Güncelleme Tarihi:
Almanya'nın Köln kentinde düzenlenen tekstil ve hazır giyim fuarına katılan Bisse gömleklerinin üreticisi Kefeli Grubu, fuarda bir Danimarkalı ortak buldu. Kefeli Grubu'nun sahibi İbrahim Kefeli, Danimarka'nın hazır giyim üreticilerinden Red Green'le Türkiye'de ortak mağaza açmak için anlaşma yaptı. Red Green'in Genel Müdürü Mogens Fredkerkısen, ‘‘Bisse'den gömlek alıyorduk. Yaptığımız araştırmalar sonucu Türkiye'de tekstil sektörünün büyük ilerleme kaydettiğini gördük. Bu bizim için sürpriz oldu. O nedenle Türkiye'de Bisse ile yatırım yapmaya karar verdik’’ dedi.
ORTAK ÜRETİM
Ayakkabıdan, monta, gömlekten, eldivene kadar üretim yapan Red Green, Japonya, İngiltere, Hollanda, ABD, İtalya pazarına yönelik çalışıyor. Red Green'le gömlek üretimi için anlaşan Bisse gömleklerinin üreticisi Kefeli Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kefeli de, daha önce böyle bir işbirliği düşünmediklerini belirterek şunları söyledi: ‘‘Red Green'e gömlek veriyorduk. Yaptıkları araştırmadan sonra bize gömlek dahil her alanda ortak üretim önerdiler. Biz böyle bir işbirliği düşünmüyorduk. Ancak çok ısrarlı olunca, işbirliğine karar verdik. Red Green ürünlerinin tanıtımına bir ay içinde başlayıp, Bisse mağazaları dışında satacağız. Red Green ile yeni mağazalar açmayı ve cornerler vermeyi planlıyoruz.’’
Köln Fuarı'na bu yıl Türkiye'den İstanbul Tekstil Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) desteği ile 22, bağımsız olarak da 11 Türk firması katıldı. Bu firmalar arasında Damat, İpaş, Bay Kula, Gerboy, Çukurova, Bisse, Hatemoğlu, Pitaş, Halil Örme, Gallus Tekstil, Ramsey, Yuteks gibi firmalar vardı. Daha önceki kumaş ve hazır giyim fuarına katılan Türk firmaların temsilcileri Avrupalılar'ın standlarına girmek de zorlanırdı. Çünkü, Türkler ‘‘fuarda etiket, numune çalıp, bunları taklit eden işadamları olarak’’ bilinirdi. Ancak, Köln Fuarı'nda bu kez tersi yaşandı. Fuara katılan Damat'ın sergilediği gömleklerin etiketleri yabancı firmalar tarafından çalındı.
FİYAT SAVAŞI
Hem Almanya'daki durgunluktan, hem de markın dolar karşısında değer kaybetmesi yüzünden Türk tekstil ihracatçısının yaşadığı sıkıntı Köln Fuarı'nda da kendini gösterdi. Türk tekstilcileri, satışlarını sürdürebilmek için birbirlerini sıkıntıya sokacak düzeyde fiyat kırmaya başladılar. Tekstilciler, bunda ‘‘Avrupalı alıcıların düşük fiyat dayatmasının yanısıra Romanya, Slovakya gibi ülkelerde çok ucuza üretim yapma olanağının etkili olduğunu’’ belirttiler.