Güncelleme Tarihi:
BİM, 2011 yılı sonunda net karını yüzde 22 oranında artırarak 299 milyon TL'ye çıkartırken, cirosunu ise yüzde 24,6'lık artışla 8 milyar 189 milyon TL'ye yükseltti. Bu yıl Türkiye'de 300 milyon TL yatırımla 400 mağaza açmayı planlayan BİM, 2 bin 200 kişiyi işe alacak. Yurt dışında ise Fas'ta bu yıl 50 yeni mağaza açarak, bu ülkedeki mağaza sayısını 126'ya yükseltecek olan şirket, ikinci bir yurt dışı pazarı olarak da Mısır'a açılacak.
BİM'in 2011 yılsonu finansal sonuçlarının ve 2012 hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi ve CEO’su Galip Aykaç, Türkiye'nin perakende alanında en güçlü büyüme yaşayan ülkeler arasında olduğunu söyledi. Türkiye'de organize perakende sektörünün 2011 yılında ciro bazında yüzde 9 büyüdüğüne işaret eden Aykaç, "Biz de sektörün en güçlü büyüyen kuruluşlarından biri olarak sene başında koyduğumuz hedefleri gerçekleştirdik ve yüzde 24,6 ciro büyümesi sağlayarak liderliğimizi pekiştirdik. BİM, Türkiye perakende sektörünü geleceğe taşıyan en dinamik güçlerden biridir. Tüketicilere yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatlarla sunarak yurt içi ve dışında büyümeye devam edeceğiz" dedi.
'FAS'TA 50 MAĞAZA DAHA AÇACAĞIZ'
BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu ise BİM'in geçen yıl ortaya koyduğu performansın çok başarılı oduğunu vurguladı. 2011 yılında istikrarlı büyümelerini sürdürdüklerini ve güçlü bir performans gösterdiklerini belirten Dortluoğlu, "Aynı performansı 2012'de göstermeyi hedefliyoruz" dedi. BİM'in 2012 yılı hedeflerini de açıklayan Dortluoğlu, şunları söyledi:
"Bu yıl 300 milyon TL yatırım yaparak Türkiye’de 400'ün üzerinde yeni mağaza ve 5 yeni bölge deposu açmayı, yaklaşık 2 bin 200 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyoruz. Yurt dışı yatırımları açısında Fas'ta, 2012'de 50 yeni mağaza açarak, yılsonu itibariyle bu ülkedeki mağaza sayımızı 126'ya çıkartmayı amaçlıyoruz. Ayrıca, ikinci bir yurtdışı pazar olarak Mısır için çalışmalara başlıyoruz."
Toplantıda verilen bilgilere göre, BİM, dünyanın lider marka değerlendirme danışmanlık firması olan Brand Finance'in yaptığı değerlendirmede de 1,2 milyar TL marka değeriyle Türkiye'nin en değerli perakende markası oldu. (ANKA)