Güncelleme Tarihi:
YILDA 1.3 milyon adet bisikletin satıldığı Türkiye’de pazar 400 milyon lirayı aşınca rekabet kızıştı. 30 markanın bulunduğu bisiklet endüstrisinde yabancılar yatırım için fırsat kollamaya başladı. Türkiye’nin 200 milyon adet bisiklet ihracatı yaptığını söyleyen Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Yönetim Kurulu Başkanı Önder Şenkol, “Artık bisiklet karne hediyesi olmaktan çıktı. Bugün her yaş grubu bisiklet kullanıyor. Bisiklet yollarının sayısı arttıkça pazarın büyümesi devam edecek” dedi.
250 LİRADAN BAŞLIYOR
Türkiye’de bisiklet yollarına yapılan yatırımların pazarın büyümesini tetiklediğini anlatan Önder Şenkol, “Artık her yaş grubu bisiklet kullanıyor. 14-18 yaş aralığı en yoğun bisiklet satış ve kullanımının olduğu grup konumunda. Avrupa Birliği üye ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de bisiklet kullanımının teşvik edilmesi ve geliştirilmesi gerekiyor. Bu konuda önemli çalışmalar yapılıyor. Türkiye bisiklet pazarında adette yüzde 10 büyüme var. Bu rakam ciroda yüzde 30’u buluyor. Çünkü kullanıcılar daha kaliteli ürünlere yöneliyor. Fiyatlar ise 250 lira ile 10 bin lira arasında değişiyor” diye konuştu.
17 BİN LİSANSLI BİSİKLETÇİ
Türkiye’de sporcu sayısının hızla arttığını anlatan Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Emin Müftüoğlu, “Bisikletin sportif yönü çalışmalarımızın ağırlıklı bölümünü oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ülkemizin uluslararası ortamda bisiklet sporunda daha iyi bir konuma gelmesi hedeflenmektedir. Uluslararası bisiklet otoritelerince üst düzeyde kabul gören çok başarılı organizasyonlar gerçekleştirerek ülkemizin de tanıtımına katkıda bulunmaktayız. Federasyona kayıtlı 17 bin 35 lisanslı bisikletçi var. Erkek bisikletçi sayısı 14 bin 105, kadın bisikletçi sayısı 2 bin 930” dedi.
Solex, Türkiye’ye yatırım yapacak
TÜRKİYE’de bisiklet markalarının sayısının hızla arttığına dikkat çeken Solex Türkiye Operasyon Müdürü Zeynep Turhan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye pazarını çok iyi biliyoruz, bu pazara girmek için son 2 yılda çok büyük hazırlık yaptık. Ekonomik olarak Avrupa ülkelerine kıyasla daha istikrarlı olması Türkiye’yi bisiklet markaları açısından cazip kılıyor. Pazar yalnızca geleneksel bisikletler açısından değil, kentsel alanda ulaşım ihtiyacı ve doğa dostu olmaları sebebiyle elektrikli bisikletler açısından da potansiyele sahip. Genç ve yenilikçi bir vizyonla yeniden yaratılan Solex’in Türkiye’deki bu dinamik potansiyeli görmemesi mümkün olamazdı. Orta vadede Türkiye’de Solex bisikletlerini A’dan Z’ye üreteceğimiz bir fabrika kurmayı hedefliyoruz.”