Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2012 00:00
İtalyan beyaz eşya üreticisi Indesit Company Doğu Avrupa Ticari Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Michele Casamassima, geçen yıl Batı Avrupa’da yaşanan kriz nedeniyle küçülme meydana gelirken, Doğu Avrupa bölgesinde sağlanan yüzde 8.2’lik büyümenin en az üçte birlik bölümünün Türkiye pazarındaki büyümeden kaynakladığını açıkladı.
Casamassima, “Türkiye’yi öncelikli pazarlarımız arasına aldık. Halen yüzde 7-8 olan payımızı yüzde 13-14’lere çıkararak beyaz eşyada üçüncülüğü hedefliyoruz” dedi.
65 milyon Euro yatırım
Türkiye’de Hotpoint ve Indesit markalarıyla faaliyet gösterdiklerini belirten Casamassima, şöyle konuştu: “Indesit Company olarak 2011’de Polonya, Ukrayna, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, Baltık ve Balkan ülkelerinden oluşan Doğu Avrupa Bölgemizde Türkiye hızla büyüyen en önemli iki pazardan biri oldu. Bu nedenle önümüzdeki dönemde Türkiye başta olmak üzere gelişmekte olan pazarlara daha da önem vereceğiz. Türkiye’de önümüzdeki 5 yılda büyüklüğümüzü iki katına çıkarmak istiyoruz. Sadece pazarlama çalışmalarımıza 5 yılda 65 milyon Euro’luk yatırım yapacağız.”
Indesit Company Türkiye Ülke Müdürü Andrea Ojetti, “2016 sonuna kadar 1000 yeni Hotpoint mağazası açarak Satış noktası sayımızı ikiye katlayacağız. Her mağazada ortalama 5 kişinin çalışacağını düşünürsek yaklaşık 5 bin kişiye iş imkanı doğacak” dedi.