Güncelleme Tarihi:
BİM'in orta ve uzun vadeli planları hakkında bilgi veren Haluk Dortluoğlu, BİM olarak büyümeye sürdürülebilir bir zeminde devam edeceklerini belirterek, şimdilik sadece yurt içine, yurt dışında ise Mısır ve Fas'a odaklandıklarını söyledi.
Bu yıl sonuna kadar Türkiye'de 400'e yakın yeni mağaza, Fas'ta ise yaklaşık 50 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini anlatan Dortluoğlu, “Böylece Fas'taki mağaza sayımız 120'ye çıkacak. 2013'ün ilk yarısında Mısır'da da mağaza açmaya başlayacağız. 2013 sonuna kadar 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. 2012 yılında Türkiye'de 2 bin 200 kişiye daha istihdam sağlamış olacağız” dedi.
Türkiye'nin koşullarına uygun, yüksek indirimli perakende iş modelini Türkiye'ye getiren ilk şirket olarak, bu alanda öncü bir rol üstlendiklerini ifade eden Dortluoğlu, yüksek indirim marketçiliği, özel markalı ürün alanlarında Türkiye'de ortaya koydukları modeli Ortadoğu ve Afrika'daki gelişmekte olan pazarlara taşımayı hedeflediklerini söyledi.
Dortluoğlu, şöyle devam etti:
“Vizyonumuzu, iç pazardaki başarımızı yurt dışı pazarlara da taşıma ekseninde şekillendirdik. Bu vizyonumuz doğrultusunda ilk yurt dışı mağazamızı 2009 yılında Fas'ta açtık ve şu anda 105 mağazaya ulaştık. Bu mağaza sayısıyla Fas'ın en büyük mağaza zinciri konumundayız. Fas'a bugüne kadar yaklaşık 50 milyon dolar yatırım yaptık. Bu ülkeye biz gidene kadar özel markalı ürün diye bir şey yoktu. Şimdi orada da özel markalı ürün ürettirmeye başladık. Türkiye'de olduğu gibi Fas'ta da özel markalı ürünler çok talep görüyor. Fas'taki mağazalarımızda satılan ürünlerin yüzde 20'sini Türkiye'den giden özel markalı ürünler oluşturuyor. Fas'ta hedefimiz bu yıl sonunda 120, üç yıl içinde de 300 mağazaya ulaşmak.”
Yurt dışında ikinci ülke olarak, karışıklıktan yeni çıkan Mısır'ı seçmelerinin nedenini de açıklayan Dortluoğlu, “Mısır, Fas'a göre daha büyük bir pazar, nüfus olarak da Fas'ın 2,5 katı büyüklüğünde. Mısır'ın önemli bir gelişme sürecine girebileceğini düşünüyorum. Mısır'ı tercih etmemizin en önemli sebebi de bu gelişme sürecine ilişkin öngörülerimiz oldu. Mısır'da halen çok sorun var ama, toplumun demokrasiden ve refah artışından yana bir iradesi var. Belki zaman
alacak ama biz sürecin olumlu gelişeceğini düşünüyoruz. Mısır'da BİM'in yüzde 100 kendi iştiraki olan bir şirketle faaliyetimize başlayacağız. 2013'ün ilk yarısında ilk mağazamızı açacağız. 2013 sonuna kadar 30 mağazayı aşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
“Perakende sektörünün büyüme potansiyelinin bulunduğunu görebiliriz”
Sektörle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Dortluoğlu, Türkiye'de refahın arttığını, ancak tüketicinin harcadığı paraya karşılık en yüksek değeri almaktan vazgeçmediğini anlattı.
Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de tüketicinin en kaliteli malı mümkün olduğu kadar düşük fiyatlarla satın almayı tercih ettiğine işaret eden Dortluoğlu, “BİM, yüksek indirimli perakende iş modeli ile en kaliteli ürünleri en düşük fiyatlarla sunuyor. Öncülüğünü yaptığımız indirimli gıda perakendeciliğinde mağaza ve oyuncu sayısının artmasında BİM'in gösterdiği başarının büyük payı var” dedi.