Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2010 11:08
Ekin Grubunun gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türkiye'de bilinenin aksine iç turizm fiyatları ile yurtdışına yönelik fiyatlar arasında oda başına bir gecelik farkın 4 lira olduğu bildirildi.
Ekin Grubu araştırma birimi, başta Almanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye turist gönderen tur operatörlerinin çıkardığı kataloglarda yer alan otel fiyatları ile iç turizme yönelik çalışan seyahat acentelerinin gazetelere verdikleri ilanlardaki fiyatları karşılaştıran bir araştırma yaptı.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ile Ekin Grubunun birlikte yayınladığı Resort Dergisinin Eylül sayısında yayınlanan araştırmada, Türkiye'de iç pazar ile ilgili uzun süre dile getirilen “yerliye pahalı yabancıya ucuz fiyat” uygulandığına ilişkin eleştirilerin “artık tarihe karıştığı” savunuldu.
Otellerin gazete ve kataloglarda ilan edilmiş, tüketici/tatilcinin ödeyeceği bir gecelik fiyatlar üzerinden yapılan karşılaştırma için kıyı kesimindeki bütün bölgelerden 200'ün üzerinde tesisin incelendiği araştırmada, iç turizm fiyatları ile yurtdışına yönelik fiyatlar arasındaki farkın oda başına bir gecelik 4 lirada kaldığına dikkat çekildi.
Yurtdışındaki tur operatörlerinin çıkardığı kataloglar ile yurtiçinde gazetelere verilen ilanlarda yer alan tesisler içinde her iki yerde de olan, 50 tesis üzerinden yapılan incelemeye göre yurtiçi fiyatları yurtdışı fiyatlarından daha ucuz olan tesislerin bile olduğunun görüldüğü belirtilirken, Ekin Grubunun iç pazara yönelik çalışan seyahat acentelerinin gazetelere verdikleri ilanlarda yer alan fiyatları baz alarak Türkiye genelinde her bölgeden toplam 93 tesis üzerinden yaptığı incelemede de iç pazarda fiyatların okulların kapanmasından sonra yüzde 17 arttığının belirlendiği bildirildi.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Ahmet Barut araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, fiyatların yüksek sezonda eşitlenmesinin önemli olduğunun altını çizerek, son dönemde iç pazarda önemli gelişmeler yaşandığını, iç pazarın büyüyüp gelişirken uluslararası pazara da uyumlu hale gelmeye başladığını, bu kapsamda aradaki fiyat farkının kapanmaya başladığını ifade etti.
Barut, kamuoyunda “yerliye pahalı yabancıya ucuz” şeklinde yanlış bir imaj oluştuğunu, bu araştırmanın söz konusu yanlış algıyı gidermek için önemli vesile olduğunu vurguladı.