Güncelleme Tarihi:
Ağyel, 2022 yılında yeni modellerle ürün gamını genişletmeye devam edeceklerini söyleyerek, “Tedarik, üretim ve döviz kuru kaynaklı konular tüm sektörü etkiledi. Arz talep dengesinin üretim aleyhine bozulduğu bir dönem yaşadık. Buna rağmen sürdürülebilir iş modelimizi, istikrarlı bir şekilde devam ettiriyoruz. 2022 yılında toplamda 12 modeli Türkiye pazarında satışa sunacağız. ‘Güçlü Üçlü’ olarak konumlandırdığımız Picanto, Rio ve Stonic modellerimiz, Kia’nın amiral gemisi Sportage modelinin beşinci nesli ve SUV denilince akla ilk gelen modellerimizden Sorento ile pazar payımızı yüzde 3’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
‘SUV’A İLGİ ARTIYOR’
Beşinci nesil Sportage’ı geçtiğimiz günlerde satışa sunduklarını hatırlatan Ağyel, “SUV modellerine talep her geçen yıl artıyor. 2021 yılında SUV modellerinin toplam otomobil satışlarındaki payı yüzde 34’e ulaştı. Stonic, XCeed, Yeni Sportage ve Yeni Sorento ile yine iddialıyız. Yeni Sportage ile bu yıl C SUV segmentindeki satışlarımıza ivme kazandırdık” dedi.
Markanın 2020 yılında açıkladığı Plan S stratejisi ve 2021 yılında duyurulan kurumsal dönüşüm hikâyesiyle kabuk değiştirdiğini de söyleyen Ağyel şöyle konuştu: “Kia’nın 2027 yılına kadar 14 elektrikli model geliştireceği açıklanmıştı. EV6 ve Yeni Niro EV bu strateji doğrultusunda geliştirilen iki yeni model. 2021’de Kia globalde başlayan dönüşüm yolculuğuyla markanın logosundan sloganına kadar bir dizi değişim geçirdik. Geçen yılın son çeyreğinden itibaren yeni logolu araçlarımız Türkiye yollarında görünmeye başladı.”
‘EV6’YI GETİRİYORUZ’
Etkinlikte, Avrupa’da ‘2022 Yılın Otomobili’ ödülünü kazanan Kia EV6 modelinin haziran ayında GT-Line 4x4 versiyonu ile Türkiye’de satışa sunulacağı da açıklandı. Kia EV6, WLTP verilerine göre tek bir şarjla 506 kilometreye kadar sürüş menziline ulaşabiliyor. Ayrıca, Avrupa’da kullanılan gelişmiş 800V şarj teknolojisi, sürücünün sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edebilmesine olanak tanıyor.