Güncelleme Tarihi:
2022 yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda bisiklet ve bisikletli yaşama ilişkin hedeflere yer verilmesinden memnun olduklarını söyleyen Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, en üst seviyeden böyle olumlu mesajların verilmesinin sektöre güç kazandırdığını belirtti. Emanet, kent merkezlerinde tarihi ve kültürel cazibe noktalarıyla alışveriş bölgelerinde motorlu taşıtlardan arındırılmış yaya bölgeleri oluşturulmasıyla insanların bisikletlerini yanlarından ayırmak istemeyeceklerini ifade eden Emanet, bu tarz projelerin azalan karbon izleri ile ekonomiye vereceği katkının yanında hareketli bireylerle toplum sağlığına olumlu etki edeceğinin altını çizdi.
TÜRK MALI ALGISI
Emanet, kamu-özel iş birliğinin 2030’lu yıllar için sektör ve ihracat açısından hayati önemde olduğunu vurgulayarak, “2025’te Avrupa Birliği’nde sadece elektrikli bisiklet satış beklentisi 11 milyon. Bu denli büyük bir ekonomik değer, üretim ve istihdamda azımsanamayacak bir potansiyele işaret ederken bizleri de yerlilik oranları üzerinde yeniden düşünüp çalışmaya zorluyor” diye konuştu. Avrupalı üreticilerin yan sanayide Uzakdoğu bağımlılığından şikayetçi olduğunu belirten Emanet, global eksende tüm sanayicilerin daha yakın ve güvenli tedarik merkezleri arayışında olduğunu kaydetti. Bisiklet endüstrisinin ve sanayicisinin bu şansı iyi kullanması gerektiğini söyleyen Emanet, “BİSED son yıllarda gelecek projeksiyonlarındaki haklılık payıyla ısrarla ‘Türk malı ve markası’ algısını en iyi şekilde yönetmeye çalışıyor. Bizler bisiklet ve elektrikli bisikletlerimizdeki yerlilik oranını artırabildiğimizde sektörümüz özelinde milli menfaatlerimizi de artıracağız. Onun için yerli ve milli elektrikli bisiklet motoru ve lityum iyon batarya konusunda ısrarcı ve iddialıyız. AB pazarı için vazgeçilmez olmanın peşindeyiz” dedi. Motorlu taşıtlardan arındırılmış bölge
2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’ndan yaptığı derlemeye göre, gelecek yıl için erişilebilir, güvenli, zaman ve maliyet yönünden etkin ve sürdürülebilir kent içi ulaşım sistemlerinin oluşturulması temel hedef olarak belirlendi. Bu kapsamda, kent merkezlerinde tarihi ve kültürel cazibe noktalarıyla alışveriş bölgelerinde motorlu taşıtlardan arındırılmış yaya bölgeleri oluşturulacak. Çevre Dostu Sokak Projesi çerçevesinde toplam 12 kilometre uzunluğunda motorlu taşıtlardan arındırılmış bölgeler hayata geçirilecek. Bisiklet Yolları Yönetmeliği çerçevesinde 1000 kilometre uzunluğundaki kent içi bisiklet yolu projelerine finansman desteği sağlanacak.