 200 bin üyeye 3.5 ayda ulaştı. Dolap’taki ürün sayısı 170 bin civarında ve her gün 3-4 bin aralığında yeni ürün ekleniyor.
MELİH ÖDEMİŞ’TEN 5 TAVSİYE
Yemeksepeti kurucularından biri olan Melih Ödemiş, aynı zamanda girişimlere yaptığı yatırımlarla da adından sık sık söz ettiriyor. Ödemiş’in girişimcilere tavsiyeleri şöyle:
Doğru takımı kurun: Girişimcilik uzun ve yorucu bir yolculuk. Hem birikim anlamında birbirini tamamlayabilecek hem de psikolojik olarak birbirine yardımcı olabilecek bir takım, her başarılı girişimin en önemli unsuru.
Zamanlama önemli: İyi bir fikriniz olabilir. Doğru pazarı da hedefliyor olabilirsiniz. Ancak pazar koşullarının sizin için uygun olması girişiminiz için hayati önem taşır. Bir miktar erken davranmak geç davranmaktan her zaman iyi sonuç veriyor.
Büyük düşün, küçük başla, hızlı koş: Birinci günden itibaren büyük düşünmelisiniz, ancak küçük adımlar atarak başlamalı ve ilerlemelisiniz. Bütün bunları yaparken de hızlı olmanız gerekiyor. Çünkü rekabet her an her yerde.
Doğru zamanda yatırım: Yatırım almak şart değil ancak hayatı kolaylaştırıyor. Özellikle ilk 1-2 yatırımı, ihtiyaç duyduğunuz ve parayı bir kaldıraç olarak kullanabileceğiniz anda, stratejik bir yatırımcılardan almak önemli.
Fişi çekmeyi de bilin. Sabır kesinlikle şart. Ama bir şeylerin artık net bir şekilde yürümediğini görmek ve işin gidişatını başka bir yöne doğru çevirmek, hatta gerekirse projeyi öldürmek bazen en doğrusu olabiliyor.
GİRİŞİMCİ ETKİNLİĞİ
UXİSTANBUL HAFTAYA BAŞLIYOR
KULLANICI deneyimi ve kullanılabilirlik konferansı olan UXistanbul, 21 Şubat Salı günü, Renaissance İstanbul Polat Bosphorus Hotel’de gerçekleştirilecek. UXservices tarafından düzenlenen UXistanbul, 4 ana konuşmacı, 7 konuşmacı ve eş zamanlı gerçekleşecek 4 atölye çalışmasından oluşan içeriği ile gün boyunca sürecek. Ayrıca etkinlikte, Türkiye Kullanıcı Deneyimi Raporu’nun 2016-17 edisyonunun da lansmanı yapılacak.