"Bir çiftini alabilmek için 3 ay para biriktirmiştim, şimdi gidip fabrikasını aldık"

Güncelleme Tarihi:

Bir çiftini alabilmek için 3 ay para biriktirmiştim, şimdi gidip fabrikasını aldık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2012 10:38

İtalyanların efsane markalarından Lumberjack artık Türk oldu. Bünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi markaları barındıran Ziylan Grup, İtalyan Lumberjack markasını satın aldı.

Haberin Devamı

İtalyan basınının da büyük ilgi gösterdiği Milano’daki basın toplantısında konuşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “Birçok yaşıtım gibi ortaokul yıllarımın hayal ayakkabısıydı Lumberjack. Bir çift Lumberjack alabilmek için 3 ay harçlıklarımı biriktirmiştim. Şimdi ise Lumberjack markasının yönetimini üstlenmek bana ayrı bir gurur veriyor.Hayallerimizi gerçekleştirdik” dedi.

Ziylan, Lumberjack’in yaklaşık 40 milyon Euro düzeyinde olan cirosunu gelecek 5 yıl içinde 250 milyon Euro’ya ulaştırmayı hedeflediklerini açıkladı.

“FİYAT DEĞİL, BU SATIN ALMANIN KENDİSİ ÖNEMLİ”

Ziylan, “Lumberjack bizim için çok büyük bir değer. Ziylan Grup olarak tüm enerjimizi, bu değeri, aldığımız noktadan daha da ileriye götürmek için kullanacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın” dedi.

Haberin Devamı

Satın alma bedeline ilişkin bir soruya Ziylan şöyle yanıt verdi:

"Önce hayaller kurduk, sonra hayallerimizi planladık. Şimdi bunlar gerçekleşiyor. Satın almanın bedelinden daha önemli olan yer burasıdır. Gaziantep'teki 50 metrekarelik atölyeden buraya  gelmek benim için çok önemli. Uygun fiyata alalım, ucuz olmuş,pahalı olmuş burasına hiç bakmadık.”

“BU ADIM BİZİM GLOBAL MARKALAR LİGİNE TAŞIYACAK”

Ziylan Grup’un Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda dünya üzerindeki 10 büyük ekonomiden biri olmak ve global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attıklarına dikkat çeken Mehmet Ziylan şöyle devam etti:

“Bugün dünya ayakkabı sektörünün kalbi olan İtalya’da attığımız bu adım, bizim için Ziylan Grup’u global markalar ligine taşıyacak ilk adımdır. Lumberjack’in grup markalarından biri olması Ziylan Grup’un 50 yıllık tarihindeki üçüncü büyük dönüm noktasıdır. Lumberjack operasyonu bizim için, sadece tasarımı ve kalitesi ile dünyaca tanınmış bir İtalyan markasının yönetimini üstlenmek anlamına gelmiyor.

Aynı zamanda büyük, temelleri sağlam, bilinirliği yüksek, network’ü geniş, yeni açılımlara imkan veren bir markaya kavuşmuş oluyoruz. İtalya’da kurduğumuz Brand Park şirketimizin çatısı altında bulunan Lumberjack global hedeflerimiz için ilk adımlarımızdan biri. Bu konuda yeni hamleler yapmaya ve diğer kategorilerdeki alım fırsatlarını da değerlendirmeye kararlıyız. Amacımız, İtalya’da kalıcı yatırımlar yapmak. Lumberjack bizim için bir başlangıç.”

Haberin Devamı

“YENİ ÜRETİM MERKEZLERİ OLABİLİR”

Toplantıda Türkiye’den gelen medya mensuplarının yanı sıra İtalyan basınından da yöneltilen soruları da yanıtlayan Mehmet Ziylan, yatırımın büyük bölümünü kendi kaynaklarıyla yaptıklarını ifade ederek “Şunun altını kalın  bir şekilde çizmek isterim ki bu proje çok güçlü bir şekilde doğacak. Çok önemli tasarımcılarla görüşüyoruz.Şu aşamada isim veremem ama, yüksek tasarım gücüne sahip ürünleri erişilebilir fiyat seviyesinde sunacağız.

Ziylan, üretimin Türkiye ye taşınıp taşınmayacağı yolundaki bir soruya “Mühim olan Lumberjack'in kimliğini koruyarak nerede üretebilirsek orada üreteceğiz. Türkiye’nin çok rekabetçi bir yapısı var. Üretim gücümüzü ve tecrübemizi kullanacağız. Fakat bu bütün koleksiyonumuzun şurada veya burada üretileceği anlamına gelmiyor. Kimliğini koruyabilecek her noktada üretime devam edeceğiz” yanıtını verdi.

Haberin Devamı

“AVRUPA PAZARINA GİRMEDEN DÜNYAYA AÇILMAK MÜMKÜN DEĞİL”

Ziylan, yeni pazarlara açılımla ilgili bir soruya karşılık olarak da  “Ortadoğu bizim aşina olduğumuz ve kolay ulaştığımız bir pazar. Ancak Avrupa pazarı çok farklı. Bu pazarda barınmak hiç öyle kolay değil. Bunun için bir kıvılcıma ihtiyaç vardı ve  Lumberjack bizim için işte bu kıvılcım oldu. Avrupa'da marka olmadan dünyada marka olamıyorsunuz. 42 ülkede distribütör anlaşmamız var, bunu 60-70 ülkeye çıkaracağız. Başarının sırrı bize göre Avrupa'dan geçiyor" dedi.

“HEDEFLERİMİZİ LUMBERJACK’LE REVİZE EDİYORUZ”

Ziylan Grup’un, bugün 20 milyon çiftin üzerinde ayakkabı ve 239 mağaza, 114 bin 364 metrekarelik perakende satış alanı ile 400 milyonu Euro’yu aşkın cirosu olan, Türkiye çapına yayılmış Türkiye’nin 1 numaralı ayakkabı perakende grubu konumunda olduğunu ifade eden Mehmet Ziylan, Lumberjack alımı öncesinde 2015 yılı için 1.5 milyar TL ciro hedefi belirlediklerini, ancak bu satın almayla birlikte hedeflerini revize ettiklerini söyledi.

Haberin Devamı

“LUMBERJACK’İ ESKİDEN BERİ ÇOK İSTİYORDUK, İKNA ETMEK İÇİN ÇOK UĞRAŞTIK”

Ziylan Grup Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Ziylan ise Ziylan Grup olarak, Dockers ile yakaladıkları başarının ardından dünyaca ünlü bir markayı daha bünyelerine katmak için yatırım fırsatlarını incelediklerini söyledi. Bu kapsamda özellikle Türkiye’de söz sahibi olabilecek, Türk insanının bildiği ve güvendiği iyi bir marka arayışı içinde olduklarını belirten Mahmut Ziylan, ‘Lumberjack’ı eskiden beri çok istiyorduk.

Lumberjack için geleceğe dönük çok büyük hedeflerimiz var. Lumberjack kalitesine herkesin ulaşabilmesi için Türkiye’de herkes tarafından satın alınabilecek bir fiyat bandı belirleyeceğiz’ dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!