Mehtap ÖZCAN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2010 00:00
Koç Bilgi Grubu’na ait Callus Çağrı Merkezi’yle işbirliği yaparak ikinci çağrı merkezini Samsun’da kuran Yapı Kredi Bankası, yıl sonuna kadar 1 milyon 200 bin ürün veya hizmeti telefonla satmayı hedefliyor.
Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Yakup Doğan, “Şu anda İstanbul’daki çağrı merkezimizde çalışan müşteri temsilcilerimiz yılda 19 milyon müşteriye ulaşıyor. Bu aramaların 7 milyonunu biz yapıyoruz. Sesli yanıt sistemiyle birlikte bu sayı 34 milyonu buluyor. Günde 100 bin çağrı geliyor. Samsun’da 3 milyon 200 bin dış arama yapabilecek kapasiteye ulaştık. Hedefimiz buradan 15 milyon müşterileriye ulaşabilmek” dedi. Bu arada çağrı merkezlerini bir ‘ikna’ merkezi olarak kullandıklarını da anlatan Doğan, şöyle konuştu: “Şuanda kartını kullanmaya devam etmek istemeyen müşterilerin yüzde 60’ını ikna edebilecek durumdayız. Kalan yüzde 40’ı ise ‘hayır kardeşim, istemiyorum, iptal ettim, kırdım, attım’ diyebiliyor.
Kredi kartı olmadan yaşamak isteyen müşterilerimizi bir süre sonra tekrar arıyoruz. İkna ettiğimiz müşterilerin yüzde 93’ü kartını kullanmaya devam ediyor.”
Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu ise, “Samsun’daki çağrı merkezi binası ve teknolojisine 3 milyon TL yatırım yaptık. Bu yatırım sayesinde Samsun ekonomisine, yılda yaklaşık 20 milyon TL gelir sağlamayı hedefliyoruz” dedi. Çağrı merkezi sektöründe toplam 43 bin çalışan olduğunu dile getiren Mehmet Nalbantoğlu, “Sektör geçen yıldan bu yana yüzde 29 oranında büyüyerek 1.2 milyar TL’lik hacme ulaştı. Şirketler artık yeni iş modellerinde müşteriyle temas kurmak zorundalar. Yeni dünyadaki, yeni normlarda tüketici bir bulut olmaktan çıkmak durumunda kalıyor” diye konuştu.