Güncelleme Tarihi:
Malezyalılar da açıkladı, ‘yerli ortağa ihtiyacımız var’ dediler” açıklamasını yaptı. Bu cümle, önümüzdeki dönemde Sabiha Gökçen’de olası değişimlerle TAV’ın ilgilendiği şeklinde değerlendiriliyor.
TAV’ın Limak Holding’in elindeki Sabiha Gökçe’nin yüzde 40’lık hisse için yaptığı 285 milyon Euro’luk teklifin ardından devreye Malezyalılar girdi. Ve önce alım hakkıyla Malaysia Airports Holdings (MAH) hisseleri alacağını açıkladı. Havacılık sektöründeki görüşlerini dile getiren Şener, “Havalimanı, havayolu işletmeciliği, hava trafik kontrolörlüğü çok önemli bir bilim ve bütün çözümlerin bilimsel olması gerekiyor. Denize de karaya da yapacaksanız bu çok bilimsel bir iş” dedi. TAV’ın destek olduğu 4 doktora, 6 da yüksek lisans tezi bulunduğunu ifade eden Şener, “Üniversite sanayi işbirliğine çok inanıyorum, bu avantajımızı da çok iyi kullandık” dedi.
İki küresel marka çıkardık
ULAŞTIRMA Bakanlığı’nın havada liberalleşme yerde de özelleştirmeyle sektörün önünü açtığını ifade eden Şener, “İki küresel marka çıkardık. Biri THY diğeri TAV. Hem çok ciddi istihdam yaratıldı, hem de yolcu sayısında ciddi artış yaşandı. Havacılık son 10 yılın en parlak sektörü oldu. Ekonomi büyüme devam ettiği sürece, havacılık sektörü de büyür” dedi.
Yurtdışında da işletmeci oldu
PRIMECLASS markası ile 4 ülkedeki 9 havalimanında toplam 29 özel yolcu salonuyla hizmet veren TAV İşletme Hizmetleri, son olarak Frankfurt, Münih ve Stuttgart havalimanlarındaki Air France/KLM Lounge’larının işletmesini üstlendi. Şirket, 2015 sonuna kadar TAV’ın bulunmadığı havalimanlarında 30 ve üzerinde yeni lounge işletmeyi hedefliyor.