Güncelleme Tarihi:
Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?
Fikrin değerinin en çok bilindiği sektör sanırım reklamcılıktır. İnsanların düşünce ve hislerini değiştirecek, davranış değişikliği yaratacak bir fikir çıktı mı tadından yenmez. Bir anda herkes etrafında uçuşmaya başlar ve onun güzelliğinin bir parçası olmak ister. Güçlü fikir kitleleri peşinden sürükler. Sıradan olmayan iyi fikirleri hayata geçirmek cesaret ister. Ama anlaşılır mı diye önü kesilen birçok iyi fikir de olur. Sık sık da bir takım kalıplara sokulup, yontulmak istenir. Birçok kişinin aynı anda müdahale gücünün olduğu bir işte işi yukarı çıkarmak için müşterinizle iyi bir takım olmak ve bir şampiyonun yüreğine sahip olmak gerekir. Fikri bulmak kadar fikri hayata geçirmek de ayrı bir meziyettir. Bir zanaatkar gibi ince ince üstünde çalışmak gerekir. Esasında yaratıcılık oldukça meşakkatli bir süreçtir. Motivasyonunuzu ne olursa olsun hep yüksek tutmanız gerekir. İşimiz hiç bitmez, biri biter biri başlar. Bu yoğunlukta takdir görmek bazen ihmal edilir. Günlük koşuşturmada başarının keyfini çıkarmaya pek vakit kalmaz. Yaratıcılık yarışmalarında sektör bir durur, sağlam gözle tekrar işlere bakar ve en iyisine hakkını verir. Onca emekle çıkan işlerin sahipleri fark edilmenin gururunu yaşar. Bu tarz yarışmalar herkesi daha iyiyi yapmaya motive eder, ilham verir. “Seneye de güzel işler yapayım ödülü yine ben alayım” duygusuyla çıkarsın. Ya da “seneye kesin ben almalıyım, daha iyisini yapmalıyım” dersin. Kısaca yarışmalar sektörü hem motive eder hem de ilham verir.
Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Yaratıcılık olmadan markaların tüketicileriyle bir bağ kurması pek mümkün değildir. Herhangi bir ürünü ‘commodity’ olmaktan çıkartan, bir ürüne anlam yükleyip değer yaratan şeydir yaratıcılık. O yüzden çok kıymetlidir. Yeni dünya düzeninde yaratıcılığın pazarlama iletişim faaliyetlerine etkisi her geçen gün daha da artıyor. İnsanlara ilham veren bir fikir bakıyorsunuz, viral olarak defalarca paylaşılıp bir anda milyonlara ulaşıyor. Hatta doğru bir iç görüsü ve evrensel bir dili varsa az bütçeyle tüm dünyada markanız hakkında bir bilinirlik ve değer yaratabilmenizi sağlar.
Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?
Greenpeace:
“Birlikten kuvvet doğar.” Greenpeace’in marka varlık sebebini daha iyi anlatan bir cümle yoktur herhalde. Filmimizin de bu inancın etkili bir anlatımı olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde görmeye pek alışık olmadığımız animasyon tarzının ve müzik seçiminin, filmin duygusunu başarılı ve sıradan olmayan bir şekilde aktarmakta oldukça etkili oldu.
FIAT:
"Otomobil kullanırken telefonunuzla ilgilenmeyin.” Son senelerde bu konuya parmak basan, ancak birbiriyle benzeşen çok fazla sosyal sorumluluk işi görüyoruz. Otomobil kullanırken direksiyonu bırakmamızın ve dikkatimizi dağıtacak her hangi bir şeyle ilgilenmemizin doğurabileceği trajik sonuçları, farklı ve vurucu bir bakış açısından anlattık. Oldukça basit ama net bir şekilde mesajımızı verdik. Elbette ilandaki fotoğrafın detaylarındaki özende bu bakış açısına güç katıyor.
Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?
Bence dijitalinde katılımıyla kapsam gerçek hayatla daha paralel bir hal aldı. Bu seneki kategorizasyonu başarılı buluyorum. Ama çok değişken bir dünyada yaşıyoruz. Seneye hayata geçen işlere göre tekrar bir göz atmak gerekebilir.