Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2010 00:00
Şiddetin, kavga ve sevgisizliğin arttığı bir dönemde TEGV ve Türkiye Futbol Federasyonu’yla işbirliği yapan Migros, bir yılda 80 takım kurarak, futbol aracılığıyla çocuklara “fair play” ruhunu aşılamaya soyundu. Migros Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, çocukların okul dışı vakitlerini centilmenlik, dostluk ve sağlıklı yaşam üçgeninde geçirmelerini istiyoruz” dedi.
MİGROS, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile yürüttüğü “Genç Formalar” projesiyle bir yılda 80 takım kurarak, şidetin, anlayışsızlığın, kavga ve sevgisizliğin arttığı bir dönemde futbol aracılığıyla çocuklara “fair play” ruhunu aşılamayı amaçladı. 2009 yılında başlayan ve TEGV’e bağlı eğitim parklarında kurulan amatör futbol takımları ile çocukların okul dışı vakitlerini centilmenlik, dostluk ve sağlıklı yaşam üçgeninde geçirmelerini hedeflediklerini söyleyen Migros Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, “Ülke itibarımızın artması için her aşamada takım ruhuna ihtiyaç var” dedi.
Sosyal zorunluluk
Eğitimin sadece devlete bırakılmayacak kadar önemli bir kavram olduğunu vurgulayan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Solakoğlu’da, “Eğitime destek, sosyal sorumluluk değil, sosyal zorunluluktur” diye konuştu. “Genç Formalar” adını taşıyan ve İzmir’den Van’a, Samsun’dan Diyarbakır’a kadar Türkiye’nin farklı illerinde bulunan TEGV Eğitim Parkları’ndaki çocuklara ulaşarak, küçük yaştan itibaren gençlerin sportif ruhla büyümesini desteklemeyi hedefleyen proje, bir yıl gibi kısa sürede 80 takıma ve 3 bin çocuğa ulaşmayı başardı.
Sevgisizliğin önüne geçme
Toplumsal faydayı hedefleyen kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının rakamsal sonuçları kadar toplum ruhu üzerinde yarattığı pozitif değişikliğin de önemli olduğunu vurgulayan Özaydınlı, şöyle konuştu: “Bu projenin asıl amacı, futbolcu yetiştirmek değil, futbol aracılığıyla çocuklara ‘fair play’ ruhunu aşılamak. Türkiye, parlamentodan futbol sahalarına, evlerden sokaklara kadar toplumun birarada olduğu her ortamda bir anlayışsızlık, kavga ve sevgisizlik ortamı sergiliyor. Bunun mutlaka önüne geçmeliyiz.”
Topluma sahip çıkma
“Yarınını düşünen şirketler, bugün topluma sahip çıkmak zorundadır” diyen TEGV Başkanı Solakoğlu, şu ana kadar 1.5 milyon çocuğa ulaştıklarını söyledi. Solakoğlu “Bu, nüfuslarının toplamı 200 milyonun üzerinde olan İtalya, İngiltere, Fransa ve Almanya’da okula başlayan çocuk sayısından daha fazla. Vakıf olarak çocuklara ders vermiyor, bilgiye ulaşma yöntemlerini aktarıyoruz. Kalabalık ve gelir düzeyi düşük ailelerin bulunduğu bölgeleri seçiyoruz. 15 yıldır hiç bir partiye yakın olmadık. Partiye katılan, yönetim kurulumuzdan ayrılmak zorunda kaldı. Bağışçı sayımız, 400 bine, bağış potansiyelimiz de 110 milyon TL’ye ulaştı. Bağışlarla, yıllık 160 bin çocuk kapasitemizi 200-250 bine ulaştırmak hedefimiz.”
Taktiği Özaydınlı ve Solakoğlu verdi
MİGROS Genel Müdürü Özgür Tort ve TEGV Genel Müdürü Nurdan Şahin’in de hazır bulunduğu toplantıda ‘Genç Formalar Projesi’ne dahil olan çocuklardan oluşan iki takım, Bülend Özaydınlı ve Cengiz Solakoğlu’nun taktikleri ile bir gösteri maçı yaptı.
100 takım forma giyecek
2009 yılı içinde 6 eğitim parkında başlayan ve aynı yıl kısa süre içinde toplam 9 parka yayılan proje, 2010 Eylül ayında TEGV’in Türkiye çapındaki 11 parkına yayılacak. Böylece, takım sayısı 100’e, bilimsel yöntemlerle futbolla tanışan çocuk sayısı 3 bine ulaşacak.
Takım oyunu oynuyor, topu taca atmıyoruz
PERAKENDENİN de tıpkı futbol gibi tam bir takım oyunu olduğunu belirten Migros Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, “Bizim işimizde hakem tüketicidir. Tıpkı futbolda olduğu gibi sahanın tamamına da hakim olma zorunluluğu var. Defansıyla, forvetiyle, kalecisiyle, teknik adamıyla tam bir uyum içinde olmalıyız. Biz topu taca atmıyoruz. 2 bin çiftçiyle anlaşarak sertifikalı ürün dönemini başlattık. Doğada çözünen poşetlerle ve müşteri ormanlarımızla çevreye destek veriyoruz” dedi.