Güncelleme Tarihi:
Tiger markalı biraları üreten Fraser şirketinin hissedarları 28 Eylül’de Heineken’in teklifini oylamak için bir araya gelecek.
Uzun süredir devam eden birleşme süreci, Taili milyarder Charoen Sirivadhanabhakdi, Asyalı şirkete teklif sunmasıyla sekteye uğramış ve belirsizlik yaratmıştı.
Heineken, F&N’nin en gözde birimi Asia Pacific Breweries’in kontrolünü ele alarak, hızla büyüyen Asya bira piyasasında uzun zamandır ihtiyaç duyduğu paya kavuşmuş olacak.
Hollandalı şirket şu anda APB’nin yüzde 46.75’lik hissesini elinde bulunduruyor.
ASYA’NIN YARISINA HİTAP EDECEK
Asia Pacific Breweries’ın tam kontrolünü ele geçirmek, Heineken’in Tiger ve Bintag APB gibi bira markalarına sahip olması anlamına gelecek ve Endonezya, Malezya ve Singapur’u içine alan bira pazarında payını yüzde 50’ye çıkaracak.
Asia Pacific Breweries’in bünyesinde 30 farklı içecek ve 40’dan fazla marka yer alıyor. Bu markalar Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteriyor. Şirket aynı zamanda bölgedeki bazı pazarlar için Heineken de üretiyor.
James Bond için 60 milyar euroluk reklam |
Hollandalı şirket, James Bond serisinin son filmi Skyfall’da Heineken biralarının görülmesi için 60 milyar dolarlık bir reklam kampanyası başlattı. Sinema filminde görülmeme ihtimali de bulunan çekimlerde, James Bond, serisinin başından bu yana devam eden Martini geleneğini değiştirip, Heineken şişesinden bira içiyor. Heineken bu çekimle birlikte bugüne kadar giremediği 170 pazara reklam vermiş olacak. Şirketin Londra, Rio de Jenario ve başka şehirlerde film için bilet de verecek. |
F&N ve Heineken’in 81 yıllık ortaklığı olan Asia Pacific Breweries, ilk olarak Temmuz ayında Taylandlı ThaiBev şirketinin, F&N’nin yüzde 22’lik hissesini satın almasıyla oyuna girdi. Bu satın alım Heineken’i F&N’nin Asia Pacific Breweries birimi için 4.1 milyar dolar teklif sunmaya zorladı.
TEKLİFİNİ YÜKSELTMİŞTİ
Rekabet içine girmek istemeyen Heineken, şirket için teklifini geçen ay 4.5 milyar dolara çıkardı.
Bu teklif, kendi evinde güç kaybeden Hollandalı bira üreticisinin büyümekte olan bir pazara girmek istediğinin açık bir göstergesi olarak kabul edildi.
Heineken’in son teklifi, araya girerek anlaşmayı sekteye vuran Thaili şirketten de destek gördü.
Thai Beverage, Salı günü Heineken’in APB için sunduğu teklifi desteklediğini açıkladı. Heineken bu anlaşmayla sadece APB’nin kontrolünü ele geçirirken, F&N’nin tamamı satın almıyor.
EN BÜYÜK SATIN ALMASI OLACAK
APB’nin Hollandalı bira üreticisinin 2010’dan bu yana yaptığı en büyük satın alması olacağı ifade edildi.
Heineken en son iki yıl önce Meksikalı bira üreticisi Fomento Economico Mexicano S.A.B’ın bira şirketini satın almıştı.
Şişesini değiştirecek |
Hollandalı bira üreticisi, alameti farikası haline gelen yeşil şişesinde değişikliğe gidiyor. Uzun süredir bira piyasasında kan kaybeden Heineken, ABD’de sattığı bira şişelerinin tipini değiştirerek pazardaki yerini sağlamlaştırmayı hedefliyor. Heineken’in yeni şişeleri eskisine göre daha ince olacak ve şişenin boğaz kısmı uzayacak. Yeni şişelerin bu hafta New York’daki bar ve lokantalara gelmesi bekleniyor. Yeni şişeler Ocak itibariyle tüm dünyaya da sunulacak. Heineken, 1933’te ABD limanlarındaki içki ithalatı yasağının kalkmasıyla ülkeye giren ilk yabancı şirket olma özelliği taşıyor. |
Hollandalı banka ING’nin analistlerinden Gerard Rijk, anlaşmanın Heineken hisseleri için oldukça olumlu bir etki yaratacağını ifade etti.
Rijk, “Şirket aldığı son destekle birlikte teklifini daha da yukarı çekmek zorunda kalmayacak ve APB anlaşmasını sonlandırabilecek” dedi.
Heineken sözcüsü John Clarke, “Şirketimiz için son durum teklifimizin onaylanacağına yönelik ciddi bir adım olarak kabul ediliyor” dedi.