Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE ihracatının lokomotifi konumundaki otomotiv sektörü, yılın 10 ayında, uzak yakın, zengin fakir ayrımı gözetmeden ihracat yaptığı ülke sayısını 180’e ulaştırdı. Toplam ihracatının yüzde 73,83’ünü Avrupa Birliği (AB) ülkelerinden elde eden sektör, Uganda’dan Tanzanya’ya Mozambik’tan Papua Yeni Gine’ye, daha çok çatışmalar, açlık ve doğal afetlerle dünya gündemine gelen, birçok insanın haritadaki yerini dahi bilmediği ülkelere de ürünlerini satmayı başardı. Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) kayıtlarından derlediği bilgilere göre, Türk otomotiv sektörü, ocak-ekim döneminde gelişmiş batı ülkeleri başta olmak üzere 5 kıtada 180 ülke ve özerk bölgeyle 14 serbest bölgeye dış satım gerçekleştirdi.
YÜZDE 74’Ü AB’YE
Sektör bu dönemde, 18 milyar 642 milyon 982 bin dolarlık otomotiv ihracatının 13 milyar 764 milyon 341 bin dolarlık (yüzde 73,83) bölümünü, Türkiye’nin geleneksel olarak en büyük ticari partnerleri konumundaki AB ülkelerine gerçekleştirdi. Gelişmiş batı ülkelerinde önemli ihracat başarılarına imza atan sektör, Türkiye’de fazla bilinmeyen coğrafyalarda da yeni pazarlar keşfetme konusunda dikkat çekici başarılar sağladı. Otomotiv sektörü, gelişmiş batı ülkeleri ve gelişen pazarların yanı sıra Afganistan’dan Uganda’ya, Somali’den Tanzanya, Bolivya ve Etiyopya’ya kadar, daha çok açlık, iç savaş ya da doğal felaketlerle gündeme gelen ülkelere de ihracat yaptı.
Beş kıtada neredeyse çalmadık kapı, ayak basmadık yer bırakmayan sektör, ocak-ekim döneminde bu kapsamda değerlendirilen ülkelere milyon dolar ve üzerinde ihracat gelirleri elde etti. Sektör, 10 aylık dönemde Tanzanya’ya 14 milyon 968 bin, Angola’ya 11 milyon 746 bin, Gana’ya 10 milyon 566 bin, Afganistan’a 10 milyon 265 bin, Burkina Faso’ya 6 milyon 162 bin, Cibuti’ye 5 milyon 349 bin, Kamerun’a 4 milyon 542 bin, Fildişi Sahili’ne 4 milyon 27 bin, Etiyopya’ya 3 milyon 377 bin, Somali’ye 2 milyon 495 bin, Togo’ya 2 milyon 65 bin, Ruanda’ya 1 milyon 651 bin, Moritanya’ya 1 milyon 590 bin, Mauritius’a 1 milyon 274 bin, Trinidad ve Tobago’ya 1 milyon 425 bin, Kongo’ya 1 milyon 265 bin, Nijer’e 1 milyon 198 bin, Bolivya’ya 1 milyon 122 bin, Uganda’ya 1 milyon 62 bin ve Paraguay’a 1 milyon 50 bin dolar ihracat gerçekleştirdi.
Papua Yeni Gine’ye bile gönderiyoruz
OTOMOTİV ihracatçısının gidip iş yaptığı, Türkiye’de birçok kişinin haritadaki yerini bile bilmediği diğer bazı ülkeler ise şöyle: “Aruba, Bangladeş, Belize, Benin, Burundi, Cape Verde, Dominik Cumhuriyeti, Ekvator Ginesi, El Salvador, Eritre, Filistin, Fransız Polinezyası, Gabon, Gambiya, Gine, Guetamala, Guyana, Kamboçya, Komor Adaları, Kostarika, Laos, Liberya, Madagaskar, Malavi, Maldiv Adaları, Mali, Mozambik, Myanmar, Namibya, Nepal, Papua Yeni Gine, Seyşel Adaları, Sierra Leone, St. Pierre ve Miquelo, Surinam,
Yeni Kalodenya, Zambia ve Zimbabve. Otomotiv sektörü, Barbados, Cayman Adaları, Artigua ve Bermuda, Honduras, Buhutan ve Orta Afrika Cumhuriyeti’ne ise 10 aylık dönemde ilk kez ihracat gerçekleştirdi.
