OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 10, 2004 00:00
Tat, Maret, Sek ve Pastavilla’nın Tat Konserve Sanayi bünyesinde birleşmesinin ilk yılında ciro 180 milyondan 240 milyona çıkarken, bu yılın hedefi 300 milyon
dolar olarak açıklandı.
KOÇ Grubu’nun dört farklı markasını bünyesinde toplayan Tat Konserve Sanayi, birleşmeyle elde edilen sonuçlardan memnun. Koç Gıda-Perakende ve Turizm Grup Başkanı Hasan Yılmaz, istikrarlı büyüyen bir gıda şirketi olmayı hedefiyle bu birleşmenin gerçekleştiğini belirtirken, Maret, Pastavilla, Tat ve Sek markalarının tek bir çatı altında birleşmesiyle oluşan Tat şirketinin altyapısının hızla tamamlandığını belirtti.Koç Gıda-Perakende ve Turizm Grup Başkanı Hasan Yılmaz, Tat Konserve Genel Müdürü Erdal Kesrelioğlu ve Tat Konserve Pazarlama Grup Yöneticisi Kasia Ozgen birleşme sonrasındaki gelişmeleri düzenlenen bir basın toplantısıyla anlattılar. Koç Topluluğu’nun yüzde 14’lük büyüme hedefine paralel olarak gıda ve perakende grubu olarak yüzde 16’lık bir büyüme iddiasıyla 2008 yılına kadar 3 milyar ciro hedefi koyduklarını belirten Yılmaz, birleşme öncesinde toplam 180 milyon dolar olan toplam cironun, birleşmenin ardından geçen yıl 240 milyon dolara ulaştığına dikkat çekti. Bu yıl da 240 milyon dolarlık bir ciro hedefleri bulunduğunu açıklayan Yılmaz, ‘Kárlılık çok odaklandığımız bir nokta değil. Yeniden yapılanmanın getirdiği maliyetler de var. Organizasyonel yapılanmanın maliyeti 7-8 milyon dolar’ dedi.Bu 4 şirketin birleşmeye başlarken, 2002’deki toplam piyasa değerleri yaklaşık 70 milyon dolar iken, bugün 180-190 milyon dolar seviyesine ulaştığına dikkat çeken Yılmaz, yeni dönemdeki çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi:Geçen yıl 14 yeni ürüne karşılık bu yıl 50-60 çeşit ürünü piyasaya sürülecek. Markalar kendi konularına odaklanacak. O nedenle Maret artık çorba üretmeyecek. SEK’in Yenibosna’daki fabrikası Kemalpaşa’ya taşınıyor. Birinci faz için 3 milyon
Euro’luk yatırım yapıldı. Yenibosna’daki arsa satılarak fabrikanın 8 milyon Euro’luk ikinci fazı da tamamlanacak.Maret’te de ‘domates modeli’ uygulanarak, Tat’ın yıllardır domates üreticiyle yaptığı sözleÅŸmeli çiftçilik gibi sözleÅŸmeli besiciliÄŸe geçilecek. Bisküvi pazarıyla doÄŸrudan ilgilenmeyen Tat, katmadeÄŸeri yüksek ürünlere girebilir. ‘Pötibör üretmeyiz’ diyen Yılmaz, ‘Ama Divan çikolata iÅŸinde çok iyi biz de çikolata kaplı bisküvi, çikolata kaplı kek üretebiliriz’ dedi.Â
button