Casper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı, 2009 yılında sektör yerinde sayarken Casper'ın yüzde 26,5 oranında büyüdüğünü ve cirosunu da yüzde 35 oranında artırdığını belirtti.
Sektörün 2009 yılını değerlendiren, Casper'ın 2010 hedeflerini anlatan Fakılı, 2009 yılında sektör yerinde sayarken, yüzde 26,5 büyüme gerçekleştiren Casper'ın, Türkiye'nin ilk yerli PC markası Aidata'yı da bünyesine katarak önemli bir büyüme hamlesi yaptığını dile getirdi.
Fakılı, 2010 yılında yarım milyonluk PC satışı hedeflediklerini, 2013 yılında da 1 milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını bildirdi.
Avrupa ve Orta Doğu'nun en büyük bilgisayar üretim tesislerinden birine sahip olan Casper'ın, global marka olma yolunda önemli hamleler gerçekleştirdiğini ifade eden Fakılı, bu hedefleri doğrultusunda Aidata'nın Casper bünyesine katıldığını kaydetti.
Fakılı, Casper'ın Aidata ile beraber daha geniş satış ağına ulaşmayı hedeflediğini belirterek, şunları söyledi:
“Türkiye'nin ilk ve öncü yerli markalarından olan Aidata 20 yıl önce kuruldu. Aidata Türkiye bilgisayar sektörüne 20 yıl boyunca ciddi katkılarda bulunmuş bir markadır. Gelişmekte olan Türkiye, çok uluslu markaların birinci öncelikli pazarı haline gelmiştir. Amerika ve Avrupa'nın en büyük zincir mağazaları dünyada ilk defa Türkiye'de bir araya gelmişlerdir. Güçlü yerli zincir mağazalarımız da bu rekabete katılmışlardır.
Bu kadar zengin çeşitliliği olan bir pazara tek bir markayla ulaşmak imkansızdır. Aidata ile birlikte satış noktalarındaki kanal yapısını daha da genişleterek satış ağımızı güçlendirdik. Casper, Aidata ile beraber yeni teknolojilerin pazara sunulmasında öncülük etmeye devam edecektir. Aidata Bilgisayar, sektörün en köklü firmaları arasında yer alan Boğaziçi ve Logosoft distribütörlüğünde dağıtılacaktır.”
KDV İNDİRİMİ ETKİLİ OLDUTürkiye IT pazarına bakıldığında 2009 yılının ilk çeyreğinde pazarın küçüleceği beklentisi ile firmaların planlamalarını kısması nedeni ile ilk çeyrekte piyasada ürün sıkıntısı yaşandığını anlatan Fakılı, PC pazarının sonraki 6 aylık dönemde yürürlükte olan KDV indiriminin de etkisiyle yüzde 3 büyüdüğünü belirtti. Altan Aras Fakılı Casper, 341 bin 562 adetlik satış rakamına ulaşarak, yüzde 26,5'lik büyüme gerçekleştirdiğini vurguladı.
Ekonomik kriz nedeniyle dünyada olduğu gibi Türkiye pazarında da yaşanan daralmaya dikkat çeken Fakılı, “Casper olarak, gelişmekte olan Türkiye pazarına inancımız tamdır. 2008 sonunda bazı önlemler alarak iş ortaklarımızı
dolar ile borçlandırmadık. Sabit kur kampanyaları ve indirimler gerçekleştirdik. 2009 yılı için belirlediğimiz büyüme hedefine yüzde 97'lik bir başarı oranıyla ulaştık” dedi.
Fakılı, 2008 yılında 251 milyon 164 bin 631 lira cirosu bulanan Casper'ın 2009 yılını ise 340 milyon 293 bin 175 lira ciro ile kapattıklarını açıklayarak böylece cirolarında da yüzde 35 oranında bir büyüme gerçekleştirmiş olduklarını dile getirdi.
Fakılı, 2009 yılı için belirledikleri 350 bin adet satış hedefine 179 bin 140 adet masaüstü ve 162 bin 422 adetlik dizüstü satış rakamıyla yüzde 97'lik bir başarı oranıyla ulaştıklarını bildirdi.