‘CX-3’le savaşa hazır
JAPON üretici Mazda, özellikle Avrupa ve Amerika’da giderek artan popülariteye sahip kompakt SUV sınıfına girmeye karar verdi. Son dönemde dozu giderek artan bu savaşta, Mazda’nın silahı ise CX-3 olacak. Los Angeles Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan CX-3’ün Avrupa’da nisan-mayıs aylarında satışa sunulması bekleniyor. Tasarım açısından, markanın son dönemdeki modelleriyle benzer bir ön görünüme sahip olan CX-3, daha çok yeni nesil Mazda2’yi andırıyor. Kompakt ölçüleriyle ön plana çıkan CX-3, Mazda2’den 21.5 cm daha uzun ve 5.5 cm daha yüksek. İç mekanında, son olarak Mazda3’te de rastlanan sadelik hakim olurken, dijital göstergeler ve iri devir saati göze çarpıyor. İç mekan, olabildiğince geniş tutulurken, arka koltuklar, yolcuların yolu daha iyi görebilmeleri amacıyla ön koltuklardan daha yüksekte konumlandırılmış. B-SUV sınıfının tipik özelliği haline gelen seçenekler, yeni CX-3’te de kendisine yer bulacak. Avrupa’da iki ve dört tekerlekten çekiş alternatifleriyle satılması planlanan CX-3, CX-5’ten alınmış 4x4 sistemini kullanıyor olacak. CX-3, ilk etapta 2.0 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleriyle piyasaya çıkacak. 1.5 litre dizelde otomatik vites seçeneğini de yer alacak.
2015 yılına ‘Focus’landı
YENİ otomobil modellerini 2015 yılında satışa çıkarmaya hazırlanan Ford, başlangıcı yeni Focus ile yaptı. 2014 yılını ‘Ticari Araç Yılı’ 2015’i de ‘Otomobil Yılı’ olarak adlandırdıklarını ifade eden Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, bu stratejiyi ilk olarak yeni Focus ile başlattıklarını belirtti. Yenigün, “2011 yılından bu yana vaat ettiğimiz tüm ticari araç yatırımlarını tamamladık ve son 2 yıldır ticari ürün gamımızı tamamen yeniledik. 2014 yılı ‘Ticari Araç Yılı’ unvanını fazlası ile hak etti” dedi.
3 BİN ADETLİK HEDEF
2015 yılında ise otomobil yeniliklerine ağırlık vereceklerini ifade eden Yenigün, “2014’ün sonu itibariyle Focus’la başlattığımız bu önemli değişimden güç alarak, önümüzdeki yıl yepyeni otomobillerimiz ile müşterilerimize ulaşmayı hedefliyoruz. Mustang, Yeni Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX ve S-MAX gibi modeller ile otomobil pazarındaki hedeflerimizi yüksek tutuyoruz” şeklinde konuştu. Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk ise 1999’dan günümüze 275 bin adetten fazla Focus satıldığını belirterek, 2014’ün sonuna kadar Yeni Focus’tan 3 bin adet satmayı hedeflediklerini söyledi.52 bin 400 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkan Yeni Ford Focus, 1.0L EcoBoost 125 PS versiyonu ile sunulurken diğer bir benzinli motor seçeneği olan 1.6L TI-VCT, Euro 6 emisyon seviyesinde 125 PS manuel ve Powershift Otomatik şanzıman seçeneği ile satılacak.
Rotayı binek araca çevirdi
JAPON üretici Mitsubishi, B segmentindeki temsilcisi Attrage ile binek otomobilde yeniden iddialı olmaya hazırlanıyor. 1.2 litre Intense düz vites ve 1.2 litre Intense CVT otomatik şanzıman seçenekleriyle Türkiye’deki kullanıcıların beğenisine sunulan Attrage, 100 kilometrede ortalama 4.9 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Aracın Türkiye satış fiyatı ise 43 bin 900 TL’den başlıyor. Gelecek yıl Mitsubishi’nin vites yükselteceğini açıklayan konuşan Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Eşref Zeka, “Euro/yen kurunda yen lehine devam eden olumlu gelişmeler, Japonya ile Serbest Ticaret Anlaşması görüşmelerinin başlayacak olması gibi faktörler de bize olumlu geri dönüş sağlayacaktır. Serbest Ticaret Anlaşması ile beraber gümrük vergileri düşecek. Bu da Mitsubishi’ye Türkiye’de fiyat avantajı kazandıracak” dedi. Zeka, Attrage modelinden 2015’te 2 bin adet satış hedeflediklerini söyledi.
Qashqai’ye 1.2 litrelik güç
NISSAN, crossover segmentinin en iddialı modellerinden biri olan Qashqai’yi 1.2 X-Tronic şanzıman seçeneği ekledi. 74 bin 990 TL’den satışa sunulan yeni Nissan Qashqai 1.2 X-Tronic, 115 beygir güç ve 165 Nm tork sağlıyor. Stop & Start teknolojisinin standart olarak sunulduğu 1.2 X-Tronic, 100 kilometrede 5.6 litre yakıt tüketimi ile dikkat çekerken, 129 g/km CO2 salımı ile Nissan’ın çevreci yönünü de yansıtıyor. Qashqai 1.2 X-Tronic seçeneğinde de sunulan Nissan Güvenlik Kalkanı, sürücülerin olduğu kadar yolcuların da güvenliğini en üst noktaya çıkartıyor. Nissan araçta, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılama Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi gibi donanımları bir araya getirerek güvenlik teknolojilerinde geleceğin sistemlerini kullanıcılarına bugünden sunuyor.