Güncelleme Tarihi:
BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) kamuoyu görüşüne sunduğu yeni bir yönetmelik telekomünikasyon sektöründe büyük bir tartışmayı dönüştü. BTK’nın numara taşıma sonrasında verilen uyarı sesi kalksın mı sorusu bir taraftan onay alırken bir taraftan da tüketici mağdur olur diyerek karşı görüşlerin tepkisine yol açtı. En büyük operatör Turkcell, “Uyarının kalkıp kalkmamasına tüketici kendisi karar vermeli” görüşünü benimserken, Vodafone ve Avea bu sesin kaldırılmasını istiyor. Tüketici dernekleri de operatörler gibi bu konuda iki karşı görüşü savunuyor.
KAMUOYU GÖRÜŞÜ SORULUYOR
BTK, sektörden gelen farklı görüşleri dikkate alarak Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği’nde değişiklik yapılmasına ilişkin, ilgililerden görüş alınması için taslak yönetmeliği yayınladı. 30 gün süre ile kamuoyu görüşüne sunulan taslak yönetmelik,
bip sesinin geleceğini belirleyecek. Taslak yönetmelik şu görüşleri içeriyor:
“01.10.2014-15.10.2014 arasında abonelere SMS olarak, “1.1.2015’ten sonra aramalarda numara taşınabilirliği uyarı tonu duymak istiyorsanız, mesajı boş olarak ücretsiz yanıtlayınız veya müşteri hizmetlerini arayınız” mesajı yollanacak. Bu SMS’e cevap vermeyen abonelere iki ay sonra aynı tarihlerde yeni bir SMS atılacak. Bu tarihten itibaren ulaşılamayan abonelerin, ‘Bip sesi istemiyorum’ dediği kabul edilecek.”
Numarasını aldığı operatörü değiştirerek aynı numara ile başka bir operatöre giden cep telefonu abonelerinin büyük bir kısmı, tüm bu işlemler sonrasında karşı tarafa verilen ilk uyarı sesinden rahatsız. Abonelerin büyük bölümü de bip sesini, telefonun dinlendiği işareti olarak algılıyor. Cep telefonu operatörlerinden bazıları ise bip sesinin telefon taşıma önünde engel olduğunu ve rekabeti engellediğini savunuyor.
Abonelerden böyle bir talep gelmedi
UYARI tonunun kaldırılması konusunda herhangi bir gereklilik görmediklerini ifade eden Turkcell yetkilileri, abonelerin uyarı tonunun kaldırılması yönünde bir talebinin olmadığını söyledi.
Artık tüm tarifeler değiştirildi
VODAFONE Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel daha önce Hürriyet’e uyarı sesinin kalkması gerektiğini belirterek, “Sistem başladığında tarifeler farklıydı artık değişti, ses kalkmalı” demişti.
Dünyada bu uygulama yok
AVEA yetkilileri ise uygulamanın kaldırılması halinde müşteri memnuniyetinin artacağını belirterek, “Dünyada uyarı tonu verilmesi şeklinde bir yöntemin olmadığını görüyoruz” diyorlar.