Bilgisayar bisiklete rakip oldu

Güncelleme Tarihi:

Bilgisayar bisiklete rakip oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2007 12:20

Bianchi Yönetim Kurulu Başkanvekili Önder Şenkol, sınıf geçme hediyesi olan bisiklete, günümüzde şimdi bilgisayar, mp3 çalar gibi ürünlerin de bir anlamda rakip çıktığını kaydetti.

Haberin Devamı

Önder Şenkol,  bu yıl bisiklet satışlarında bir önceki yıla göre yüzde 15 artış yaşandığını ifade etti.

Yüzde 15'lik artışa karşın genel anlamda bisiklet pazarında bir büyüme olmadığını dile getiren Şenkol, satışlarda yaşanan artışın birinci nedeninin hava koşullarının iyi gitmesi olduğunu, aynı gerekçenin Avrupa için de geçerli olduğunu anlattı.

Kampanyalar, kredi kartı, firmaların yaptığı vadeli satış uygulamalarının da potansiyeli hareketlendirdiğini belirten Şenkol, şunları kaydetti:
“Bisikletin yetişkinlerde ulaşım amaçlı kullanımı çok az. Dolayısıyla bisiklet ülkemizde daha çok 7-15 yaş grubuna hitap eden bir ürün. Ancak şimdi bilgisayar, mp3 çalar gibi ürünler de bir yerde bisiklete rakip oldu. Bir öğrenci, sınıfını geçtiğinde eskiden bisiklet birinci planda sınıf geçme hediyesiydi, şimdi bilgisayar, diğer elektronik cihazlar alternatif olmaya başladı.”

ALMANYA'DA YILLIK BİSİKLET SATIŞI 4,5 MİLYON, TÜRKİYE'DE 400 BİN

Bianchi olarak yıllık 350 bin adet üretim kapasiteleri ile Türkiye'de “pazar lideri” olduklarını, ürettikleri ürünlerin yüzde 81'ini ihraç ederken yüzde 19'unu iç piyasada sattıklarını bildiren Şenkol, şöyle devam etti:
“İtalya, Finlandiya, İspanya ve Danimarka bizim ihracat yaptığımız ana ülkeler. Almanya ile Türkiye'nin nüfusu birbirine yakın olmasına rağmen Almanya'da yıllık bisiklet satışı 4,5 milyon adet, bizde 400 bin civarında. Hemen hemen bir ilimizin nüfusuna sahip Danimarka'da yıllık satılan bisiklet sayısı Türkiye'nin yıllık satış rakamına eşit durumda. Ülkemizdeki pazarın çok yetersiz olması nedeniyle bisiklet üreticileri ihracata yöneliyorlar.”

BİSİKLET YOLU

Türkiye'de tüketicinin ağırlıklı olarak dağ bisikleti diye tabir edilen modelleri tercih ettiğini söyleyen Şenkol, bunun ilk nedeninin kullanıcı yaş grubunun küçük olması, ikincisinin bisikletin ulaşım amaçlı kullanılmaması olduğunu belirtti.

Avrupa'da yaygın olan şehir bisikletlerinin Türkiye'de düşük oranda tercih edildiğini, daha yüksek teknoloji içeren, özel alaşımlı malzemelerin kullanıldığı bisikletlerin Türkiye'de satışının ise yok denecek kadar az olduğunu kaydetti.
Türkiye'de bisiklet kültürü olmadığını anlatan Şenkol, bisikleti yaygınlaştırmak için yerel yönetimlerin oluşturdukları projelerde mutlaka bisiklet yollarına yer vermeleri gerektiğini kaydetti.

“SATIŞLARDA YÜZDE 10 ARTIŞ YAŞADIK”

MBS markası adı altında üretimini sürdüren Mert Bisiklet Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Velibeyoğlu da, üretimlerinin yüzde 75-80'ini ihraç ettiklerini ifade ederek, “Türkiye'de henüz bilinçli bir bisiklet kullanımı yok. Komşunun çocuğu bisiklet sahibi oldu biz de oğlumuza alalım yaklaşımı var” dedi.

Yurt dışında satılan ve güvenliğin ön planda tutulduğu bisikletlerin, fiyatları nedeniyle Türkiye'de rağbet görmediğini belirten Velibeyoğlu, “Almanya'ya ihraç ettiğimiz bisikletleri maalesef Türkiye'de satamıyoruz” dedi.

Bu sezonun kendileri için verimli geçtiğini, satışlarda yüzde 10 artış yaşadıklarını, dolar kurunun ucuz olmasının da satışları etkilediğini söyleyen Velibeyoğlu, “Bisiklet işinde 'bir sene kötü geçince bir sene iyi geçer' deniyor. Bisiklet satışları için bu sene iyi seneydi” diye konuştu.

BİSİKLET KULLANANLARA TEŞVİK

Bisiklet Sevenler Derneği Genel Sekreteri Murat Suyabatmaz da, Avrupa'da kişi başına düşün bisiklet sahipliği oranı bire bir, Hollanda'da, Danimarka'da bire bir buçuk iken Türkiye'de bisiklet sahipliği oranının, çocukken bisiklet sahibi olmak da dahil 7'de bir olduğunu söyledi.

Suyabatmaz, “Türkiye'de topu topu 50 kilometre bisiklet yolu varken Hollanda'da 20 bin kilometre bisiklet yolu var” dedi.

Ericsson firmasının çalışanlarının yüzde 70'inin işe bisikletle gidip geldiklerini ifade eden Suyabatmaz, AB ülkelerinde işe bisikletle gidip gelenlere devletin yarım avro ulaşım iadesi yaptığını, Belçika gibi çeşitli Avrupa ülkesinin bu teşvik uygulamasını başlattığını aktardı.

Suyabatmaz, Türkiye'de de kısa mesafede ulaşım ihtiyacının yüzde 50'sinin bisiklete yönelmesi durumunda trafiğin rahatlayacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Bisiklet yollarının, Avcılar, Beylikdüzü, Ataköy, Florya, Yeşilköy, Bakırköy, Kadıköy, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Maslak, Levent gibi yerlerde rahatlıkla uygulanabileceğini söyleyen Suyabatmaz, yeni yapılan tünel inşaatlarına da bisiklet yolu konulmasını istedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!