Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ yıl Alman Opel’i de bünyelerine katarak hızlı bir büyümenin içine giren Fransız PSA Grubu (Peugeot-Citroen) önümüzdeki 7 yıl içinde büyümelerindeki en stratejik 3 bölgeden biri olarak gördüğü Afrika ve Ortadoğu’yu Emre Karaer’e bağladı.
OTOSAN’DA BAŞLADI
41 yaşındaki Emre Karaer, 1999 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Ekonomi bölümünden mezun olduktan sonra aynı yıl iş hayatına Ford Otosan’da adım attı. 4 yıl Ford Otosan’dan ihracattan sorumlu bölge müdürlüğü yapan Karaer daha sonra Kuzey Afrika, Suriye, Lübnan ve Ürdün’den sorumlu bölge satış müdürü olarak çalıştı. 2005 yılında Ford Otosan’ın 31 ülkeden sorumlu distribütör geliştirme müdürü olan Karaer, 2008 yılında o zaman Ford Motors’un bünyesindeki Volvo’nun Ortadoğu ve Afrika bölgesinde yer alan 31 ülkeden sorumlu satış müdürü oldu. 2011 yılına gelindiğinde ise Volvo’nun Ortadoğu Satış ve Pazarlama Direktörü olan Karaer, 2014 yılında Volvo’nun 27 ülkeden sorumlu MENA&CIS bölgesinin Genel Müdürü oldu.
BEYİN AVCILARI BULDU
Emre Karaer, Hürriyet’e yaptığı özel açıklamada Fransa’da beyin avcıları vasıtasıyla 1 yıl önce PSA Grubu ile görüşmelerinin başladığını belirterek, “Oldukça detaylı bir eleme süreci gerçekleştirdiler. Volvo’da son görevime 2014 yılında atanmıştım. Bu görevimde kârlılığı 2 kat artırırken satış adetlerini ise yüzde 50 yükselttik. Aynı dönemde Suudi Arabistan ve bir çok ülkeye yeni distribütörler atayarak büyüme gerçekleştirdik. Sonuçta kariyerimin başından bu yana Afrika ve Ortadoğu bölgelerine bakıyorum. PSA Grubu’nun beni tercih etmesindeki ana sebep bu pazarları yakından biliyor ve potansiyelini çıkarıyor olmam” dedi. Karaer, 4 markayı yöneteceği Afrika bölgesinde Fas, Cezair ve Tunus’un, Ortadoğu da ise Fransızların Mashreq diye tabir ettikleri bölgede Lübnan, Suriye, Ürdün ve Irak haricindeki tüm ülkelerin kendisine bağlandığını belirterek şunları söyledi: “Yani ilk etapta üretimin de olduğu 7 ülke hariç Afrika ve Ortadoğu’daki 50’nin üzerindeki ülkede 4 markayı yöneteceğim. Özellikle Güney Afrika’da ciddi bir büyüme planımız var. Opel’i Afrika’da ön plana almak istiyoruz. Çünkü Afrika’nın genelinde büyük potansiyel var.”
ASLAN’DAN BÜYÜK ATAK
PSA Grubu markalarından Peugeot, Cenevre fuarında tam bir gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. Aslan logosuyla ünlü marka geçtiğimiz hafta Cenevre’de dünya tanıtımını yapacağı yeni 508, hafif ticari modeli Partner’in yerini alan Rifter ve Rifter’ın 4X4 konsept versiyonununu resmi olarak paylaştı.
8 MİLYONA ULAŞACAK % 12.5 PAY ALACAK
FRANSA’da yılın iş insanı seçilen PSA Grubu CEO’su Carlos Tavares, 2025 yılı hedefleri içinde büyüme öngördüğü 3 büyük bölgeden biri olarak gördüğü Afrika ve Ortadoğu’da 1 milyon adetlik satış hedefliyor. 2016 yılında 383 bin 489 adetlik satış gerçekleşen bölgede PSA Grubu 2025 yılına kadar 23 yeni model piyasaya sürülecek. PSA’nın bu bölgeye önem vermesindeki temel nokta potansiyelinin yüksek olması. 2016 yılında 5.9 milyon aracın satıldığı bölgede, 2025 yılında 8 milyon aracın satışı öngörülüyor. Bu da PSA Grubu’nun 4 markayla önümüzdeki 7 yılda bu bölgede pazar payını yüzde 6.4’ten yüzde 12.5’a çıkarmak istediğini ortaya koyuyor. Bu noktada Emre Karaer’e bu pazarın yüzde 90’ını yöneteceği için büyük iş düşüyor. Özellikle PSA Grubu, Afrika’da Opel ile ciddi büyüme yakalamak arzusunda.
* Başlığımızda, Kazablanka filminin ünlü repliği ‘Bir daha çal Sam’den esinlenilmiştir.