Bilgi almak isteyen ile uzmanı aynı zeminde buluşturuyor

Güncelleme Tarihi:

Bilgi almak isteyen ile uzmanı aynı zeminde buluşturuyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2017 17:02

Türkiye'de son bir-iki yılda artan 'pazaryeri girişimleri' önemli bir ivme yakalamış durumda. Anılan platformlardan biri de Eksperin. Kurucusu Ersin Mete Ertürk genç bir girişimci. Ertürk, "Eksperin.com’un sektörde yer alan diğer tüm pazaryerlerinden farkı ise, ürün yerine kişiselleştirilmiş bilgi ve deneyim satıyor olması" diyor.

 
Eksperin.com, Türkiye’de ilk defa, fikir ve tavsiyeye ihtiyacı olan kişilerle, konusunda uzman kişileri online platform üzerinde bir araya getirerek özel bir yazılımla telefon yoluyla bire bir görüşebilmelerine imkan sağlıyor. Konu ile ilgili şirketten yapılan açıkalamada, Eksperin'in, fikir ve tavsiyeye ihtiyacı olan kişilerle, konusunda uzman kişileri, özel bir telefon numarası ve şifre ile platform üzerinden telefon yoluyla bire bir görüştürdüklerine işaret edildi. Şirket böylece, farklı şehirlerde yaşayan kişilerle yüz yüze görüşmeye gerek kalmadan diledikleri yerden görüşeme imkanı sağlıyor.
 
Eksperin'in kurucusu Ersin Mete Ertürk "Pazaryerlerinin çalışma şekli, alıcı ile satıcıyı bir platform üzerinde bir araya getirerek onların bu alışverişi güvenle ve hızlı bir şekilde yapmalarını sağlamak.

PROJE NASIL HAYAT BULDU?
Eksperin.com’un sektörde yer alan diğer tüm pazaryerlerinden farkı ise, ürün yerine kişiselleştirilmiş bilgi ve deneyim satıyor olması. Girişim, özellikle girişimci ve Kobi’lerin sektörde yaşadıkları en büyük sorunlardan birinin, işleriyle ilgili özel olarak soru sorup fikir alabilecekleri uzman kişileri bulmak ve bulsalar da onlara soru sorarak fikir alacakları bir ortam olmaması fikrinden hareketle hayat buldu. Site, bilgi, fikir, tavsiye ve deneyime ihtiyacı olan kişilerle, uzmanlıklarını profesyonel olarak gelire çevirmek isteyen kişileri özel yazılım sayesinde telefon yoluyla bire bir görüştüren bir köprü görevi üstleniyor" dedi.

HİZMETİN KARŞILIĞINI ALAMIYORLAR
Sitenin, uzmanlar için de bir ek gelir yarattığına vurgu yapan Ertürk "Türkiye’de özellikle danışman ve avukatların en çok yakardığı konuların başında verdikleri bilginin ve sundukları hizmetin karşılığını alamamaları, hatta bazen de danışmanlık ücretlerini tahsil edememeleri geliyor. Bu sebeple Eksperin platformu bu tarz sorunlarla boğuşan uzman ve danışman bireylerin sorununa da çözüm sunmuş oluyor. Platform sayesinde hem yeni müşterilere ulaşıyorlar hem de sundukları hizmetin karşılığı olarak ödemeleri garanti altına alınmış oluyor" şeklinde konuştu.

TARAFLARA ÖZEL ŞİFRE VERİLİYOR
Ertürk açıklamasının devamında "Platform tarafından her iki kişiye de sabit bir telefon numarası ve görüşme için özel şifre veriliyor. İki taraf da randevulaşılan saatte numarayı arayıp şifreyi girerek görüşmeye başlıyorlar. Burada en önemli detaylardan biri, görüşme yapan kişilerin gizliliğinin sağlanması. Yani iki taraf da birbirlerinin iletişim bilgilerine sahip değil. Daha sonra, görüşme bittiğinde, görüşme süresi ve uzmanın dakika ücretine göre hesaplanan tutar, müşterinin kredi kartından çekiliyor. Tutarın büyük bir yüzdesi uzman hesabına aktarılıyor, platform da sunduğu hizmet karşılığı kalan yüzdeyi komisyon olarak alıyor. Böylece platformda rol alan üç bileşenin de kazan-kazan-kazan bir yapı ile değer yarattığı görülüyor" dedi.
 
 
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!