Birleşmiş Tat’ta hedef 300 milyon dolar

Güncelleme Tarihi:

Birleşmiş Tat’ta hedef 300 milyon dolar
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 10, 2004 00:00

Tat, Maret, Sek ve Pastavilla’nın Tat Konserve Sanayi bünyesinde birleÅŸmesinin ilk yılında ciro 180 milyondan 240 milyona çıkarken, bu yılın hedefi 300 milyon dolar olarak açıklandı.KOÇ Grubu’nun dört farklı markasını bünyesinde toplayan Tat Konserve Sanayi, birleÅŸmeyle elde edilen sonuçlardan memnun. Koç Gıda-Perakende ve Turizm Grup BaÅŸkanı Hasan Yılmaz, istikrarlı büyüyen bir gıda ÅŸirketi olmayı hedefiyle bu birleÅŸmenin gerçekleÅŸtiÄŸini belirtirken, Maret, Pastavilla, Tat ve Sek markalarının tek bir çatı altında birleÅŸmesiyle oluÅŸan Tat ÅŸirketinin altyapısının hızla tamamlandığını belirtti.Koç Gıda-Perakende ve Turizm Grup BaÅŸkanı Hasan Yılmaz, Tat Konserve Genel Müdürü Erdal KesrelioÄŸlu ve Tat Konserve Pazarlama Grup Yöneticisi Kasia Ozgen birleÅŸme sonrasındaki geliÅŸmeleri düzenlenen bir basın toplantısıyla anlattılar. Koç TopluluÄŸu’nun yüzde 14’lük büyüme hedefine paralel olarak gıda ve perakende grubu olarak yüzde 16’lık bir büyüme iddiasıyla 2008 yılına kadar 3 milyar ciro hedefi koyduklarını belirten Yılmaz, birleÅŸme öncesinde toplam 180 milyon dolar olan toplam cironun, birleÅŸmenin ardından geçen yıl 240 milyon dolara ulaÅŸtığına dikkat çekti. Bu yıl da 240 milyon dolarlık bir ciro hedefleri bulunduÄŸunu açıklayan Yılmaz, ‘Kárlılık çok odaklandığımız bir nokta deÄŸil. Yeniden yapılanmanın getirdiÄŸi maliyetler de var. Organizasyonel yapılanmanın maliyeti 7-8 milyon dolar’ dedi.Bu 4 ÅŸirketin birleÅŸmeye baÅŸlarken, 2002’deki toplam piyasa deÄŸerleri yaklaşık 70 milyon dolar iken, bugün 180-190 milyon dolar seviyesine ulaÅŸtığına dikkat çeken Yılmaz, yeni dönemdeki çalışmaları hakkında ÅŸu bilgileri verdi:Geçen yıl 14 yeni ürüne karşılık bu yıl 50-60 çeÅŸit ürünü piyasaya sürülecek. Markalar kendi konularına odaklanacak. O nedenle Maret artık çorba üretmeyecek. SEK’in Yenibosna’daki fabrikası KemalpaÅŸa’ya taşınıyor. Birinci faz için 3 milyon Euro’luk yatırım yapıldı. Yenibosna’daki arsa satılarak fabrikanın 8 milyon Euro’luk ikinci fazı da tamamlanacak.Maret’te de ‘domates modeli’ uygulanarak, Tat’ın yıllardır domates üreticiyle yaptığı sözleÅŸmeli çiftçilik gibi sözleÅŸmeli besiciliÄŸe geçilecek. Bisküvi pazarıyla doÄŸrudan ilgilenmeyen Tat, katmadeÄŸeri yüksek ürünlere girebilir. ‘Pötibör üretmeyiz’ diyen Yılmaz, ‘Ama Divan çikolata iÅŸinde çok iyi biz de çikolata kaplı bisküvi, çikolata kaplı kek üretebiliriz’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!