'BÄ°M'in hedefi küresel perakende markası olmak'

Güncelleme Tarihi:

BİMin hedefi küresel perakende markası olmak
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 06, 2013 16:44

BİM 2012 yılında yüzde 21 büyüme ile 9.9 milyar TL net satışa imza atarak sektördeki liderliğini pekiştirdi. Dünyanın en hızlı büyüyen perakendecilik şirketleri arasında 10'uncu sırada yer alan BİM, mağaza sayısını da 3.655'e çıkardı. BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç "2023'de Türkiye'nin perakende alanında uluslararası markası olmayı hedeflediklerini" söyledi.

Haberin Devamı

BİM, 2012 yılında da güçlü bir performans gösterdi. Satış gelirlerini yüzde 21 artışla 9.9 milyar TL düzeyine çıkartan BİM'in net kârı yüzde 11 artış göstererek 331,3 milyon TL oldu.

BİM geçen yıl 1.870 yeni istihdam imkanı oluştururken, toplam çalışan sayısını da 20.724'e çıkardı. Geçen yıl hizmete soktuğu 366 mağazayla 2012 sonu itibariyle toplam mağaza sayısı 3.655 olan BİM, bu alandaki birinciliğini de korudu.

BİM’in 2012 yılı mali sonuçları İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir basın toplantısı ile açıklandı. Toplantıya BİM İcra Kurulu Üyeleri Galip Aykaç ve Haluk Dortluoğlu katıldı.

'2 ULUSLARARASI MARKADAN BÄ°RÄ° OLABÄ°LÄ°RÄ°Z'

Toplantıda konuşan Galip Aykaç perakende sektörünü değerlendirerek şunları söyledi:

"Perakende sektöründe konsolidasyon sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Bugün ülkemizde organize perakendenin toplam perakende içindeki payı % 42 düzeyindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerdeki payın hayli altındadır. Bu açıdan ülkemizde organize perakendenin önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Organize perakende, 2012 yılında da özellikle istihdamın artması başta olmak üzere, kayıt dışı ekonominin azalmasında ve rekabetçi yapısı sayesinde kaliteli ürün ve hizmetlerin yoğun bir şekilde tüketiciyle buluşmasında önemli rol oynadı."

Haberin Devamı

Türkiye'nin 2023 hedeflerine ve perakende sektörünün bu süreçteki rolüne değinen Aykaç şöyle devam etti:
"Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi ve 2 trilyon dolar milli gelir elde etmesi hedefleniyor. Perakende sektörü ülkemizin bu hedeflere ulaşmasında lokomotif görevini üstlenebilir. Perakende sektörümüz sadece Türkiye'de yaşayan 75 milyon insanımıza değil, ülkemize uçakla üç saat mesafedeki ülkelerde yaşayan 950 milyon kişiye hizmet verme vizyonuna sahiptir. 2023'te Türkiye'nin 10 uluslararası markaya sahip olacağı, bunlardan ikisinin perakende sektöründen çıkacağı öngörülüyor. Bu iki markadan biri BİM olacaktır."

FAS'TA 116 MAÄžAZA

BÄ°M ilk yurtdışı maÄŸazasını 2009 yılında açtığı Fas'ta bugün 116 maÄŸazası ile hizmet veriyor. Yurtdışı yatırımlarına hız veren BÄ°M Mısır ve diÄŸer bazı OrtadoÄŸu ülkelerinde maÄŸazalar açarak bölgedeki etkinliÄŸini arttırmayı hedefliyor. Fas'ta 50 yeni maÄŸaza açmayı planlayan BÄ°M, 2013 yılında bu ülkedeki maÄŸaza sayısını 160'a çıkartacak.Â

Haberin Devamı

Mısır'da ilk BİM mağazasının da Nisan ayında açılması bekleniyor. Türkiye'deki formatı uygulayacak olan mağazada 600-650 arası ürün satışa sunulacak. Ürünlerin 500 kadarı Mısır'da üretilirken 100 kadarı Türkiye'den ihraç edilecek. Mısır'dan üretilemeyen ürünler Türkiye'den karşılanacak. 2013 yılı için Mısır'da 30’dan fazla mağazanın açılması planlanıyor.

Perakende lideri BİM aynı zamanda 2013 yılı için 6 yeni bölge deposu açılışı gerçekleştirmeyi ve 2.000 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!