Bisse, Çin pazarına ABD'li gibi açılacak

Güncelleme Tarihi:

Bisse, Çin pazarına ABDli gibi açılacak
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 19, 2002 00:00

Bisse gömlekleri 2003 yılında ABD üzerinden Çin pazarına açılacak. Bisse'nin sahibi Ä°brahim Kefeli, 300 milyonluk marka tutkunu zengin Çinli'ye gömlek satmayı hedeflediklerini söyledi.AVRUPA'nın ilk 10 gömlek markası arasında 7'nci sırada yeralan Bisse, kendi markası ile ABD üzerinden Çin'e açılacak.Kefeli Giyim Sanayii Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°brahim Kefeli, ABD üzerinden Çin'e açılıp marka düşkünü 300 milyon zengin Çinli'ye Bisse markalı gömlekleri satmayı hedeflediklerini söyledi.ABD üzerinden Çin'e açılma projesi için 2000 ve 2001 yıllarında adımlar attıklarını ancak Kasım ve Åžubat krizlerinin kendilerine engel olduÄŸunu belirten Kefeli, ‘‘Bu belirsizlik ortamında yeni bir adım atmayacağız. 2002'de krizde kırılan dökülen yerlerimizi tamir edip 2003'te harekete geçeceÄŸiz’’ dedi.Kefeli, 2001 yılında 5 milyon dolarlık ihracatla birlikte toplam 12 milyon dolarlık ciro yapan Bisse'nin 2002 yılı ciro hedefinin 15 milyon dolar olduÄŸunu da söyledi.FÄ°KÄ°R ÇİNLÄ°'DENABD üzerinden Bisse markası ile Çin'de gömlek satma fikri Bisse tutkunu bir Çinli tarafından Ä°brahim Kefeli'ye önerilmiÅŸ. Kefeli'ye 1997 yılında, Ä°stanbul Akmerkez'deki Bisse maÄŸazasından bir Çinli'nin düzenli olarak önemli sayılarda gömlek aldığı bilgisi iletiliyor ve Kefeli de o kiÅŸiye gömlek ve kravat hediye edilmesi talimatını veriyor. Kefeli 1997'de Las Vegas'ta bir otelde kahvaltı yaparken karşı masalardan birinde oturan bir Çinli'nin üzerinde Bisse marka gömlek görüyor. Kefeli gömleÄŸin Bisse olup olmadığından emin olmak için Çinli'ye yaklaÅŸtığında Çinli kendisine gömlekteki logoyu gösterip ‘‘Bisse‘‘ diyor. Ä°brahim Kefeli Çinli adama kartvizitini uzattığında ise Çinli adam, ‘‘Ben Akmerkez'deki maÄŸazanızdan gömlek ve kravat hediye ettiÄŸiniz kiÅŸiyim‘‘ diyerek kendini tanıtıyor. ABD'deki bu tesadüfi karşılaÅŸma neticesinde Bisse tutkunu Çinli ile tanışıp sohbet ettiklerini söyleyen Kefeli, Çinli'nin kendisine, ‘‘Çin'de 300 milyon marka tutkunu zengin Çinli var. Bunlar özellikle de Amerikan mallarına bayılırlar. Çaylarını bile Amerikan malı olmayan bir kaşıkla asla karıştırmazlar. Çin'de baÅŸarılı olmak istiyorsanız ABD üzerinden Çin'e açılmalısınız. Bu fırsatı deÄŸerlendirin önerisinde bulundu‘‘ diye konuÅŸtu. Avrupa ülkeleri, OrtadoÄŸu ile birlikte ABD'de de kendi markası ile satılan Bisse'nin Ä°srail, Almanya ve Fransa'da toptan satış ağı bulunuyor. Kriz döneminde kalitesiz üretim yapan ÅŸirketlerin azaldığını ve Türkiye'nin kaliteli ürün üreten ülke imajının yükseldiÄŸini söyleyen Kefeli, dünyada kaliteli üretici imajının pekiÅŸtirilmesinin markalaÅŸma çabalarını da destekleyeceÄŸini vurguladı.Marka teÅŸvikleri bilinçli yapılsınAB yolunda ilerleyen Türkiye'nin markalaÅŸma konusunda önemli adımlar atması gerektiÄŸini vurgulayan Ä°brahim Kefeli, ‘‘TeÅŸvik konusunda devletin politikaları deÄŸiÅŸti. Devlet yeni yatırım yapmayı planlayan herkese teÅŸvik vermiyor. Artık markalaÅŸma teÅŸvik ediliyor ancak marka teÅŸviki daha bilinçli yapılmalı‘‘ dedi. Kefeli, deneyimli firmaların daha fazla desteklenmesi gerektiÄŸine inandığını da söyledi.Dünyaca ünlü markaların ülkelerin imajlarını da etkilediÄŸine dikkat çeken Kefeli, ‘‘Bir marka dünyada kabul gördüğünde ülkesinin imajını da yükseltiyor. Armani, Versace, Gucci gibi markalar Ä°talya'nın imajını doruklara çıkardı. AB'ye girersek rekabet nedeniyle hazır giyim üretimi yapmamız zorlaÅŸacak. Bu nedenle markalaşıp daha kaliteli, katma deÄŸeri yüksek ürünler üretmeliyiz. Markalaşırsak baÅŸka ülkelerde üretim yaptırıp dünyaya satabiliriz‘‘ diye konuÅŸtu. Kefeli, markalaÅŸmak isteyen firmaların önce Türkiye içinde markaların oturtup, fiyat politikalarını istikrarlı hale getirmesi gerektiÄŸini belirterek ÅŸunları söyledi:‘‘Marka olmak isteyen bir firma önce fiyat politikasını iyi oturtmalı ve yerli yersiz indirimlerden uzak durmalı. Zamansız indirimler, ülkelerinde pek tanınmayan ancak Türkiye'de yabancı isim olduÄŸu için kabul gören markalara prim veriyor. Türk markalara olan güven sarsıldıkça bu markalar güven telkin eder hale geliyorlar.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!