Bilgisayarda dizüstü öne çıktı, ‘tablet’ üretimini gündeme aldı

Güncelleme Tarihi:

Bilgisayarda dizüstü öne çıktı, ‘tablet’ üretimini gündeme aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2010 00:00

Marka kimliklerini 3 milyon dolara yenilediklerini belirten Casper’ın Amerikalı CEO’su Charlotte Lamprecht, “2011’i yenileme yılı ilan ettik. İlk iş olarak 20 yıllık logomuzu yeniledik. Teknik hizmetlerimizi, ürün yenileme ve geliştirme çalışmalarımızı da sürdürüyoruz” dedi. Lamprecht, tablet bilgisayar üretimine de başlayacaklarını söyledi.

Haberin Devamı

TÜRK bilgisayar üreticisi Casper, marka kimliğini 3 milyon dolara yenilerken, sektördeki yeni trend tablet bilgisayar üretimine başlayacağını açıkladı. Casper’ın Amerikalı CEO’su Charlotte Lamprecht, hızlı büyüdüklerini ve büyümelerinin gelecekte de daha sağlıklı olmasını sağlayacak adımlar attıklarnı belirterek, “2011’i yenileme yılı ilan ettik. Casper markasına yeni bir soluk getirmek istiyoruz. Bu amaçla Amerika’nın en büyük ajanslarından olan Interbrand’le anlaşarak yürüttüğümüz marka çalışmalarının sonuna geldik. İlk iş olarak 20 yıllık logomuzu değiştirdik” dedi.
3 milyon dolarlık yatırım
Marka imajını yenileme çalışmasına 1.5 yıl önce başladıklarını dile getiren Lamprecht, şunları anlattı: “Yeniden yapılanma ve yeni marka imajı için 3 milyon dolarlık harcama yaptık. Tekrar edilebilir, ölçülebilir süreçler yaratıyoruz. Önce markanın değerini ve kişiliğini bulduk. İlk adım olarak Casper logosunu tamamen değiştirdik. İkinci olarak müşteri ve teknik hizmetleri geliştiriyoruz. Müşteri hizmetlerini yeniden yapılandırdık. Reklamlarımzı da değiştirdik. Öncekinin aksine aileler yerine satın alma kararını veren genç yetişkinleri hedef aldık.”
Pazar dizüstüne kayıyor
Charlotte Lamprecht, ürün yenileme ve geliştirme çalışmalarının da sürdüğünü kaydederek, şunları söyledi: “Bilgisayarlarımızın tasarımında ciddi değişimler yaptık. Türkiye’de pazar masaüstünden, dizüstü bilgisayara kayıyor. Ama diğer yandan pazarın yüzde 30’unu oluşturan masaüstü hâlâ önemli. İnsanların bizimle ilgili algılarını araştırdık. Bilinirlik çok yüksek ama dizüstü bilgisayar tarafımızı çok bilmediklerini gördük. Biz de bu algıyı değiştirmeye çalışıyoruz. Müşteriye, Casper’da bazı şeyler yeni diye sinyal veriyoruz. Artık satın alma kararını da evdeki gençler veriyor. Daha fazla oyun ve müzikle ilgili ne yapabiliriz diye bakıyoruz. Yeni tarz paketleme ve yeni tarz reklamlar da yaptık.”
Tablet üretecek
Renkli notebook üretimine de başlayacaklarını, özellikle gençlerin renkli bilgisayar isteklerinin olduğunu aktaran Lamprecht, şunları dile getirdi: “Dünyadaki trendleri takip ediyoruz. Tablet bilgiyar üretimine de başlayacağız. Klavyeden dokunmatik ekrana geçiş var gerçekten. Telefonda bu geçiş beş yılda oldu, bilgisayarlarda da olacak. Ürün portföyümüzü de artıracağız. Ürün hattımızı da yeniliyoruz. Renkliler, tablet ve dokunmatik ekranlılar gelecek. Özellikle kadınlar renkli bilgisayar seviyor.”

Haberin Devamı

En iyisi ve en hızlısı ‘uygun’ fiyata isteniyor

Haberin Devamı

CHARLOTTE Lamprecht, pazarı şöyle değerlendirdi: “İlk çeyrekte genelde satışlar düşüktü. Ancak ikinci ve üçüncü çeyreklerde artış oldu. Son çeyrekte ise yüzde 40’lık büyüme bekliyoruz. Desktop ve notebook arasındaki değişim çok hızlı oluyor. Notebook satış oranları yüzde 70’e çıktı. Türkiye’de tüketiciler fiyat konusunda çok hassas. İyi fiyat ve performans rasyosu isteniyor. Türkiye’de teknoloji alıcılarını fiyat odaklı, fiyatı ne olursa olsun alan teknoloji tutkunları ve sabit bütçeliler diye ayırmak mümkün. Ama bunların ortasında olan ve en geniş kitleyi oluşturan fiyat ve performans odaklı kitle var. En iyi ve hızlısını en uygun fiyata almak istiyorlar. Biz bu grubu hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Türkler teknoloji seviyor paylaşıyor

CHARLOTTE Lamprecht, Teksaslı. İki yıla yakın süredir Türkiye’de Casper için çalışıyor. Eşi ve çocuğu ise Kaliforniya’da yaşıyor. Casper’da CEO’luk görevini üstlenmeden önce İntel’de marka ve pazarlamadan sorumlu müdür olarak çalışıyordu. ABD’de bilgisayar sektöründe 24 yıllık deneyimi bulunan Lamprecht, Türkiye’de yaşamaya alıştığını söylüyor. Türk yemeklerini çok seven Lamprecht, Türkleri de çok dışa dönük, teknolojisever ve paylaşımcı buluyor. Lamprecht, şunları söylüyor: “2009’un başlarında göreve geldiğimden bu yana özellikle satışlarımızı arttırmaya, karar alma süreçlerini geliştirmeye ve kadromuzun kabiliyetini geliştirmeye odaklandım. Aynı zamanda markamızı global marka olma yolunda hazırlıyor, kendi departmanlarımızda planlamalar yapıyoruz. Bunun içinde hesaplanmış risklerle ve akıllı planlarla ilerliyoruz. Casper olarak baktığımızda kalitede, serviste, üründe ve iletişimde en iyisini yapmak istiyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!