“KRİZDE ELEMAN ÇIKARMADIK"Fakılı, satış kanallarına bol ürün çeşitliliği sağladıklarını ve teknoloji liderliğine devam ettiklerini anlatarak, “Çünkü biz gelişmekte olan Türkiye PC pazarına ve Türk tüketicisine inanıyoruz. Krizde, birçok firmanın aksine eleman çıkarmadık. Çalışanlarımıza güven aşıladık. Krizden önce 297 olan çalışan sayımız, kriz sonrası 352'e yükseldi” diye konuştu.
Casper'ın, 2009 yılında AC Nielsen Markalar Araştırması'na göre 2008 yılındaki yüzde 26,3 olan bilinirlik oranını yüzde 29,2'ye çıkarak 7'nci kez “En Bilinen Bilgisayar Markası” olarak açık ara ile lider çıktığını belirten Fakılı, Microsoft tarafından da 8. kez “Yılın Yerli PC Üreticisi” seçildiklerini anlattı.
Fakılı, 2010 yılının son çeyreğinde ve 2011 yılında kurumsal PC satışlarında patlama yaşanacağını öne sürerek, “Kurumlar, 2007-2008 ve 2009 yıllarında PC almadılar. Dolayısıyla ciddi ihtiyaçları oluştu. Dolayısıyla bu ihtiyaçlarını gidermek için 2010 yılının son çeyreğinden itibaren satın almalara yöneleceklerdir. Biz de bunu düşünerek kurumsal satışlara yönelik yatırımlarımızı yapıyoruz ve hazırlıklarımızı tamamlıyoruz” diye konuştu.
YENİ PAZARLAR, ORTA DOĞU, AFRİKA VE BALKAN ÜLKELERİ
Casper Üst Yöneticisi (CEO) Charlotte A. Lamprecht de, 2013 yılında 1 milyon adetlik satış hedefleri olduğunu belirterek, 2010 yılı için yarım milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını vurguladı.
2010 yılı hedeflerinin yalnızca Türkiye pazarı ile sınırlı olmadığını söyleyen Lamprecht, “2009 yılı sonunda bizi heyecanlandıran bir takım gelişmeler oldu. Azerbaycan, Nahçivan, Gürcistan ve Bosna-Hersek gibi komşu ülkelere ihracata başladık. 2010 yılında bu ülkelerin yanı sıra Orta Doğu, Afrika ve Balkan ülkelerine de girmeyi hedefliyoruz” dedi.
Lamprecht, 2009 yılında analistlerin yüzde 10 küçülmesini bekledikleri pazarın yüzde 3 büyüdüğünü hatırlatarak yüzde 13'lük bir sapma olduğunu kaydetti.
Araştırma şirketlerinin 2010 yılı tahminlerini 4 defa revize ederek Dünya PC pazarında yüzde 12'lik bir büyüme beklentisinde olduklarını da belirten Lamprecht, Türkiye pazarının ise yüzde 18 büyüyeceğini tahmin ettiklerini söyledi.
2010 YILINDA 15 YENİ MODELYarım milyon adet gibi güçlü bir satış hedefinin, Aidata ile beraber birden fazla markaya sahip olmanın ve başka ülkelerde de satış ağını genişletmenin Casper'ı global marka olma yolunda ön plana çıkartan özellikler olduğunu söyleyen Lamprecht, büyümeye devam etmek için var güçleri ile çalıştıklarını ve vizyonlarının her zaman daha ileriye gitmek olduğunu kaydetti.
Lamprecht, Casper'ın 2008 yılında 4 modeli olduğunu, bu sayıyı 2009 yılında 9'a çıkardığını anımsatarak, bu sayıyı 2010 yılında 15'e çıkardıklarını ifade etti.
Casper'ın yeni ürünler sunarken, hırsızlığa karşı bir takım güvenlik ürünlerinin de sunulacağını belirten Lamprecht, bu konudaki çalışmaların devam ettiğini dile getirdi.